Et par spørgsmål om at føde på OUH

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

846 visninger
5 svar
0 synes godt om
25. september 2011

Wimmie

Hej

Jeg drømmer jo egl. lidt om en hjemmefødsel og har snakket dette igennem med min mand. Han er knap så tryg ved ideen men siger også at han ikke vil sætte sig imod, hvis det er mit ønske.

Vi har stadig nogle uger til at bestemme os i, men jeg vil naturligvis være ked af at være den der skal stå med hele beslutningen selv - især hvis jeg kan mærke at han ikke vil være tryg eller glad for situationen 

Så jeg tænker lidt på at lave et kompromis; jeg føder på OUH denne gang, og hvis alt går godt og uden komplikationer, så bliver det en hjemmefødsel ved barn nr. 2

Men eftersom jeg knap nok har overvejet sygehusfødsel har jeg lige et par spørgsmål til jer der har født på OUH:

1. Ligger man alene på en fødestue? Har bestemt ikke lyst til at føde på en stue med andre fødende 

2. Er der mulighed for fødekar? Jeg ved endnu ikke om jeg vil føde i vand, men jeg vil gerne have muligheden - også for smertelindring i det varme vand.

3. Hvordan har jeres oplevelser generelt været med at føde derinde, personale osv.

På forhånd tak 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

minbaby

Jeg har født 3 gange på OUH. Alle 3 fantastiske oplevelser

Alle har (selvfølgelig) sin egen føde stue, med badekar. Nogle har stort kar på badeværelset andre plads til at man kan køre et ind.

Jeg har kun positive ting at sige om personale og omgivelser. Især kan jeg godt li at man kan komme på "vuggen" hvis mor og barn har det godt. Her har man egen stuer med eget toilet og med mulighed for at farmand kan overnatte.

Anmeld

26. september 2011

Wimmie

minbaby skriver:

Jeg har født 3 gange på OUH. Alle 3 fantastiske oplevelser

Alle har (selvfølgelig) sin egen føde stue, med badekar. Nogle har stort kar på badeværelset andre plads til at man kan køre et ind.

Jeg har kun positive ting at sige om personale og omgivelser. Især kan jeg godt li at man kan komme på "vuggen" hvis mor og barn har det godt. Her har man egen stuer med eget toilet og med mulighed for at farmand kan overnatte.

Ok, det lyder jo meget godt 

Jeg har måske bare så mange skræk-scenarier omkring dét at føde på et sygehus, men man må jo gå på kompromis med den bedre halvdel 

Jeg må jo snakke med min jordemoder om det næste gang og få en rundvisning inde på OUH.

Anmeld

26. september 2011

TbCp

Jeg fødte på OUH ved min datter, og skal igen her til januar.
Selvom min fødsel ikke ligefrem endte som håbet følte jeg mig hele tiden rigtig godt behandlet. Nåede at have to jordmødre, helt unge nyuddannede, som var helt fantastiske!!!

Jeg har kun godt at sige om det.

Anmeld

26. september 2011

maria_wlt

Jeg har født derinde 2 gange..

PKS og almindelig.. Den almindelige gik ikke så godt, så jeg har ikke ligget på Vuggen nogen af gangene.

Fik dog enkelstue første gang, og 2 mands stue anden gang men der kom aldrig nogen til at ligge ved siden af

Der var ikke noget at sætte en finger på.. SØDE sygeplejesker som ikke blander sig mere end man ønsker

Anmeld

26. september 2011

Emmamusen2010

Jeg fødte også på OUH og skal igen til feb. Har kun gode ting at sige om det, rigtig søde jordemødre nåede at have 4

Kom på D1 efter fødslen hvor de også var rigtig søde og hjælpsomme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.