tænke tænke?! :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
7 svar
0 synes godt om
28. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg er i uge 26+4, med hvad mdr svare det til? kan simpelthen ikke få det til at passe? ud fra det jeg regner ud er jeg i mdr 7, men jeg har jo først termin nytårsaften, så er jeg jo grvid i ti mdr?! og hvornår kan man kalde sig højgravid?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. september 2011

Toshiba

Anonym skriver:

Jeg er i uge 26+4, med hvad mdr svare det til? kan simpelthen ikke få det til at passe? ud fra det jeg regner ud er jeg i mdr 7, men jeg har jo først termin nytårsaften, så er jeg jo grvid i ti mdr?! og hvornår kan man kalde sig højgravid?!

mener man er højgravid fra uge 36 - men jeg syntes jeg var det lææænge før *GG*

Anmeld

28. september 2011

Toshiba

Anonym skriver:

og "regnestykket" går ikke op fordi der nogle måneder er 5 uger

Anmeld

28. september 2011

trunte24

Ja, den er svær at regne ud

Menhvis mantælle tilbage fra din nuværende graviditetsuge, var du 0+0 d. 26 Marts, hvis man så går månedsvis frem er du nu i gang med den 7 måned af din graviditet, da du har skifte dag d. 26 og vi har d. 28 idag.

Din graviditet var jo 40 uger og ikke 9 måneder lige ud. Hvis du tager 40 og dividere med 4(normale tanker om antal uger i en måned) Giver det jo 10 måneder.

Det må forskelligt fra person til person hvor mange måneder man er gravid i, da der er foreskel på de forskellige månedera længde, så det kommer an på hvornår på året man bliver gravid. Men fælles er, at det altid er 9, noget og 40 uger du er gravid.

Du er gravid 9 måneder og 5 dage, vhis du går de 40 uger ud

Dette er mit bud, på hvordan det hænger logisk sammen, ret mig endelig hvis jeg tager fejl

Højgravid synes jeg man er ca fra 34+0

Mvh Line

Anmeld

28. september 2011

trunte24

Anonym skriver:

Glemte at citere i mit indlæg ovenover

Anmeld

28. september 2011

ano14316

fejlen ligger somregel i at man "regner" med 4 uger i en måned, men man skal regne med 4,5 uge.. da der jo er 4 uger +2-3 dage..

Anmeld

28. september 2011

Anonym trådstarter

trunte24 skriver:

Ja, den er svær at regne ud

Menhvis mantælle tilbage fra din nuværende graviditetsuge, var du 0+0 d. 26 Marts, hvis man så går månedsvis frem er du nu i gang med den 7 måned af din graviditet, da du har skifte dag d. 26 og vi har d. 28 idag.

Din graviditet var jo 40 uger og ikke 9 måneder lige ud. Hvis du tager 40 og dividere med 4(normale tanker om antal uger i en måned) Giver det jo 10 måneder.

Det må forskelligt fra person til person hvor mange måneder man er gravid i, da der er foreskel på de forskellige månedera længde, så det kommer an på hvornår på året man bliver gravid. Men fælles er, at det altid er 9, noget og 40 uger du er gravid.

Du er gravid 9 måneder og 5 dage, vhis du går de 40 uger ud

Dette er mit bud, på hvordan det hænger logisk sammen, ret mig endelig hvis jeg tager fejl

Højgravid synes jeg man er ca fra 34+0

Mvh Line

når ja selvfølgelig! havde aldrig tænkt over at nogen mdr var mere end fire uger haha. godmorgen man.

Anmeld

28. september 2011

kirsti

på 3 mdr er der 13 uger så du er 6 mdr og 4 dage henne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.