Blomster og lys til bryllup

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.682 visninger
8 svar
0 synes godt om
26. september 2011

Anonym trådstarter

Vi skal have tre armede lysestager på bordet til vores bryllup, tænker dog - stiller man en tre armede lysestage foran brudeparrets hoveder  Det dur da ikke?

Ang. blomster skal det ikke være noget højt, tænker faktisk nogle brune, beige, hvide blomsterhoveder (det er tema farverne)liggene løst på bordet. Kan man det? Er det for kedeligt... Kan de holde sig, fra aftenen forinden... Uden vand

Andre ideer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Vi skal have tre armede lysestager på bordet til vores bryllup, tænker dog - stiller man en tre armede lysestage foran brudeparrets hoveder  Det dur da ikke?

Ang. blomster skal det ikke være noget højt, tænker faktisk nogle brune, beige, hvide blomsterhoveder (det er tema farverne)liggene løst på bordet. Kan man det? Er det for kedeligt... Kan de holde sig, fra aftenen forinden... Uden vand

Andre ideer?

I må stille lysestagerne så de står på siderne af jer, for nej..selvfølgelig kan de ikke stå foran hovederne af jer

I kan sagtens lægge blomster direkte på bordene eller lave lave dekorationer på små flade tallerkener eller fade med oasis til at fæstne dem i, så de får vand.
Ellers skal I først pynte med blomsterne om morgenen/formiddagen, hvis de skal ligge direkte på bordene.
Men du kan dog løse lidt af holdbarhedsproblemet ved at købe et par blomster af den art du har tænkt dig at bruge og så prøve at dyppe stilkene i flydende starin, og se om de kan holde sig uden vand i et døgns tid på den måde.

Anmeld

26. september 2011

lille83

hmm.. ved ikke om man stiller den lige foran brudeparret.. det skal ihvertfald være så man kan se jer jeg synes sagtens man bare kan lægge blomsterne løst på bordet. det havde vi til vores bryllup...

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

SussieThyssen skriver:

I må stille lysestagerne så de står på siderne af jer, for nej..selvfølgelig kan de ikke stå foran hovederne af jer

I kan sagtens lægge blomster direkte på bordene eller lave lave dekorationer på små flade tallerkener eller fade med oasis til at fæstne dem i, så de får vand.
Ellers skal I først pynte med blomsterne om morgenen/formiddagen, hvis de skal ligge direkte på bordene.
Men du kan dog løse lidt af holdbarhedsproblemet ved at købe et par blomster af den art du har tænkt dig at bruge og så prøve at dyppe stilkene i flydende starin, og se om de kan holde sig uden vand i et døgns tid på den måde.

Tak for tippet, det vil jeg prøve.
Så det vil sige, to stager (henne foran vores forældre, og ikke foran os selv? Så kunne man måske stille en laaang smuk dekoration foran os selv?
Hmmm.. Hvor er det svært.

Anmeld

26. september 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Tak for tippet, det vil jeg prøve.
Så det vil sige, to stager (henne foran vores forældre, og ikke foran os selv? Så kunne man måske stille en laaang smuk dekoration foran os selv?
Hmmm.. Hvor er det svært.

Ja..du kan gøre som vi gjorde til vores bryllup.
Vi havde T-bord og sad på midten af den øverste streg i T-et.
Vi havde lavet lange lave dekorationer anlagt på følgende:

Jeg udskar og lavede med klisterbånd nogle helt lave papbakker i en størrelse, der passede til bordet.
Derefter trak jeg gennemsigtig plast over. Det plast var bare fra almindelige gennemsigtige plastiksække, sådan at de blev vandtætte.
Derefter lagde jeg et lag staniol ud over, med den blanke side ud.
Så købte jeg oasis og skar det til og fyldte bakkerne ud med det, vandede det igennem og lavede derefter dekorationerne dagen før.
De skal bare stå køligt, uden frost natten over.

Derudover så lavede jeg det samme, men uden plast og oasis til bloklys i forskellige højder og pyntede med på hovedbordet.
Så blev det hele holdt nede i en højde alle kunne se hen over.

De store stager brugte jeg så ned af det lodrette bord og satte dem naturligvis på midten af bordet, men stillet så de stod MELLEM hver gæst, sådan at ingen skulle se hen over dem elelr havde dem direkte i sit synsfelt.

Håber du kan følge mig.

Anmeld

26. september 2011

Englebassen82

Som blomsterbinder vil jeg sige at det hele kommer meget an på hvilke blomster man vælger...

Ellers kan man ligge lidt vat omkring stilken og binde blomstertape om så har de lidt vand og kan ligge med...

Mht lys.... Nej jeg vil da bestemt ikke mene at man sætter lys for an brudeparret.... men helt hvordan man sætte dem, kommer vel an på bordopdækning osv ?!

Ellers smider jeg lige nogle eksempler op til dig...

Billederne er venligst udlånt fra forskellige hjemmesider på nettet.

http://www.flickr.com/photos/53775014@N03/5018639950/

Blomsterkugler..... Sjove anderledes og super enkle og søde

Lav blomsterdekoration lang og smal... Yndefuld og super elegant.

Den naturlige.... Enten kan man li det eller også er man slet ikke til det...

Så er der den høje.... udnytter toppen for at få plads på bordet... Ved godt den er udelukket da du gerne vil have det på bordet... men du får lige forslaget med alligevel...

Så er der den enkle... Rosen blade...

Så er der Orkideen.. Min personlige farvorit.... enkel sød og anderledes...

Den sidste er fra min uddannelse... og her tænker jeg kun på det midterste ikke buketterne i enderne, men nettet som er flettet og blomster er sat ved. Igen en enkel sød og anderledes måde at pynte et bord.

Held og Lykke med det hele.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

26. september 2011

Anonym trådstarter

Englebassen82 skriver:

Som blomsterbinder vil jeg sige at det hele kommer meget an på hvilke blomster man vælger...

Ellers kan man ligge lidt vat omkring stilken og binde blomstertape om så har de lidt vand og kan ligge med...

Mht lys.... Nej jeg vil da bestemt ikke mene at man sætter lys for an brudeparret.... men helt hvordan man sætte dem, kommer vel an på bordopdækning osv ?!

Ellers smider jeg lige nogle eksempler op til dig...

Billederne er venligst udlånt fra forskellige hjemmesider på nettet.

http://www.flickr.com/photos/53775014@N03/5018639950/

Blomsterkugler..... Sjove anderledes og super enkle og søde

Lav blomsterdekoration lang og smal... Yndefuld og super elegant.

Den naturlige.... Enten kan man li det eller også er man slet ikke til det...

Så er der den høje.... udnytter toppen for at få plads på bordet... Ved godt den er udelukket da du gerne vil have det på bordet... men du får lige forslaget med alligevel...

Så er der den enkle... Rosen blade...

Så er der Orkideen.. Min personlige farvorit.... enkel sød og anderledes...

Den sidste er fra min uddannelse... og her tænker jeg kun på det midterste ikke buketterne i enderne, men nettet som er flettet og blomster er sat ved. Igen en enkel sød og anderledes måde at pynte et bord.

Held og Lykke med det hele.

Har netop tænkt at det kunne være fint med dekoration på selve stagerne, men tænker jo så der - at hvad skal der være foran min mand og Jeg

Tusinde tak for an masse brugbart stof!!!

Anmeld

26. september 2011

K&S

Anonym skriver:

Andre ideer?

Skal I have runde borde eller aflange borde i en eller anden "opstilling"?

Min mand har efterhånden taget billeder til en del bryllupper og han "bander" altid over lysestager foran brudeparret (specielt ved runde borde), det ødelægger meget nemt billederne, så hvis I har mulighed for en anden løsning, ville jeg anbefale jer det

Anmeld

26. september 2011

Englebassen82

Anonym skriver:

Har netop tænkt at det kunne være fint med dekoration på selve stagerne, men tænker jo så der - at hvad skal der være foran min mand og Jeg

Tusinde tak for an masse brugbart stof!!!

Foran jer kunne man have en dekoration.. af samme blomster som i evt vælger at have omkring stagerne.... En lav aflang dekoration som selvfølgelig har helhed i dem ved stagerne og så kunne man evt have et bloklys eller lignede på hver sin side af jer som ægtepar så i har dekorationen i midten med et lys på hver side....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.