Smerter i lænden der stråler ned i ballerne...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.682 visninger
11 svar
0 synes godt om
25. september 2011

Kageelsker

Havde igår aftes nogle meget intense smerter i min lænd, der strålede ned i ballerne og resulterede i at jeg faktisk ikke kunne gå. Hver gang jeg forsøgte at tage et skridt, blev smerten i ballen så intens, at jeg knækkede helt sammen. Inden jeg rejste mig, var jeg øm i lænden og havde en sådan lidt underlig fornemmelse i ballerne, men smerterne kom fuldstændig bag på mig da jeg rejste mig.

Smerterne kom efter at jeg havde siddet i sofaen og forsøgte at rejse mig, men gik lidt i sig selv igen efter at jeg fik gang i benene og jeg kunne langsomt begynde at gå lidt rundt. Efter at det skete anden gang, besluttede jeg mig for at gå i seng og da jeg vågnede imorges var jeg rigtig øm i min lænde- og rygmuskulatur, sikkert pga af anstrengelse i forbindelse med smerterne, men ingen diciderede smerter.

Jeg har idag klaret mig igennem en hård arbejdsdag, med øm ryg og nogle enkelte jag i ballerne i ny og næ (kun ved gang).

Jeg får nu ondt når jeg ikke sidder ret op og ned, altså når vægten ligesom ligger på det bagerste stykke af bagdelen, så forsøger nu at sidde helt ret op og ned, men det er sq lidt hårdt i længden. Jeg er rent ud sagt pisse bange for at smerterne er der når jeg rejser mig  

Er der nogle af jer, der har prøvet noget lignende og evt ved hvorfor det opstår??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. september 2011

DortheSimonsen

Kageelsker skriver:

Havde igår aftes nogle meget intense smerter i min lænd, der strålede ned i ballerne og resulterede i at jeg faktisk ikke kunne gå. Hver gang jeg forsøgte at tage et skridt, blev smerten i ballen så intens, at jeg knækkede helt sammen. Inden jeg rejste mig, var jeg øm i lænden og havde en sådan lidt underlig fornemmelse i ballerne, men smerterne kom fuldstændig bag på mig da jeg rejste mig.

Smerterne kom efter at jeg havde siddet i sofaen og forsøgte at rejse mig, men gik lidt i sig selv igen efter at jeg fik gang i benene og jeg kunne langsomt begynde at gå lidt rundt. Efter at det skete anden gang, besluttede jeg mig for at gå i seng og da jeg vågnede imorges var jeg rigtig øm i min lænde- og rygmuskulatur, sikkert pga af anstrengelse i forbindelse med smerterne, men ingen diciderede smerter.

Jeg har idag klaret mig igennem en hård arbejdsdag, med øm ryg og nogle enkelte jag i ballerne i ny og næ (kun ved gang).

Jeg får nu ondt når jeg ikke sidder ret op og ned, altså når vægten ligesom ligger på det bagerste stykke af bagdelen, så forsøger nu at sidde helt ret op og ned, men det er sq lidt hårdt i længden. Jeg er rent ud sagt pisse bange for at smerterne er der når jeg rejser mig  

Er der nogle af jer, der har prøvet noget lignende og evt ved hvorfor det opstår??

Jeg tænker lidt, om det måske er din iskias-nerve der har sat sig lidt i klemme.

Anmeld

25. september 2011

Kageelsker

DortheSimonsen skriver:

Jeg tænker lidt, om det måske er din iskias-nerve der har sat sig lidt i klemme.

Havde egentlig lidt udelukket det for troede at smerten skulle være konstant, men googlede det lige og mine symptomer passer egentlig meget godt...

Tror jeg får en af lægerne på afdelingen til at "kigge" på det imorgen, men skal vel så have fat i en kiropraktor  Ved du om Danmark giver tilskud til det??

Anmeld

25. september 2011

De3Guldklumper

Hvis det er din iskias nerve som sidder i klemme kan jeg stærkt anbefale akupunktur. Jeg fik en henvisning gennem min Jm og efter 4 behandlinger var jeg fit for fight igen og kunne igen gå normalt

Anmeld

25. september 2011

DortheSimonsen

Kageelsker skriver:

Havde egentlig lidt udelukket det for troede at smerten skulle være konstant, men googlede det lige og mine symptomer passer egentlig meget godt...

Tror jeg får en af lægerne på afdelingen til at "kigge" på det imorgen, men skal vel så have fat i en kiropraktor  Ved du om Danmark giver tilskud til det??

Jeg kom til fysio, jeg er ikke så vild med de dersens kiropraktorer :p

Men hvis du er i sygesikring 5, er jeg overbevist om, at de giver tilskud

Anmeld

25. september 2011

Anette&Sophia

Kageelsker skriver:

Den har jeg også af og til. har fået af vide at det er iskas-nerven der kommer lidt i klemme pga bækkenet der udvider sig.  
- den skal bare ikke blive ved med at sidde fast.
Men hvis det kommer igen, så prøv og tryk ind nogle steder i lænden, i samme side, og se om du kan finde et ømt punkt, ( der hvor nerven kommer fra ) - og så trykker du lidt ind til det ikke gør "ondt" mere, og så trykker du lidt hårdere igen, til det ikke gør "ondt" mere osv. ellers så skal det nullers lidt.
Jeg plejer at trykke ind på "dellen", hvor smerterne/strålningen kommer fra, og så plejer det at gå lidt i sig selv igen

Anmeld

25. september 2011

Isabeau

Kageelsker skriver:

Døjer med nøjagtig det samme - er nu sygmeldt pga. det. Går til fysioterapeaut, og det hjælper en smule, men han har sagt det nok først går helt væk, når jeg har født. Er nu i uge 31, så glæder mig til, det er ovre.

Kram!

Anmeld

25. september 2011

Kageelsker

Isabeau skriver:

Døjer med nøjagtig det samme - er nu sygmeldt pga. det. Går til fysioterapeaut, og det hjælper en smule, men han har sagt det nok først går helt væk, når jeg har født. Er nu i uge 31, så glæder mig til, det er ovre.

Kram!

Øv da  Jeg er i 26 uge, så håber dælme ikke det varer graviditeten ud, så bliver jeg da vanvittig!

Anmeld

25. september 2011

Kageelsker

Tak for alle jeres svar  Jeg blev da lidt klogere.

Det lugter desværre nok lidt af en klemt iskias  Manden har lovet at give en omgang massage, så må vi håbe det kan lindre lidt ellers må jeg vel ud og kigge mig om efter noget prof. massage, en kiropraktor eller en akupunktør.

Men endnu engang tak

Anmeld

25. september 2011

Moms

Av ja - det lyder meget bekendt.

Jeg havde så stærke smerter fra mine sacroiliacaled, at jeg til sidst ikke kunne gå.

Da jeg ikke tog smerterne alvorligt endte det med en discosprolaps.

Jeg var altså ikke gravid på daværende tidspunkt.

Men den belastning lænderyggen og bækkenet udsættes for kan sagtens give de samme symptomer...

Jeg ville helt klart søge kiropraktor og få tjekket SI-leddene.

Triggerpunktmassage og øvelser i et varmtvandsbassin gør underværker!!

God bedring!

Moms

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.