Baby budget..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.395 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. september 2011

NJN

Kom med ALLE jeres baby bugetter.. Jeg vil rigtig gerne se, hvor meget man skal have af hvad..

f.eks om det er nok med 7 bodystockings i str 50 eller om flere kræves.. alt sådan noget..

Kom gerne med jeres bedste erfaringer, og lister og priser o.s.v.! gode råd, om noget billigt men god kvalitet.. 

alt modtages med kyshånd.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

morethanperfect

NJN skriver:

Kom med ALLE jeres baby bugetter.. Jeg vil rigtig gerne se, hvor meget man skal have af hvad..

f.eks om det er nok med 7 bodystockings i str 50 eller om flere kræves.. alt sådan noget..

Kom gerne med jeres bedste erfaringer, og lister og priser o.s.v.! gode råd, om noget billigt men god kvalitet.. 

alt modtages med kyshånd.. 

Jeg havde intet str. 50, da jeg syns det er rigtig dumt .. De vokser meget hurtigt ud af og str. 56 kan de jo være i længere

Og så syns jeg jo personligt at IdaT, ej sikke lej osv. er rigtig god kvalitet .. Vi har før købt det fra H&M og føtex osv. men syns tit det blir hurtigt forvasket eller krymper en del .. 

Men , vi hvade rigtig meget str. 62 for det var han faktisk længe i , og ik så meget str. 56 ..

Anmeld

29. september 2011

modesty

Nu er sæsonen desværre slut, men m.h.t. tøj kan jeg anbefale loppemarkeder på det kraftigste. I hvert fald i København får man næsten nyt kvalitets-mærketøj for cirka 10-20 kr. del. Voldsomt meget billigere end f.eks trendsales.

Nogle steder er der indendørs loppemarkeder i vinterhalvåret (bl.a. Remisen på Østerbro).

Lidt dyrere, men også anbefalelsesværdigt, er Mødrehjælpens butikker.

Generelt m.h.t. udstyr vil jeg sige: Køb brugt! Man kan spare virkelig mange penge på ting som næsten ikke er blevet brugt.

Anmeld

29. september 2011

modesty

M.h.t. hvor meget tøj man har brug for, har jeg hørt helt vildt forskelligt. Om du får et gylpebarn eller ej, o.s.v. Alt fra 5 bodyer/heldragter pr. størrelse til 20 bodyer/heldragter pr. størrelse har jeg fået at vide.

Anmeld

29. september 2011

Clisolka

Jeg synes det er rigtig svært at sige hvor meget man skal købe. Det kommer jo også an på, hvor tit du vil vaske  

Vi købte en stor sæk tøj i str. 50-68 - og meget af det blev aldrig brugt. En god ting er at købe brugt tøj lige i starten, for det går rigtig hurtigt i de små str. 

Str. 50 fik vi kun brugt i en uge, og så var det slut igen pga. at hun var en stor nyfødt 

Anmeld

29. september 2011

Fenja09

Vi havde ikke særlig meget i str 50 fordi folk altid siger at de små hurtig vokser ud af det, MEN vores pige kunne slet ikke passe str 50, hun svømmede i det, så vi måtte ud og købe i str 40 og 44. Skal lige tilføjes at hun er født til tiden, så det er ikke fordi hun er for tidlig født at hun skulle have tøj i de små str.

Idag er hun 1 mdr gammel og passer stadig ikke str 50, så synes det er meget svært at vurdere hvor meget man skal have af hver str. Som udgangspunkt synes jeg godt at man kan starte ud med 4 kortærmede bodyer, 4 langærmede og 4 med fødder i str 50. Så kan man altid supplere op når man har født.

Nedenstående link brugte jeg som guideline, da jeg skulle skrive liste over hvad vi skulle købe.

http://www.min-mave.dk/artikler/foedsel/pakkeliste/ting-du-kan-faa-brug-for-efter-foedslen.htm

/Fenja

Anmeld

29. september 2011

NJN

Tak for jeres svar piger, det kan jeg helt sikkert bruge. 

Er der slet ikke nogle, der vil dele en liste over alt til baby! Altså alt man bør have i hus inden fødsel! 

Anmeld

29. september 2011

Clisolka

NJN skriver:

Tak for jeres svar piger, det kan jeg helt sikkert bruge. 

Er der slet ikke nogle, der vil dele en liste over alt til baby! Altså alt man bør have i hus inden fødsel! 

Uha der ligger adskellige tråde herinde med hvad man skal have fat i, men jeg fandt lige denne til dig: 

https://www.baby.dk/debat/28855pi1/graviditet/liste-over-ting-man-skal-koebe-til-baby.aspx

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.