Hvordan sover jeres 3mdr babyer om aftenen??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.620 visninger
11 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Sitrani

Godaften!

Hvordan sover jeres børn på ca. 3 mdr. om aftenen?

Min lille pige er 13 uger, og kan bare ikke sove tidligt på aftenen. Hun græder hysterisk når vi prøver at lægge hende, og hvis det lykkes efter lidt kamp, så vågner hun kort tid efter, og skriger. Hun sover okay om dagen. Det er synd for hende der tidligt på aftenen, for hun er så træt, men vil/kan ikke sove. Min SP siger, at det er ret normalt, at de ikke kan finde ro om aftenen, men på et tidpunkt må det da lykkes? Og andre fra min Mødregruppe kan godt få deres små til at tage en aften-lur...?

Det starter fra kl. 16-17 og så til hun dejser om om aftenen ved 20-tiden. Herefter sover hun alt mellem 6 og 10 timer
I de 3-4 timer inden er hun irriteret og græder, medmindre hun har sin sut, og ligger og putter hos mig - og der kan hun godt falde i søvn, for hun er jo så træt, men kan bare ikke i hendes seng.
Hvis hun bliver lagt kl. 22, som hun engang gjorde, så sover hun hele natten og vågner først kl. 6-7. Men nu hvor hun dejer om ved 20tiden, så vågner hun jo måske kl. 4 om natten og er frisk.
Det ville være så godt, hvis hun lige kunne tage ca. 1-1½ time inden hun så kunne vågne igen, og være oppe i ca. 1½ time og så blive puttet for natten ved 21-22 tiden.

Har I nogle råd eller andet..?? Lige nu har jeg det bare sådan, at sådan er det bare herhjemme for øjeblikket, og det er der intet at gøre ved...

Hilsen Sille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Sitrani

Ingen????

Anmeld

28. september 2011

Sitrani

op op op op

Anmeld

28. september 2011

MetteSkals

Det var ikke meget tålmodighed du havde

Min lille dreng er også næsten 3 måneder nu og er så småt begyndt at kæmpe imod at blive puttet... har han ellers aldrig gjort før... og alligevel falder han gerne i søvn ved 7-tiden hver aften og sover indtil omkring kl 3 om natten, hvor han er sulten. Så er jo lidt noget andet

Men hvordan er din datters søvn resten af dagen?

Anmeld

28. september 2011

Sitrani

MetteSkals skriver:

Det var ikke meget tålmodighed du havde

Min lille dreng er også næsten 3 måneder nu og er så småt begyndt at kæmpe imod at blive puttet... har han ellers aldrig gjort før... og alligevel falder han gerne i søvn ved 7-tiden hver aften og sover indtil omkring kl 3 om natten, hvor han er sulten. Så er jo lidt noget andet

Men hvordan er din datters søvn resten af dagen?

Haha.. ja, ER utålmodig

Det lyder lidt som det samme - men hun har nu aldrig rigtig sovet om aftenen, heller ikke da hun var mindre..

Hun sover fint om dagen - brokker sig lidt når hun blir lagt, men falder for det meste i søvn.. Hun sover gerne ca. 1 time om formiddagen fra kl. 07.30 cirka, og så igen lidt fra kl. 10, og så igen kl. 12, hvor hun godt kan ta' 2-3 timer i træk, og så en eftermiddagslur på en times tid ved 14-tiden...

Anmeld

28. september 2011

-Milla-

Hej.

Vores dreng på 16 uger sover for tiden fra 19.30 til 5 tiden +/- (nogle gange til 3 andre 5.30).
Han er faktisk allerede meget træt sidst på eftermiddagen, men det skyldes også at han ikke sover så meget om dagen.
Hvis han tager en lur om dagen på 1½ time er vi meget heldige og ellers er det mest lure på 45. min eller 30 min.

For tiden har vi også tigeren på besøg og denne gang virker til at blive en værre omgang!
Han har simpelthen været rigtig ked og gal her sidst på eftermiddagen/aften i dag, og da han endelig var faldet omkuld vågnede han en time efter og det fortsatte i samme dur.
Nu har han så sovet i 1½ time, så forhåbentlig han tager en lang lur nu.

Ellers plejer han at sove fint om natten og som sagt, ikke så godt om dagen.
Når han er rigtig overtræt og ikke kan falde til ro pakker vi ham ind i dynen og det hjælper gerne.

Tidligere har han sovet fra 21-22 tiden, som så rykkede sig til 20 tiden og den seneste tid er det aller senest 19.30 han falder i søvn og han er også mere hysterisk og overtræt end førhen.

De vokser og oplever meget nu de kære små, så måske det er derfor at sovetiderne rykkes og de har sværere ved at finde ro?

Derudover er han allerede ved at være generet af ømme gummer, hvilket også smitter af på hans humør og søvn!

Sorry det blev lidt langt.

Anmeld

29. september 2011

Sitrani

-Milla- skriver:

Hej.

Vores dreng på 16 uger sover for tiden fra 19.30 til 5 tiden +/- (nogle gange til 3 andre 5.30).
Han er faktisk allerede meget træt sidst på eftermiddagen, men det skyldes også at han ikke sover så meget om dagen.
Hvis han tager en lur om dagen på 1½ time er vi meget heldige og ellers er det mest lure på 45. min eller 30 min.

For tiden har vi også tigeren på besøg og denne gang virker til at blive en værre omgang!
Han har simpelthen været rigtig ked og gal her sidst på eftermiddagen/aften i dag, og da han endelig var faldet omkuld vågnede han en time efter og det fortsatte i samme dur.
Nu har han så sovet i 1½ time, så forhåbentlig han tager en lang lur nu.

Ellers plejer han at sove fint om natten og som sagt, ikke så godt om dagen.
Når han er rigtig overtræt og ikke kan falde til ro pakker vi ham ind i dynen og det hjælper gerne.

Tidligere har han sovet fra 21-22 tiden, som så rykkede sig til 20 tiden og den seneste tid er det aller senest 19.30 han falder i søvn og han er også mere hysterisk og overtræt end førhen.

De vokser og oplever meget nu de kære små, så måske det er derfor at sovetiderne rykkes og de har sværere ved at finde ro?

Derudover er han allerede ved at være generet af ømme gummer, hvilket også smitter af på hans humør og søvn!

Sorry det blev lidt langt.

Dejligt svar.. Det lyder ret meget som vores datter!!! Hun har idag heller ikke sovet meget, og max en lille time... Og om eftermiddagen efter kl. 16 er hun bare umulig det meste af tiden... Håber det bare er en periode! Hun sover også ved 19tiden lige som din dreng...

Anmeld

29. september 2011

Muhmi

Jeg synes du skal lytte efter hvad din sp siger...

En 3 mdrs har INGEN rytme i deres søvn endnu... Det bliver bedre... Silas er først lige begyndt at få en rytme nu her, så du må bare være tålmodig

Anmeld

29. september 2011

-Milla-

STN skriver:

Dejligt svar.. Det lyder ret meget som vores datter!!! Hun har idag heller ikke sovet meget, og max en lille time... Og om eftermiddagen efter kl. 16 er hun bare umulig det meste af tiden... Håber det bare er en periode! Hun sover også ved 19tiden lige som din dreng...

Er næsten sikker på det er 19 ugers tigerspringet han er ved at tage. Jeg har lagt mærke til flere nye ting han pludselig kan og som han på en måde gerne vil vise mig, sådan ala "se her mor"
Så når han er vågen og nogenlunde frisk tidligere på dagen, så er det jo rigtig dejligt at være sammen med ham.

Så vi må bare holde ud lidt endnu og nyde de gode stunder, deres nye færdigheder og ikke mindst vores nattesøvn.

Har du erfaret om det hjælper at pakke hende ind i dynen, som en pølse og Så stå lidt op og vugge hende?
Her hjælper det for det meste.

Anmeld

29. september 2011

Sitrani

-Milla- skriver:

Er næsten sikker på det er 19 ugers tigerspringet han er ved at tage. Jeg har lagt mærke til flere nye ting han pludselig kan og som han på en måde gerne vil vise mig, sådan ala "se her mor"
Så når han er vågen og nogenlunde frisk tidligere på dagen, så er det jo rigtig dejligt at være sammen med ham.

Så vi må bare holde ud lidt endnu og nyde de gode stunder, deres nye færdigheder og ikke mindst vores nattesøvn.

Har du erfaret om det hjælper at pakke hende ind i dynen, som en pølse og Så stå lidt op og vugge hende?
Her hjælper det for det meste.

Ok...

Ja, de er skønne, når de er i godt humør om formiddagen!!!

Min datter ligner også en der nogen gange vil vise hvad hun kan - Hun strækker hænderne frem og kigger på dem samtidig med at hun drejer dem lidt rundt.. hihi.. det ser så sødt ud.. og så kigger hun på mig og smiler - sådan lidt som om hun er stolt

Det der hjælper herhjemme er bare at hun ligger hos mig, på siden, med sin sut, og bliver vugget lidt.. Det virker, når hun blir træt, men ikke vil sove, og bare græder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.