Købefondant, der ikke bare revner, men krakelerer?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.010 visninger
10 svar
0 synes godt om
27. september 2011

marloutti

Hvad sker der lige for det??? Det har jeg aldrig nogensinde set før....!!! Total panik, da det var på min første kage, lavet til andre!!

Jeg har før prøvet med det hj.lavede at det revnede, fordi jeg havde fået det for tørt... Derfor gik jeg over til færdig købt og det har været super perfekt lige til nu....

Det var en gulerodskage, smurt op med psc. Det var i øvrigt første gang jeg har prøvet at bruge psc... Lækkert at arbejde med... Da den er smurt færdig op, ruller jeg fondanten ud, tager kagen ud af køleskabet, lægger fondanten på.... Og så revner det ellers i kanten rundt og krakelerer rundt på siden flere steder!!!!

Jeg kunne så "spartle" det værste ud med psc, heldigt det var ligeså hvidt som fondanten... 

Men hvad er der mon sket, tror I? Hvorfor opførte det sig sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. september 2011

Lullaby

marloutti skriver:

Hvad sker der lige for det??? Det har jeg aldrig nogensinde set før....!!! Total panik, da det var på min første kage, lavet til andre!!

Jeg har før prøvet med det hj.lavede at det revnede, fordi jeg havde fået det for tørt... Derfor gik jeg over til færdig købt og det har været super perfekt lige til nu....

Det var en gulerodskage, smurt op med psc. Det var i øvrigt første gang jeg har prøvet at bruge psc... Lækkert at arbejde med... Da den er smurt færdig op, ruller jeg fondanten ud, tager kagen ud af køleskabet, lægger fondanten på.... Og så revner det ellers i kanten rundt og krakelerer rundt på siden flere steder!!!!

Jeg kunne så "spartle" det værste ud med psc, heldigt det var ligeså hvidt som fondanten... 

Men hvad er der mon sket, tror I? Hvorfor opførte det sig sådan?

Fordi det var for koldt. Hvis det krakelerer så skal det varmes op  Æltning æltning æltning

Anmeld

27. september 2011

marloutti

Lullaby skriver:

Fordi det var for koldt. Hvis det krakelerer så skal det varmes op  Æltning æltning æltning

Jeg æltede og æltede i en evighed inden jeg rullede det ud.... Det tog så også en evighed at rulle ud, da det skulle være temmelig stort... Måske er det nået at tørre en smule?

Anmeld

29. september 2011

Anne G

Jeg har lige været på et kagekursus med nogle veninder og der gjorde alle kagerne det også, og hende der underviste havde aldrig set det før og vidste ikke hvad det kunne skyldes..

Men her var kagerne ikke kolde, da de havde stået ved stuetemp hele tiden pga der ikke var noget fyld i og vi havde æltet det længe da det skulle indfarves..

Så jeg ved virkelig ikke hvad der skete og jeg har aldrig prøvet det før og jeg har faktisk kun brugt hjemmelavet før og har længe overvejet købe fondant, men tør ikke rigtig nu..

Anmeld

30. september 2011

marloutti

Anne G skriver:

Jeg har lige været på et kagekursus med nogle veninder og der gjorde alle kagerne det også, og hende der underviste havde aldrig set det før og vidste ikke hvad det kunne skyldes..

Men her var kagerne ikke kolde, da de havde stået ved stuetemp hele tiden pga der ikke var noget fyld i og vi havde æltet det længe da det skulle indfarves..

Så jeg ved virkelig ikke hvad der skete og jeg har aldrig prøvet det før og jeg har faktisk kun brugt hjemmelavet før og har længe overvejet købe fondant, men tør ikke rigtig nu..

Hmm... Mystisk.... Måske der er blevet produceret et dårligt parti fondant? Den kage jeg lavede i går, gik det fint med, med en ny pakke fondant.... Jeg håber virkelig, det ikke sker igen...

Anmeld

30. september 2011

Ansemusen

marloutti skriver:

Hmm... Mystisk.... Måske der er blevet produceret et dårligt parti fondant? Den kage jeg lavede i går, gik det fint med, med en ny pakke fondant.... Jeg håber virkelig, det ikke sker igen...

Hvor købte du den henne? Hvad hedder den?

Anmeld

1. oktober 2011

marloutti

Ansemusen skriver:

Hvor købte du den henne? Hvad hedder den?

Det er funcakes fondant købt i Holland...

Anmeld

1. oktober 2011

Anne G

marloutti skriver:

Ja det kan måske godt være at det er derfor.. Jeg håber da ikke at din kage gjorde det igen..

Anmeld

2. oktober 2011

marloutti

Anne G skriver:

Ja det kan måske godt være at det er derfor.. Jeg håber da ikke at din kage gjorde det igen..

Nej, der var ingen problemer med den sidste kage...

Anmeld

6. oktober 2011

igt

Hvis min fondant bliver for tør og begynder at krakkelere, så smører jeg noget alm. madolie på fingerne og ældter det godt og grundigt ind i fornanten, har aldrig kasseret fondant endnu, det har altid virket for mig, men der skal ældtes til og en rum tid og kan godt give lidt "muller" til overarmene.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.