HF enkelfag samt eksamen i Juni, men med termin i Marts.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.346 visninger
3 svar
0 synes godt om
2. oktober 2011

raveolution22

Hej.

Jeg er meeeeeget i tvivl. Jeg går på HF enkelfag på VUC, og regner stærkt med jeg skal op til eksamen i Juni, da jeg ikke vil starte forfra med en HF til August. Det ville være et spildt år for mit vedkommene hvis jeg gjorde det.

Min termin ligger d. 8/3-2012, hvor jeg så gerne skulle op til eksamen i Maj-Juni-2012. Men jeg har fået afvide af min studievejleder at, jeg godt må følge undervisningen, så godt som jeg nu kan, under min barsel. Men hvis jeg vælger og gå op til eksamen i Juni, så får jeg kun SU tom. Juni månede, fordi jeg så ryger ud af deres system. Men i Juni månede har jeg jo kun holdt 4 mdr. barsel. Vil kun holde 6 mdr barsel, hvorefter min kæreste tager noget barsel.

Er man berettiget til barselspenge fra kommunen i de sidste 2 mdr. eller hvordan.?

Please er der nogen der kan hjælpe, er fuldstændig lost.

Mvh. Carina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. oktober 2011

mor-til-vanessa

raveolution22 skriver:

Hej.

Jeg er meeeeeget i tvivl. Jeg går på HF enkelfag på VUC, og regner stærkt med jeg skal op til eksamen i Juni, da jeg ikke vil starte forfra med en HF til August. Det ville være et spildt år for mit vedkommene hvis jeg gjorde det.

Min termin ligger d. 8/3-2012, hvor jeg så gerne skulle op til eksamen i Maj-Juni-2012. Men jeg har fået afvide af min studievejleder at, jeg godt må følge undervisningen, så godt som jeg nu kan, under min barsel. Men hvis jeg vælger og gå op til eksamen i Juni, så får jeg kun SU tom. Juni månede, fordi jeg så ryger ud af deres system. Men i Juni månede har jeg jo kun holdt 4 mdr. barsel. Vil kun holde 6 mdr barsel, hvorefter min kæreste tager noget barsel.

Er man berettiget til barselspenge fra kommunen i de sidste 2 mdr. eller hvordan.?

Please er der nogen der kan hjælpe, er fuldstændig lost.

Mvh. Carina

nej det tror jeg ikke du er. det er noget med at du ikke kan få noget fra kommunen når du går på uddannelse eller afslutter den. der skal du have fra en a-kasse. er du medlem af sådan en??

men forstår ikke hvorfor du ikke få su under din barsel. du har jo su klip (12mdr).

vil snakke både med kommunen og din su vejleder. og hvis du ikke er medlem af en a-kasse ville jeg blive det i en fart, muligvis kan du nå at optjene lidt så du kan få fra dem, men ville lige snakke med dem også.

Anmeld

2. oktober 2011

Zelinasmor

Jeg er selv studerende på hf-enkeltfag. Jeg snakkede med skolen i torsdags angående barsel. Jeg går på barsel om 4 uger. De fortalte mig at jeg havde 12 klip, dvs. jeg kan være på barsel med alm. su i 12 mdr, ELLER dobbelt su i 6 mdr. Selvom jeg går op til eksamen til juni, så skal jeg betale et engangsbeløb for fag IGEN, for at kunne fortsætte på betalt barsel. Virkelig træls

Anmeld

2. oktober 2011

raveolution22

Årh gud da.. det var da fuldstændig latterligt man skal betale engang til.. Men det var da rart at der er en af os som har fået ordenlig besked. Jeg har os bare en rigtig RØV til studievejler. Virkelig arrogant. Må lige prøve og vende den med ham. Igen. Selvom jeg tror næsten at han vil stille sig på bagben med det samme jeg kommer med det forslag.. 

Jeg er ikk medlem af nogen a kasse eller noget som helst.. Men kan nemlig godt huske der var noget i tv avisen for noget tid siden, med at kommunen ikke ville hjælpe hvis man lige kom fra SU, og de forlangte at man skulle ha sparet op i løbet af året.. Meeen det er sku ikk helt fair, når der er så mange andre udgifter når man har barn og det hele.. Simpelthen svineri efter min mening..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.