bange for at føde!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. oktober 2011

Trunte<3

SjeBets skriver:

har hørt ,ved ikke om det passer, at man får veerne alligevel selv om man får et kejsersnit. og seriøst hvis jeg skal have de forp*let veer, skal der også være en grund til det, ikke om jeg gider ligge med veer uden at skulle udvide mig eller føde ... Næææh nej..

ved PKS får man ikke veer...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. oktober 2011

katrineoerum

Anonym skriver:

Min smertetærskel er så lav!! Og er virkelig bange for fødslen tror i jeg ku få et kejsersnit? Og kan jeg overhovedet ku overtale min jm til det????

Er det ikke noget man helt selv kan bestemme i dag. Jeg ved at de fortrækker man føder fordi det er bedre for mor og barn med hensyn til komplikationer men jeg er ret sikker på du selv kan bestemme

Anmeld

1. oktober 2011

helle85

Anonym skriver:

Min smertetærskel er så lav!! Og er virkelig bange for fødslen tror i jeg ku få et kejsersnit? Og kan jeg overhovedet ku overtale min jm til det????

jeg var også meget bange for at føde i starten fordi man hører så mange ting, og til dagligt har jeg også en meget lille smertetærskel.

men nå man først stå og skal føde så glemmer man helt hvor bange man er. og selvom jeg har en lav smertetærskel så fik jeg af vide af jordmoren at de synds at min smertetærskel måtte værer meget høj også er det ikke alle fødsler der tager lang tid for min tog kun 5 timer ca med den første

men du skal lige have en

Anmeld

1. oktober 2011

Gaia

Har du overvejet epidural blokade? Hvor ondt har du under din mens? Ofte begynder veerne jo som mens smerter der gradvist blive hårde. Men ofte vil du mentalt kunne følge med og inden veerne bliver for vildekan du jo få en epi. Må jeg forslå bogen: du bliver en skøn mor. Den hjalp virkelig mig. Jeg var mega bange for at føde, men tanken og forestillingen om smertenvar værre end virkeligheden. Lav evt. En fødselsplan hvor du skriver ned hvilken slags smertestillende du gerne vil have og ikke ha, at du er bangefor smerten og derfor ikkevilligge for længe med den, atdu vil tilbydes epi så snart du kan. Måske du skal kontaktehende jordemoderen i ekspertpanelet, det er nemlig hende der har skrevet bogen jeg henviser til og hun vilhelt sikkert kunne hjælpe dig. Men altså 1 læs om fødselen og faserne2. Køb/ lån bogen3. Lav en fødselsplan, det giver dig merero og kontrol4. Snak med din jordemor omhvordan du har det5. Prøv at tænk over hvad du frygter vil ske, hvis din smertetærskel overskrides...få sat ord på det..erdettab af kontrol angst for at døaf smerter..lover jeg du ikke gør. Tror ik du har lavere smertetærskel end andre, men tror din frygt fortæller dig det. En fødselsplan kan hjælpe digtil at bibeholde kontrollen oghvis du tager stilling til smertestillende muligheder, vil du også kunne kontroller hvor meget smerte du får. Aftal med dem at du vil have epi ligeså snart det ermuligt, at du ik vil ligge i smerte, at din fødselsoplevelse skalblive så tryg og god som muligt. Smerten er jo hverken midlet eller målet i en fødsel, som jeg plejer at sige. 6. Et pks giver som jeg har hørt smerter bagefter og er ikke nødvendigvis komplikationsfri. Jeg var så bange for at føde at jeg brugte alt min energi på at frygte fødslen. Tilgengæld gjorde min frygt at jeg satte mig ind i alt om fødslen, smertestillende, faser, fødselsplan osv. Hvilket gjorde at jeg følte kontrol og ro under hele forløbet. Mine ønsker blev opfyldt og jeg havde den bedste oplevelse nogensinde...det er det fedeste at føde og du kan sagtens klare det. Tro på at du kan!!! Jeg er så glad for jeg så min frygt i øjnene, at jeg valgte en vaginal fødsel frem for pks, og at jeg forbedredte mig så godt. Det var en sejr og jegkan for altid leve højt på oplevelsen. Men når alt det er sagt skal du selvf. Ik fior en hver pris vælge en alm fødsel. Du skal gørehvadder er rigtigtfordig, mengørdig den tjeneste ikke at træffe valget før du har kigget lidt på de 5 forslag overfor. Prøv at skabe kontrol over frygten. Du styre den, ejer den og kan ændre den tilnoget positivt f.eks. Viden. håber du finder lidt ro og atdu uanset metode får en fantastisk oplevelse. kram

Anmeld

1. oktober 2011

Maja_4000

Jeg fik pks , ikke fordi jeg var bange for smerten , men fordi jeg var bange for at noget skulle gå galt ( ved godt det måske lyder dumt , men kender to hvor børnene er døde under fødsel :/ )

Du har ret til selv at vælge .. Det er vist forskelligt fra sygehus til sygehus , hvor nemme de er at "overtale" .. Jeg fik på Roskilde , og jeg synes det var overraskende nemt

Men sæt dig godt ind i det inden du begynder på noget , det havde jeg gjort (: Synes det var rart at jm'er og læger ikke kunne fortælle mig noget som overraskede ..

Anmeld

1. oktober 2011

lisesp83

Hvorfor skræmme sådan?

Det er sku ikke alle der har "sindsyge" smerter ved et kejsersnit. ..

Jeg fik pks på eget ønske. Og jeg TIGGEDE ikke om det. Vorherre bevares. . Jeg havde den bedste oplevelse ved mit kejsersnit. Selvfølgelig havde jeg smerter, men de var absolut til at leve med. Og du får gerne smertestillende til den første tid efter. ..

Jeg kunne selv bære Julie efterfølgende, vaske tøj osv osv. Så slemt var det nu altså heller ikke.

Dog fik jeg efterveer, samme dag. Og det gjorde da pænt ondt. Men igen til, at holde ud.

Hvis du får lyst, så kan du skrive privat til mig. Jeg har været igennem det, og vil da gerne besvare spørgsmål, hvis du har nogle.

Kan sagtens følge din tankegang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.