Barselsdagpenge + SU

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.262 visninger
6 svar
0 synes godt om
24. september 2011

bremsop

Hej

Jeg har uden held forsøgt at finde noget om dette, så nu håber jeg at I kan svare

Er der nogle der ved, hvor længe jeg kan få barselsdagpenge samtidig med SU og fødselsklip? Jeg kommer til at have 120 timer fordelt på tre mdr.

Og er hvordan bliver udbetalingen beregnet? Altså kan jeg selv regne ud, hvor meget jeg vil få udbetalt?

Håber I kan hjælpe mig

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. september 2011

Carl-Emil's mor

bremsop skriver:

Hej

Jeg har uden held forsøgt at finde noget om dette, så nu håber jeg at I kan svare

Er der nogle der ved, hvor længe jeg kan få barselsdagpenge samtidig med SU og fødselsklip? Jeg kommer til at have 120 timer fordelt på tre mdr.

Og er hvordan bliver udbetalingen beregnet? Altså kan jeg selv regne ud, hvor meget jeg vil få udbetalt?

Håber I kan hjælpe mig

Tre min så er jeg på computeren æg kan svare dig præcis da jeg netop har gennemgået det med min kommune

Anmeld

24. september 2011

Carl-Emil's mor

bremsop skriver:

Hej

Håber I kan hjælpe mig

Hejsa så kan jeg svare dig.

1. Du kan gå på barsel 4 uger før din termin og få barselspenge for det. Disse 4 uger kan du IKKE gemme til efter din termin så bruger du dem ikke op til går de tabt.

2. Hvor længe du kan få det afhænger af hvordan du og din partner deler barslen imellem jer. Du har ret til 14 ugers barsel med barselsdagpenge også har i 32 uger til deling. Disse 32 uger er også gældende til deling HVIS din kæreste får løn under sin barsel, de uger han får løn bliver nemlig trukket fra i jeres 32 fælles uger da hans arbejdsplads søger dækning af det igennem jeres 32 ugers fælles. Ergo holder han 8 uger har du 14 uger + 24 = 38 uger med barselsdagpenge. Han har ret til 2 ugers fædreorvlov inden for de første 14 uger af barnets levetid, DISSE påvirker IKKE de 32 fælles uger.

Nu ser regnestykket sådan her ud:

4 uger før termin du ikke kan bruge efter terminen

14 uger der kun er dine 

32 der er til deling

2 uger der kun er hans

3. Hvad du kommer til at få udbetalt afhænger af din timeløn eks. min timeløn er 120 ,- i timen på mit nuværende arbejde derfor ligger jeg i MAKS satsen som er 103,52 kr pr time Min kommune udregner fra min lønseddel 1 december 1 november og 1 oktober mit antal timer pr mdr

Jeg håber dette kunne give dig svar  

Anmeld

24. september 2011

bremsop

Tak for svar

1. Inden jeg holder barsel fra studie påbegynder jeg mit special. Kan jeg få barselsdagpenge selvom jeg skriver speciale? - fødselsdklip kan jeg jo få udbetalt to mdr før? Jeg har termin i marts, og regner med at holde barsel marts, og så skrive i jan og februar.

2. Ok. Jeg holder nok 7 mdrs barsel, - er det så "kun" de 7 mdr jeg kan få barselsdagpenge? eller er det de 42 i alt? Min kæreste har 12+de 2 ugers barsel = 30 uger til mig + 14 mine uger = 44 uger, hvilket jo er mere end 7 mdr. Så altså tror du jeg kan skrive speciale færdig og så stadig få barselsdagpenge?? Mon du ved det?

3. Super tak, min timeløn er også over 120 så jeg må også få max sats. Hvilke kommune bor du i, og har det været noget bøvl?

Og TAK  for dine svar

Anmeld

24. september 2011

Carl-Emil's mor

bremsop skriver:

Tak for svar

1. Inden jeg holder barsel fra studie påbegynder jeg mit special. Kan jeg få barselsdagpenge selvom jeg skriver speciale? - fødselsdklip kan jeg jo få udbetalt to mdr før? Jeg har termin i marts, og regner med at holde barsel marts, og så skrive i jan og februar.

2. Ok. Jeg holder nok 7 mdrs barsel, - er det så "kun" de 7 mdr jeg kan få barselsdagpenge? eller er det de 42 i alt? Min kæreste har 12+de 2 ugers barsel = 30 uger til mig + 14 mine uger = 44 uger, hvilket jo er mere end 7 mdr. Så altså tror du jeg kan skrive speciale færdig og så stadig få barselsdagpenge?? Mon du ved det?

3. Super tak, min timeløn er også over 120 så jeg må også få max sats. Hvilke kommune bor du i, og har det været noget bøvl?

Og TAK  for dine svar

1. det tør jeg ikke svare på så der ville jeg henvende mig på min bopælskommune, bede om en sagsbehandler og få det på skrift. Alt de siger mundtligt kan du tørre numse i. Du skal have det på skrift

2. I har 32 uger tildeling ergo har du når hans 12 uger trukket fra 20+14 hvilket giver 34 uger i alt 34 uger divideret med 4,2 ( det er sådan man siger en mdr ca er) = 8 mdr med barselsdagpenge + de 4 uger før din termin ved ikke om det er svar?  

3. Jeg bor i Helsingør kommune og har haft rigeligt med bøvl, men har nu mødt en deroppe der er helt fantastisk kanon god så jeg henvender mig KUN til hende, er hun der ikke kommer jeg en anden dag  

Anmeld

24. september 2011

bremsop

Endnu engang mange tak!!!

Og ja, jeg må få fat på en på kommunen, og så tage den pr. mail. Det er jo med at få styr på det, så jeg kan få hvad jeg kan....

Der er lige én sidste ting. Du skriver 8 mdr + 4 uger før termin, men er de fire uger inkluderet i de 8 mdr, eller mener du 8 mdr + 4 uger = 9 mdr?

Har du kun det fra din sagsbehandler, eller har du dokumentation for din ret via links på nettet? Tænker at de måske vil nægte mig det, og så ville det jo være godt at have ngt at kunne smække på bordet

Anmeld

24. september 2011

Carl-Emil's mor

bremsop skriver:

Endnu engang mange tak!!!

Og ja, jeg må få fat på en på kommunen, og så tage den pr. mail. Det er jo med at få styr på det, så jeg kan få hvad jeg kan....

Der er lige én sidste ting. Du skriver 8 mdr + 4 uger før termin, men er de fire uger inkluderet i de 8 mdr, eller mener du 8 mdr + 4 uger = 9 mdr?

Har du kun det fra din sagsbehandler, eller har du dokumentation for din ret via links på nettet? Tænker at de måske vil nægte mig det, og så ville det jo være godt at have ngt at kunne smække på bordet

Jeg mener du har 14 uger alene efter termin + 20 uger fra jeres fælles hvilket giver 34 uger = 8 mdr + de 4 uger før din termin

Jeg har fået en folder fra kommunen hvor det står  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.