Hej piger,
Jeg har virkelig brug for jeres hjælp.
Jeg har en bekendt med en datter på 9år, datteren M. bor hos sin far H., og har gjort det siden at H. og mor T. gik fra hinanden(6-7år siden - tror jeg!). H. bor i K. og T bor i E, som er ca 1times kørsel fra K.
M har altid gået i skole her og har et godt netværk her, både familiært og vennemæssigt. Mor Ts familie bor her i K, og således ser M sin mors familie rigtig meget, faktisk så meget at det er her hun har sit størst netværk. Far er vellidt af sin tidligere svigerfamilie(den er jeg en del af). Mor og far har fællesforældremyndighed men far har bopælsret. I foråret blev der tilknyttet en psykolog til M i skoletiden, da hun havde svært ved at følge med i skolen, og konklusionen af denne rapport blev at M ville ha bedst af at skifte skole til en specialskole, hvor hun ku få den rette hjælp. Endvidere skrives det i rapporten, at M er en glad pige med godt socialt netværk men en pige der er påvirket af uroen mellem sine forældre. Far vælger derfor at kontakte en anden skole her i K, hvor M er i en uge for at se den, og hun vil rigtig gerne gå der, og skolen er også meget interesseret i at få hende som elev. MEN. Det vil mor ikke gå med til - hun vil ha M til at flytte over til hende så hun indkalder til statsamtet. Her var de så igår, og da far føler sig presset skriver han under på at M må flytte over til mor. Og det fortryder han jo inderligt nu da han gerne ville have brugt de 4 ugers betænkningstid man har inden det ryger i retten. Dog fik han at vide, at hvis det røg i retten så ville mor vinde på baggrund af den psykologirapport.
Men er det ikke fuldstændig hul i hovedet at retten vil sende M over til mor i en ukendt by hvor hun INGEN kender? Så mister hun alt sit sociale liv og derfor vil M gå helt ned.
Mit spørgsmål til jer.... Kan far på nogen måder anke denne underskrift? Og hvordan får han stillet sig selv i det bedste lys i en evt retssag? M vil ikke flytte over til sin mor..
Håber ikke at det var alt for uforståeligt og håber i kan hjælpe mig og en far der fortjener at have sin datter hos sig.
Anmeld