Spørgsmål til dem med ældre søskende (og jer andre)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

549 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

3baby

Hejsa.

Ved ikke om der er nogen med ældre børn som evt. har et godt råd, men her får i min historie, og alle er selvfølgelig velkomne til at komme med gode råd :-) 

Min datter på 3 år og 3 mdr. besluttede for ca. 2 mdr siden at hun ikke ville bruge ble mere, hun kom selv og sagde at hun gerne ville have bleen af og gik fint på toilettet og tissede. Det gør hun stadig og der har været meget få uheld :-)

Problemet kommer dog når hun skal lave stort! Hun har ikke villet lave stort på toilettet på noget tidspunkt så i starten fik hun en ble på at gøre det i og det er helt fint med mig, det skal nok komme på et tidspunkt. Hun vil gerne sidde på både potten og toilettet og vælger selv når hun skal på toilet. Når jeg kan se hun skal lave stort har jeg tilbudt hende at komme på toilet og vi har siddet LANG tid på toilettet og læst bøger, sunget osv. Når det ikke lykkes fik hun en ble på at gøre det i.

Nu er problemet at hun er holdt op med at bede om at få ble på og nu bare gør det i bukserne!

Hun vil stadig gerne sidde på toilettet og går stadig fint på toilettet og tisser, men når hun kan mærke at der er mere på vej bliver hun rigtig ked af det og hysterisk og vil bare ned og siger at hun ikke skal lave pølser, kort tid efter har hun gjort det i bukserne. Når hun går rundt og mærker hun skal lave stort gør hun det bare i bukserne og kommer ikke engang og siger hun har gjort det.

Har prøvet at forklare hende at hun meget gerne må få en ble på at gøre det i, hvis hun kommer og siger til, men det hjælper ikke noget.

Er ved at være lidt frustreret over alle de beskidte bukser jeg får med hjem fra børnehaven og skal skifte ofte herhjemme. Ved ikke hvad jeg skal gøre for at få hende til at forstå at det er okay hun ikke vil gøre det på toilettet men at hun så skal komme og få en ble på i stedet for at gøre det i bukserne. Eller hvordan jeg skal gøre hende klar til at kunne lave stort på toilettet.

Håber der er nogen der har nogen gode råd.

Det blev lidt langt, men måske er der nogen der har læst med hele vejen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. oktober 2011

Moms

Opper lige for dig.

Det er da et spændende spørgsmål.

Moms

Anmeld

5. oktober 2011

3baby

Tak for det Moms, mend et ser ikke ud til at der er nogen der har nogen gode råd lige nu.

Anmeld

6. oktober 2011

Loan

Ville ønske jeg kunne give dig et godt råd, men den ekspertise har jeg ikke derfor vil jeg os lige kigge med, hvis man nu selv skulle ende i samme situationen.

Men du får da lige en bette med på vejen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.