Niv/jag i underlivet.. Hvad er det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.245 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

MajseMaja

Hej piger.. Jeg håber nogen af jer kan svare mig.. Jeg oplever oftere niv i underlivet, nærmest i skeden. Det kommer når maven bliver hård og det føles som om baby strækker sig. Har i andre det også sådan? Jeg er 38+6 og har oplevet det et par uger, men det er begyndt at være oftere nu.

Jeg har aldrig fundet ud af hvad der er plukveer, men mon det er det?

Maja

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

MetteS81

Sådan mærkede jeg det også engang imellem.. 

Når babyen sparker/strækker sig, så kan det godt give jag/niv i underlivet hvis den lige rammer rigtigt, og det kan også give niv/jag når livmoderen skal give sig...

Men du skriver at maven bliver hård, så det lyder som plukkeveer. Hvis det ik gør ondt så er der ikke noget at bekymre sig for...men hvis du får mere end 5-10 stk i timen så skal du kontakte din jordmoder eller fødegangen...du er tæt på termin, så der kommer nok flere af dem i tiden op til fødslen. Men igen, ingen alarm hvis det ik gør ondt eller du ik får for mange

Anmeld

2. oktober 2011

Filippa & Liva

Det kunne da godt lyde som plukkeveer du har?

Jeg har dem selv rigtig meget hver dag nu her og den smerte du beskriver allernedest oplever jeg også af og til.

Står din babys hovede fast? for det kan også gøre rigtig avs når h*n strækker sig eller bevæger hovedet helt nede i dit bækken.

tror ikke du skal være bekymret ...

Anmeld

2. oktober 2011

MajseMaja

MetteS81 skriver:

Sådan mærkede jeg det også engang imellem.. 

Når babyen sparker/strækker sig, så kan det godt give jag/niv i underlivet hvis den lige rammer rigtigt, og det kan også give niv/jag når livmoderen skal give sig...

Men du skriver at maven bliver hård, så det lyder som plukkeveer. Hvis det ik gør ondt så er der ikke noget at bekymre sig for...men hvis du får mere end 5-10 stk i timen så skal du kontakte din jordmoder eller fødegangen...du er tæt på termin, så der kommer nok flere af dem i tiden op til fødslen. Men igen, ingen alarm hvis det ik gør ondt eller du ik får for mange

Det niver, og tidligere da jeg stod op var det værrere end det plejer at være. Men det er nok mere ubehageligt end decideret smerte, men bliver dog lidt forskrækket nogle gange..

Anmeld

2. oktober 2011

MajseMaja

BigBabyWish skriver:

Det kunne da godt lyde som plukkeveer du har?

Jeg har dem selv rigtig meget hver dag nu her og den smerte du beskriver allernedest oplever jeg også af og til.

Står din babys hovede fast? for det kan også gøre rigtig avs når h*n strækker sig eller bevæger hovedet helt nede i dit bækken.

tror ikke du skal være bekymret ...

Det er nok plukveer så, har bare aldrig tænkt på det var det.

Hans hoved har stået fast i ca. 3 uger, og er begyndt at føles rigtig tungt dernede!

Anmeld

2. oktober 2011

MetteS81

Ja, det er godt nok heller ik sjovt at det skal føles sådan!  Har du snakket med din jordmoder? Prøv at beskriv hvordan det føles til hende, så vil hun hurtigt kunne vurdere hvad det er

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.