Spørgsmål om hul i tand

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

804 visninger
6 svar
0 synes godt om
29. september 2011

mortil4dejligepiger

Jeg har lige været til tandlægen og få lavet et hul i min tand Det et første gang, jeg har prøvet det, så jeg har et spørgsmål:Hullet var langt fra nerven og det var uproblematisk at få det lavet. Men jeg er lidt øm i tanden nu. Sådan overfølsom inden i den-agtigt. Er det noget man bare er??Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. september 2011

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
mortil4dejligepiger skriver:

Jeg har lige været til tandlægen og få lavet et hul i min tand Det et første gang, jeg har prøvet det, så jeg har et spørgsmål:Hullet var langt fra nerven og det var uproblematisk at få det lavet. Men jeg er lidt øm i tanden nu. Sådan overfølsom inden i den-agtigt. Er det noget man bare er??Knus

hvis det bare er en ømhed, så går det over efter et par dage senest...

men hvis det der i mod begynder og gøre ondt... (altså tanden gør ondt uden du har rørt den, eller lige gjort det) så ta tilbage til tandlægen og få det tjekket...

(Har selv fået lavet 6 huller, hvor 5 af dem var imellem tænderne)

Anmeld

29. september 2011

Hansen97

mortil4dejligepiger skriver:

I dag er det plastik der kommer på/i tanden og plastik er følsom for varme og kulde.. altså det trækker sig sammen og udvider sig.. og når der er rodet med tanden kan det godt lige være øm et par dage...

Anmeld

29. september 2011

mortil4dejligepiger

Tak for jeres svar!! Jeg er så usikker på og nervøs for sådan noget! Mærker efter alting og synes, jeg mærker huller andre steder, at tanden der er boret i nu er ru på resten af tyggefladen (der hvor hullet ikke var) etc. Er vildt bange for at alt ikke er boret helt væk eller at den der syre der kommer i hullet inden plasten kom i, ikke er skyllet godt nok væk eller har ramt andre tænder eller...eller...ellerEr vidst bare ret nervøs over sådan noget med tænderne :'-(

Anmeld

29. september 2011

mortil4dejligepiger

Det murrer i den her nu. Øv, håber virkelig ikke der er noget galt??! :-(

Anmeld

29. september 2011

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Det døjer jeg også ALTID med,og har fået samme forklaring af min tandlæge,med det plastic der.Og han sagde også at der kunne gå op til ½ år!Det har jeg dog heldigvis aldrig oplevet.

Anmeld

29. september 2011

Carina1977

Det murrer i den her nu. Øv, håber virkelig ikke der er noget galt??! :-(

Det kan også være tandkødet, der er blevet ømt bagefter (det kan godt føles som om det er tanden). prøv at vente et par dage, og hvis det ikke er gået over, så kontakt tandlægen igen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.