hvad skal jeg have med?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

295 visninger
4 svar
0 synes godt om
28. september 2011

morpåthurø

Hej Piger.

Jeg må simpelthen lige høre jer, måske specielt jer som allerede har født hvilke papirer I havde med på sygehuset til fødslen?

Jeg kan læse at der skal udfyldes en fødselsanmeldelse- men den har jordemoderen på sygehuset så vidt jeg kan forstå.

Men hvad med dåbsattest- er det både mor og fars? og skal de stadig med hvis vi er gift (så skal vi have vielsesattest med?)

Er det nok med kopier af attesterne el. skal det være originalerne?

Er der andre papirer udover vandrejournalen som jeg skal have med?

Jeg synes måske det er ved at være på tide at finde ud af? men jeg har kun været 2 gange til jordemoderen så jeg har simpelthen ikke fået spurgt hende

Håber der er nogen som vil hjælpe mig  så jeg kan få pakket det sidste i tasken!

Louise

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Ka+Ma=Be

Jeg skulle ikke have noget med Hverken fødselsattester eller noget - det er slet ikke nødvendigt.

Jeg havde min vandrejournal med - fordi det gik jeg ud fra Men de kiggede ikke engang på den (ville dog tage den med alligevel for en sikkerheds skyld)

Fødselsanmeldelsen skal man ikke længere selv udfylde Det gør den jordemoder som tager imod barnet.

Generelt opdagede jeg, at jeg ikke fik brugt halvdelen af det jeg havde med hehe. Men sådan er det jo nok. 

Anmeld

28. september 2011

morpåthurø

Okay tak for dit svar. det er også lidt pinligt jeg spørger. Det er jo mit tredje barn, men jeg kan bare ikke huske det. Jeg mener også at vi kun havde vandrejournal med til barn nr 2, men jeg er jo så blevet i tvivl. Synes du jeg skal ringe og spørge på fødegangen, som ligger i en anden region end den hvor min jordemoder hører til? Så er jeg jo på den sikre side, men jeg ved ikke om jeg kan være det bekendt???

Anmeld

28. september 2011

Ka+Ma=Be

LOUISEHOBRO skriver:

Okay tak for dit svar. det er også lidt pinligt jeg spørger. Det er jo mit tredje barn, men jeg kan bare ikke huske det. Jeg mener også at vi kun havde vandrejournal med til barn nr 2, men jeg er jo så blevet i tvivl. Synes du jeg skal ringe og spørge på fødegangen, som ligger i en anden region end den hvor min jordemoder hører til? Så er jeg jo på den sikre side, men jeg ved ikke om jeg kan være det bekendt???

Det er der da ikke noget pinligt ved! hehe. Det kunne jo også være, at det var ændret!

Jeg tænker sagtens at du kan ringe og høre dem ad. Det er også surt at stå på fødegangen med veer og så mangle alt det vigtige.

Anmeld

28. september 2011

Mira0911

LOUISEHOBRO skriver:

Hej Piger.

Jeg må simpelthen lige høre jer, måske specielt jer som allerede har født hvilke papirer I havde med på sygehuset til fødslen?

Jeg kan læse at der skal udfyldes en fødselsanmeldelse- men den har jordemoderen på sygehuset så vidt jeg kan forstå.

Men hvad med dåbsattest- er det både mor og fars? og skal de stadig med hvis vi er gift (så skal vi have vielsesattest med?)

Er det nok med kopier af attesterne el. skal det være originalerne?

Er der andre papirer udover vandrejournalen som jeg skal have med?

Jeg synes måske det er ved at være på tide at finde ud af? men jeg har kun været 2 gange til jordemoderen så jeg har simpelthen ikke fået spurgt hende

Håber der er nogen som vil hjælpe mig  så jeg kan få pakket det sidste i tasken!

Louise

Du skal slet ikk have noget med... Alt idag er elektronisk... Det eneste du skal huske når du kommer hjem igen (medmindre det er noget du har gjort) skal du have udfyldt ansvars - og omsorgserklæringen allersenest 14 efter fødslen... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.