Budget til Barnedåb

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.087 visninger
6 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Mick

Hej alle sammen.

Nu kommet mittemanden jo snart til verden og vi er da også begyndt at snakke barnedåb. Jeg har lidt taget det på mine skuldre at skulle stå for det ( får nok ikke helt lov til det afligevel for konen ) 

Vi regner med at invitere 40 mennesker ( der er nok noglde der hopper fra ) vi holder det nok i Dec så vi kan lave et jule frokost tema. Vi vil lave maden selv eller sammen med vores forældre. 

Vi tænker lidt på at afsætte 5000 kr lyder det fornuftigt eller er det for lavt sat ? 

Tager gerne imod tips og tricks fra andre hvordan i har gjordt for at købe billigt ind ;-)

Ha en dejlig dag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

stm2812

Jeg tror sagtens det kan gøres for 5000kr.

Tror også vores kom op at ligge på 4-5oookr.

Vi holdte det derhjemme for 32 mennesker, så der skulle købes noget ekstra service hvilket vi gjorde rigtig billigt i ikea, og så var vi heldige at finde en billig dug og bordløber dertil. Pynten kostede en del, men det er jo forskelligt hvad man er til der. laver man også en masse selv bliver det jo slet ikke dyrt.

Vi bestilte 3 pålægskagemand ved en bager og så var der kagebord bagefter. Og vi var i hvert fald meget tilfredse med dåben.

Så efter min mening kan i komme rigtig langt og formentlig også i mål for 5000kr Det afhænger jo stadig meget af hvilke behov man har og hvor stort/fint man synes det skal være. men synes absolut ikke at der manglede noget ved bettepigens dåb.

Anmeld

28. september 2011

Isabella_mor

Mick skriver:

Hej alle sammen.

Nu kommet mittemanden jo snart til verden og vi er da også begyndt at snakke barnedåb. Jeg har lidt taget det på mine skuldre at skulle stå for det ( får nok ikke helt lov til det afligevel for konen ) 

Vi regner med at invitere 40 mennesker ( der er nok noglde der hopper fra ) vi holder det nok i Dec så vi kan lave et jule frokost tema. Vi vil lave maden selv eller sammen med vores forældre. 

Vi tænker lidt på at afsætte 5000 kr lyder det fornuftigt eller er det for lavt sat ? 

Tager gerne imod tips og tricks fra andre hvordan i har gjordt for at købe billigt ind ;-)

Ha en dejlig dag

hvis i laver maden selv kan i sikkert få nogle gode tilbud på flæskesteg og rødkål osv... juleøl osv.. hvor bor i henne i landet, for så kunne det jo evt betale sig at daffe en tur til tyskland og handle drikkevare og evt slik og chips og chokolade der.. 

vi gjorde selv det at vi gemte børnepengene fra to omgange og holdte havefest (det er nok ikke lige optimalt i dec måned.. 

men mht drikkevare mad og tilbehør som velkomstsnacks i forme af meloner osv... der skal jo også være penge til pynt, hvis i skal have bestik osv.. med mndre i jo kan være i et forsamlingshus hvor det er inkluderet..

men hvis det er 5000 til mad drikkelse og tilbehør samt pynt, syntes jeg at til ca 40 mennesker er det lidt lavt sat.. 

men igen, det kommer jo helt an på hvordan i gør det... en flæstesteg koster ca i december måned 12-13 kroner pr ½ kilo... kartofler kan i jo få billigt en stor pose for 10 kroner.. og sovsen er jo mel flæskestegs og kartoffelvand smør og kulør, evt salt. og brune kartofler. hvor glaskartfler koster ca 5-7 kr pr glas.. og sukker til at brune dem i..  hvis i skal have en stor spand rodkål. det er heller ikke så dyrt. men i skal vel også have frikadeller osv sildebord. osv.. jeg har ikke selv stået for at lave en julefrokost for så mange mennesker, men jeg tror ikke 5000 kan gøre det med pynt.. og hvis i skal have en dåbskage og kaffe, the osv... 

prøv evt at lave en liste over tingene og så lav et CA regnskab ud fra de priser du kan se tingene koster endnu, og gør til december hver ting et par kroner billigere. så ved du ca hvor meget du skal bruge i budgettet.. 

Anmeld

28. september 2011

musse1

Mick skriver:

Hej alle sammen.

Ha en dejlig dag

det kan sagtens gøres for 5000 kr. her var vi 44 mennekser til den sidste barnedåb.

mener vi lå på omkring 3500-4000 kr.

lejede lokale.

vi havde så bestilt servietter med navn og dåbsdato, købte bordkort. 

købte vin, sodanvand cocacola mærket, øl carlsberg og tog vand ind på bordet også

jeg lavede maden selv

der var 3 forskellige slags frikadeller, roastbeff, kogt skinke, og kan ik huske det sidste kød, bagekartofler, flødekartofler, broccolisalat, alm salt og råkost. flute hvidløgsmør og alm smør. og der manglede bestemt ikke noget som helst.. 

vi købte tingene efterhånden det var på tilbud, der er virkelig mange penge at spare der. selvfølig nogle ting som salat kartofler og sådan kan man jo først købe, i sidste øjeblik

Anmeld

28. september 2011

Mick

wiii passer af gode ideer tak ;-) for endelig med flere ;-) 

Vi regner med at lejelokalerne i den bolig forening vi bor i, ved dog ikke lige hvad det koster ( ikke ret meget håber jeg ) 

Vi har så snakkede om ta selvbord. med æg rejser, flæskested, madister, røgbrød, Ja alt hva der nu høre en jule frokost til og så regner vi med slev at bage også.

Vi har snkket om at køre ned over grænsen ( vi bor i århus ) og købe ind både til dåben men også til hele Dec nu når man er i gang ;-) 

Anmeld

6. november 2011

Mick

Så fik vi en dato på plads, vi endte med Lørdag d 7 Januar og vi har fundet lokaler til små 750 kr for 24 timer. Jeg er spændt på om mit budget på 5000 kr vil holde. Men jeg vil selvfølgelig skrive mere om det, når vi kommer tætter på ;-) 

Anmeld

15. februar 2012

Mick

Det er deværre lidt tid siden at jeg har været online. Men vil da lige følge op på mit indlæg. 

Vi holde vores barnedåb lørdag d 7 Januar. Og det var jo helt igennem en rigtig dejlig dag. Vi havde invitere små 43 mennersker, men på selve dagen ende vi på 35 mennesker. 

Vi endte med at bruge 7000 - 7500 kr og det er med alt, lokale, mad, drikke og pynt. og vi havde jo alt for meget mad og ALT for meget drikke, så vi kunne nok godt ha gjordt det for 1000 kr mindre. 

Så mit råd er spar på øl og vin ;-) 

Det var som sagt bare lige et lille kort oplæg ;-) jeg skriver nok et nyt indlæg når vi skal holde konfirmation ;-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.