Anonym skriver:
Jeg går på en professionshøjskole.. Så jeg ved ikke om det er de samme regler der gælder.. Problemet ligger jo bare i at der på det semester også er en opgave der skal laves og jeg derfor har brug for at være til undervisningen for at kunne følge lidt med.. Også derfor jeg overvejede ikke at tag det semester så jeg ikke stod i det problem, men så er det jeg ikke ved mht økonomien..
Ja det er sgu da lidt rodet, men hvor rart for dig at du ikke har skulle bekymre dig om det.. Men har du så taget semesteret færdigt så du starter på næste semester efter barsel? El er det kun op til fødslen du så er tilmeldt studie?
Altså det er derfor jeg tænker, at hvis du nu går af FØR semesteret starter? Og på den måde kan få det til at passe og få fødselsklip derfra? Men jeg tror nu også det er noget du skal tale med SU-kontoret på dit uddannelsessted om, for der er så mange mærkelige regler.
Jamen nu passede min graviditet rent tilfældigt enormt godt mht. semestre - Jeg har termin i dag, og semesteret startede for nogle uger siden. Så jeg har jo bare valgt ikke at møde op på dette nye semester og får udbetalt fødselsklip fra 1. oktober og et år frem, og så starter jeg bare igen september næste år, og har ikke meldt mig studieinaktiv - For så kan man jo ikke få fødselsklip, som du selv siger
Anmeld