Dårlig jordmor!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

678 visninger
5 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

maria.s

Hey Piger!

For en uge siden var jeg på min føste besøg hos jordmoderen.

Hon spurgte, hvis jeg ville have hende til at lytte efter hjærtlyde, og jeg sagde okay. Efter at have prøvet omkring 5-6 min (føltes som en evighed), så måtte hun give op ,og sagde at hon ikke kunne finde det.. Jeg blev chockeret og spurgte hvis det er noget der sker ofte? Hon sa at det kan være fordi moderkagen er i vejen, men at det selvfølgelig også kan være, at hjærtet ikke slår mere!!

Jeg læste online, at det kan tage lang tid fra barnet dør, indtil kroppen afstøder den.. Jeg sov ikke så godt den natten!

Dagen efter fik vi fat i en jordmoder (kl 22.00) der sagde, at der ikke var noget at bekymre sig om. Hon syntes det va dårligt af jordmoderen, ikke at fortælle det, før hun begynte at lytte!

Det føltes meget bedre, efter at vi havde talt med hende, men vi valgte aliigevel at bestille tid til scanning idag.

Det lille hjerte slog fint og vi kunne se at det var en lille dræng

Jeg har ikke været så stabil den sidste uge, så nu ser jeg fram til at kunne sove godt igen (og drømme om min lille dræng)

Og forhåbentlig få en anden jordmoder...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

Magic1980

Øv en uheldig oplevelse for dig. Kan godt forstå du blev nervøs da hun ikke kunne finde hjertelyd. Da jeg var til mit første jordemoderbesøg for tre uger siden sagde hun netop at hun denne gang ikke ville lytte efter hjertelyd da man ofte ikke kan, eller kan have svært, ved at finde den så tidligt i graviditeten så hun ville ikke gøre mig nervøs... 

Dejligt at alt var fint til scanningen og tillykke med at du venter en lille dreng 

Anmeld

3. oktober 2011

Silja&Noam

Sikke en omgang. Hun burde da lige ha fået læst lektien!! Håber du får en der er bedre. Og tillykke med den lille dreng jeg venter os en dreng

Anmeld

3. oktober 2011

Giraffen

maria.s skriver:

Hey Piger!

Hon spurgte, hvis jeg ville have hende til at lytte efter hjærtlyde, og jeg sagde okay. Efter at have prøvet omkring 5-6 min (føltes som en evighed), så måtte hun give op ,og sagde at hon ikke kunne finde det.. Jeg blev chockeret og spurgte hvis det er noget der sker ofte? Hon sa at det kan være fordi moderkagen er i vejen, men at det selvfølgelig også kan være, at hjærtet ikke slår mere!!

Jeg læste online, at det kan tage lang tid fra barnet dør, indtil kroppen afstøder den.. Jeg sov ikke så godt den natten!

Dagen efter fik vi fat i en jordmoder (kl 22.00) der sagde, at der ikke var noget at bekymre sig om. Hon syntes det va dårligt af jordmoderen, ikke at fortælle det, før hun begynte at lytte!

Det føltes meget bedre, efter at vi havde talt med hende, men vi valgte aliigevel at bestille tid til scanning idag.

Jeg har ikke været så stabil den sidste uge, så nu ser jeg fram til at kunne sove godt igen (og drømme om min lille dræng)

puha det lyder ikke rart så var jeg godt nok også blevet nervøs... men tillykke med den lille dreng i dag er der præcis en måned til vi skal til MD så sku vi også gerne få svar på om det er en dreng eller pige har du så fået en helt ny jordmor eller hvordan?

Anmeld

4. oktober 2011

MisMille

maria.s skriver:

Hey Piger!

Ihh tillykke med den lille dreng  

Øv en sur oplevelse  Jeg har ellers hørt de ikke vil lede efter hjertelyd første gang. - Da der er stor risiko for de ikke kan finde det, og derfor kan gøre os gravide nervøse.. Godt I fik ro på..

Jeg skal først have jordmor samtale i den 25. oktober så jeg i uge 20.. SÅ LANG TID TIL.. Men håber det bliver nemmer at høre hjerte..

Anmeld

8. oktober 2011

<3

Ja det er helt normalt at de ikke kan finde hjertelyden. I min sidste graviditet der kunne de konsekvent ikke finde den igennem hele forløbet. Sådan er det bare nogengange. Der må man have ro indeni og stole på at kroppen nok skal fortælle en hvis der er noget i vejen.

Godt at der ikke var noget i vejen

Kh Kirsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.