Mick skriver:
Hej alle sammen.
Nu kommet mittemanden jo snart til verden og vi er da også begyndt at snakke barnedåb. Jeg har lidt taget det på mine skuldre at skulle stå for det ( får nok ikke helt lov til det afligevel for konen )
Vi regner med at invitere 40 mennesker ( der er nok noglde der hopper fra ) vi holder det nok i Dec så vi kan lave et jule frokost tema. Vi vil lave maden selv eller sammen med vores forældre.
Vi tænker lidt på at afsætte 5000 kr lyder det fornuftigt eller er det for lavt sat ?
Tager gerne imod tips og tricks fra andre hvordan i har gjordt for at købe billigt ind ;-)
Ha en dejlig dag
hvis i laver maden selv kan i sikkert få nogle gode tilbud på flæskesteg og rødkål osv... juleøl osv.. hvor bor i henne i landet, for så kunne det jo evt betale sig at daffe en tur til tyskland og handle drikkevare og evt slik og chips og chokolade der..
vi gjorde selv det at vi gemte børnepengene fra to omgange og holdte havefest (det er nok ikke lige optimalt i dec måned..
men mht drikkevare mad og tilbehør som velkomstsnacks i forme af meloner osv... der skal jo også være penge til pynt, hvis i skal have bestik osv.. med mndre i jo kan være i et forsamlingshus hvor det er inkluderet..
men hvis det er 5000 til mad drikkelse og tilbehør samt pynt, syntes jeg at til ca 40 mennesker er det lidt lavt sat..
men igen, det kommer jo helt an på hvordan i gør det... en flæstesteg koster ca i december måned 12-13 kroner pr ½ kilo... kartofler kan i jo få billigt en stor pose for 10 kroner.. og sovsen er jo mel flæskestegs og kartoffelvand smør og kulør, evt salt. og brune kartofler. hvor glaskartfler koster ca 5-7 kr pr glas.. og sukker til at brune dem i.. hvis i skal have en stor spand rodkål. det er heller ikke så dyrt. men i skal vel også have frikadeller osv sildebord. osv.. jeg har ikke selv stået for at lave en julefrokost for så mange mennesker, men jeg tror ikke 5000 kan gøre det med pynt.. og hvis i skal have en dåbskage og kaffe, the osv...
prøv evt at lave en liste over tingene og så lav et CA regnskab ud fra de priser du kan se tingene koster endnu, og gør til december hver ting et par kroner billigere. så ved du ca hvor meget du skal bruge i budgettet..
Anmeld