bremsop skriver:
Hej
Jeg har uden held forsøgt at finde noget om dette, så nu håber jeg at I kan svare 
Er der nogle der ved, hvor længe jeg kan få barselsdagpenge samtidig med SU og fødselsklip? Jeg kommer til at have 120 timer fordelt på tre mdr.
Og er hvordan bliver udbetalingen beregnet? Altså kan jeg selv regne ud, hvor meget jeg vil få udbetalt?
Håber I kan hjælpe mig 
Hejsa så kan jeg svare dig.
1. Du kan gå på barsel 4 uger før din termin og få barselspenge for det. Disse 4 uger kan du IKKE gemme til efter din termin så bruger du dem ikke op til går de tabt.
2. Hvor længe du kan få det afhænger af hvordan du og din partner deler barslen imellem jer. Du har ret til 14 ugers barsel med barselsdagpenge også har i 32 uger til deling. Disse 32 uger er også gældende til deling HVIS din kæreste får løn under sin barsel, de uger han får løn bliver nemlig trukket fra i jeres 32 fælles uger da hans arbejdsplads søger dækning af det igennem jeres 32 ugers fælles. Ergo holder han 8 uger har du 14 uger + 24 = 38 uger med barselsdagpenge. Han har ret til 2 ugers fædreorvlov inden for de første 14 uger af barnets levetid, DISSE påvirker IKKE de 32 fælles uger.
Nu ser regnestykket sådan her ud:
4 uger før termin du ikke kan bruge efter terminen
14 uger der kun er dine
32 der er til deling
2 uger der kun er hans

3. Hvad du kommer til at få udbetalt afhænger af din timeløn
eks. min timeløn er 120 ,- i timen på mit nuværende arbejde derfor ligger jeg i MAKS satsen som er 103,52 kr pr time
Min kommune udregner fra min lønseddel 1 december 1 november og 1 oktober mit antal timer pr mdr 
Jeg håber dette kunne give dig svar
Anmeld