kolik, eller?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.923 visninger
10 svar
0 synes godt om
22. september 2011

signe.

Godaften piger...

Bliver nødt til lige at hører ad, om nogle kan svare mig på om vores den yngste har koliksymptomer, eller om det bare er mavekneb generelt...

Laurits er 6 uger i morgen, og har her den sidste uges tid eller to, været ekstremt urolig hen mod aftenstid efter han har fået sin aftenflaske der cirka kl. 23.-24.00. Han plejede som regel bare at spise, og så kunne man putte ham til at sove igen med det samme, men det er virkelig gået fløjten nu... nu, efter han har spist, klynker/græder/skriger han, og klemmer/presser rigtig meget, OG med rigtig meget lyd på.. oftest så meget at jeg ikke kan sove igen mellem hans måltider, hvilket resultere i en MEGET træt mor, som også skal have overskud til den ældste..

kan det være kolik? eller lyder det bare som mavekneb...

og dem som undres ved hvorfor min kæreste ikke lige hjælper til ud på natten, så er det fordi han pt stort set arbejder i døgndrift med eget firma og fuldtidsjob ved siden af, så han får mindst ligeså lidt søvn som jeg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

signe.

jeg selv fandt dette på nettet..

Kolik kan kendes på en række karakteristiske kendetegn:

Kolik kommer frem i løbet af de første to til fire uger af barnets levetid, og barnet lider af den i cirka tre måneder.

Der er høj gråd, ofte i to til tre timer, barnet er utrøsteligt, og perioderne kommer oftest på samme tid af døgnet. Perioderne optræder oftest en til to gange i døgnet.

Barnet har mavesmerter, trækker fødderne op under sig og knytter hænderne.

Nogle børn har voldsom rumlen i maven og har megen tarmluft

Anmeld

22. september 2011

Hvem?

Godaften piger...

Bliver nødt til lige at hører ad, om nogle kan svare mig på om vores den yngste har koliksymptomer, eller om det bare er mavekneb generelt...

Laurits er 6 uger i morgen, og har her den sidste uges tid eller to, været ekstremt urolig hen mod aftenstid efter han har fået sin aftenflaske der cirka kl. 23.-24.00. Han plejede som regel bare at spise, og så kunne man putte ham til at sove igen med det samme, men det er virkelig gået fløjten nu... nu, efter han har spist, klynker/græder/skriger han, og klemmer/presser rigtig meget, OG med rigtig meget lyd på.. oftest så meget at jeg ikke kan sove igen mellem hans måltider, hvilket resultere i en MEGET træt mor, som også skal have overskud til den ældste..

kan det være kolik? eller lyder det bare som mavekneb...

og dem som undres ved hvorfor min kæreste ikke lige hjælper til ud på natten, så er det fordi han pt stort set arbejder i døgndrift med eget firma og fuldtidsjob ved siden af, så han får mindst ligeså lidt søvn som jeg

Hej søde, Hjalte havde kolik, han skreg fra morgen til morgen det første laaaaange stk tid, lægerne siger at for de får betegenlsen kolik, ska de skrige i mere end 4 timer om dagen.

Har du prøvet at svøbe ham, hængevugge, vikle?

Det var noget at det der hjalp meget på Hjalte, især slyngevuggen - jeg har en og den der Koalavikle er genial.

Læg ham evt. lidt klemt - håber dette ku hjælpe lidt??

Mycolin-dråber fik Hjalte også, mener det er 15 dråber de ska ha 15 min FØR de ska spise, det hjalp lidt, dog kun kortvarigt.

Anmeld

22. september 2011

DortheSimonsen

Min søn havde kolik, og skreg faktisk i døgndrift de første par måneder. Jeg havde prøvet ALT, syntes jeg. Havde også brugt de dråber en anden skriver over. De hjalp lidt i starten.

Jeg tog til en zoneterapeut, og efter to behandlinger havde jeg en LYKKELIG baby  

Anmeld

23. september 2011

signe.

Bondefruen skriver:

Hej søde, Hjalte havde kolik, han skreg fra morgen til morgen det første laaaaange stk tid, lægerne siger at for de får betegenlsen kolik, ska de skrige i mere end 4 timer om dagen.

Det var noget at det der hjalp meget på Hjalte, især slyngevuggen - jeg har en og den der Koalavikle er genial.

Mycolin-dråber fik Hjalte også, mener det er 15 dråber de ska ha 15 min FØR de ska spise, det hjalp lidt, dog kun kortvarigt.

han skriger heldigvis ikke fra morgen til aften, men i perioder på en tre timer, og oftest start nat og meget tidlig morgen.. har svøbt ham, og har haft lagt med ham på min mave hvor han også ligger på maven.. det virker, men kun kortvarigt, for sådan må han jo ikke ligge "ubevogtet"..

Anmeld

23. september 2011

signe.

DortheSimonsen skriver:

Min søn havde kolik, og skreg faktisk i døgndrift de første par måneder. Jeg havde prøvet ALT, syntes jeg. Havde også brugt de dråber en anden skriver over. De hjalp lidt i starten.

Jeg tog til en zoneterapeut, og efter to behandlinger havde jeg en LYKKELIG baby  

zoneterapi? kan man gode det på så små fødder..? heh

Anmeld

23. september 2011

signe.

Bondefruen skriver:

og mycolin dråber, er det "afføringsmiddel", eller noget decideret der afhjælper kolikken ? for han får nemlig i forvejen lactoluse, så vi er i en slags behnadling for maven i hvert fald.

Anmeld

23. september 2011

syngsyng

BioGaia dråber gør mange babyer godt - det er mælkesyrebakterier som de må få fra de er 2 uger gamle. Forskellige behandlinger hjælper også mange. Jeg har selv hjulpet mange med zoneterapi - jeg kommer hjem til baby, så baby er i sine trygge og vante omgivelser (København).

Mange har også glæde af at sidde på en yogabold med den lille på skødet.

Jeg håber snart, at I finder den for Jer rette "medicin".

God weekend

Anmeld

23. september 2011

kirsti

i kan evt prøve en kriopraktor. Da Noah var lille gik han til kiropraktor pga nakken og hun fortalte at kolik ofte handlede om spændninger og ting der sad forkert og rigtig mange små børn kunne slippe for det efter et par kiropraktor besøg

Anmeld

23. september 2011

Hvem?

signe. skriver:

og mycolin dråber, er det "afføringsmiddel", eller noget decideret der afhjælper kolikken ? for han får nemlig i forvejen lactoluse, så vi er i en slags behnadling for maven i hvert fald.

Dråberne er noget der gives til kolik-børn, de skulle virke beroligende, glemte helt at sige at zoneterapi gik vil til en 2-3 gange om ugen og det hjalp MEEEEEGET, da han først havde vænnet sig til det.

Hva med en slyngevugge? Det var den der havde bedst effekt herhjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.