mad (igen igen)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

415 visninger
5 svar
0 synes godt om
1. marts 2008

linemus

Hvad giver I dem af rugbrød? Er det bondebrød eller alm. rugbrød? Bondebrødet bliver bare så hurtigt tørt, når vi andre ikke spiser af det - sådan en pakke kommer jo til at stå mange dage, når de kun spiser 1/4 om dagen el. lign. (er ikke helt begyndt endnu). Åh, jeg har ikke rigtig mod på det. Synes det er så nemt bare at bikse noget grød sammen og stoppe det i dem. Så ved jeg også, at de bliver ordentlig mætte.

Hvad putter I på brødet? Og hvad får de at drikke til?

Jeg skal nok bare springe ud i det. De er begyndt at få frugt i stænger, som de gnaver af (har fået ananas, pære og æble). Signe guffer det bare i sig, men Nanna bare gnaver i det, mens hun holder det helt inde i hånden.

Hi hi - de ligger på gulvet, og Signe er lige kravlet hen til Nanna, og nu smiler de til hinanden og snakker. Det er bare så sødt! Nå, ikke længere - nu bliver Nanna overfaldet af Signe, der gerne vil spise hende...

Lige et helt andet spørgsmål: Hvormeget tøj har jeres på i barnevognen? Signe og Nanna ligger i bløde flyverdragter med alm. tøj på og med dyne over. De har vanter uden for på og kun hætten fra dragten (har droppet huen fordi de svedte sådan). Alligevel virker de tit meget varmen, men jeg kan da næsten ikke rigtig tage mere af dem...? Og der bliver jo varmere og varmere...

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. marts 2008

Tikki

Halløj
Ja, det madhalløj er bare så røvtræls - jeg er gået i gang med rugbrødshapsere for ca 5 dage siden og jeg må ærligt indrømme, at jeg også synes, at grøden er meget meget nemmere...for ikke at tale om hvor meget tid jeg bruger på at få hende til at spise rugbrødet...hold da op. Men sådan havde jeg det også, da hun skulle gå fra mælk til grød, så det er nok bare tilvænning.

Iza spiser ca. 1/2 skive bondebrød....altså uden skorpe, så det er ved 1/3 del af sådan en skive. Det bliver faktisk tørt ja...prøver at pakke det godt ind ellers smører jeg et godt lag pålæg på eller putter lidt mme på, så det bliver lidt blødt. Jeg giver hende lidt grød bagefter, for jeg synes ikke, hun virker mæt efter så lidt rugbrød. Hun bruger meget energi på at spise rugbrød og jeg tror, hun er lidt doven, for mad der skal tygges for meget på, giver hun hurtig op overfor....nemmere bare at skulle synke ;)
Iza får kyllingepostej, torskerogn, avokadomos, leverpostej, makral i tomat....alt sådan noget, der er lidt smattet og kan opløses af smyt eller deles i munden på hende. HUn drikker vand til af et glas.

Ang. tøj, så sover Iza i en hjemmelavet voksipose - der er 2 lag dundyner i. Hun har en bomuldselefanthue på og en bomuldsstriktrøje. Det er alt - ellers koger hun og vil absolut ikke sove. Hun går amok, hvis jeg putter vanter på hende (så kan hun jo ikke pille i alle syningerne i barnevognen :P...uha, hvor det er spændende), så det gør jeg kun, hvis det er meget meget koldt...så det har hun faktisk kun haft på 1 gang eller sådan noget.

/Jeanette, der prøver og prøver på at få skrevet en skide opgave, men hjernen er et helt andet sted :P

Anmeld

1. marts 2008

Tynen

Hej Line!
Sikke en masse spørgsmål :) Skal prøve at se om jeg kan huske at få svaret dem alle.

Jeg plejer at fryse brødet ned - Her er det jo kun Stella der spiser det (½ om dagen), så det bliver hurtigt for gammel.

Her får Stella meget fiske-pålæg på!
Hun elsker det simpelthen og synes det er nemt at smøre på (Det på tube)
De findes både i makrel, tun og torskerogn.
Hun plyndrede lige en .. Og hold nu fast: Tun i mangosaunce-mad(Fra Glyngøre) her den anden dag og det var bare et hit!

Ellers så får hun bare leverpostej.

Hun får sødmælk eller vand at drikke til .. Nogle gange det der baby-æbeljuice (Fra Hipp) for at variere lidt.

Hun har en flicejakke på i barnevognen, en varm elefanthue og nogle tynde vanter.
Hun ligger på sin babydyne (Dårlig vane!) og har en anden dyne over sig og det er tilpas for hende.

Har kun brugt hendes dyre!! flyverdragt en enkelt gang - Det har bare ikke været kold nok - Så lidt spild af penge!

Hmm.. Var det alt?! :P

Trine

Anmeld

1. marts 2008

Sille

Hej...
Ja frys brødet ned..
Vi har også prøvet fiskepålæg og leverpostej, men freja vil helst bare ha smør på.. så her i tilvænningsfasen får hun bare brød med smør..
Hun spiser kun ca 6 hapsere.. tror simpelthen det tager for meget energi for hende at tygge og tygge..
Hun får MME i kop at drikke til.. Nogle gange kold kamillete..
Freja sidder også selv med div frugt og grøntsagsstænger.. det lidt forskelligt for meget der ryger ned og hvor meget der bare bliver bidt og gnavet i..

Hun sover i en flyverdragt med babydyne over.. Har i øjeblikket ikke vanter på..

kh sille
Ps. hvor er de skønne dine piger.. det må være hårdt med to.. men nøj hvor er de dejlige:)

Anmeld

1. marts 2008

Sille(smil)

Hej Line

Vi giver både bondebrød og alm rugbrød uden kerner. Vi har prøvet leverpostej, fiskepålæg, fugenpålæg(smørbart) smøreost og avokadomos.

Birk drikker af kop eller tud og får for det meste vand til maden. Brødet kan godt holde her, for der bliver spist en hel skive hver gang.

Det lyder lidt varmt med flyverdragt, når det ikke er frostvejr... Vi nøjes bare med jakke eller tyk trøje. I voksiposen har han slet ikke overtøj på.

Sillesmil

Anmeld

1. marts 2008

Sille(smil)

Sille(smil) skriver:

Hej Line

Vi giver både bondebrød og alm rugbrød uden kerner. Vi har prøvet leverpostej, fiskepålæg, fugenpålæg(smørbart) smøreost og avokadomos.

Ja jeg mente altså figen.... fugen ved jeg ikke lige hvad er???

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.