Min søster er gravid, hvad nu??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

935 visninger
12 svar
0 synes godt om
22. september 2011

Anonym trådstarter

Hej med jer alle sammen.

Min søster står og er gravid meget uventet! 

Hun bor lige nu hos en voldelig kæreste, som ikke vil have barnet, derfor er vi nu på jagt efter en midlertidig løsning så hun kan komme væk fra ham.

Hun flytter op til vores mor midlertidigt imens at hun vil forsøge at søge en akutbolig.

Økonomisk set, hvad kan hun søge når hun står som hjemmeboende? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. september 2011

lycly

Anonym skriver:

Hej med jer alle sammen.

Hun bor lige nu hos en voldelig kæreste, som ikke vil have barnet, derfor er vi nu på jagt efter en midlertidig løsning så hun kan komme væk fra ham.

Hun flytter op til vores mor midlertidigt imens at hun vil forsøge at søge en akutbolig.

Hvis hun beholder barnet og bor uden faren så kan hun vel få noget børnebidrag fra ham. Og så kan hun vil få noget børnetilskud fra kommunen vil jeg tro

Anmeld

22. september 2011

Benjamins'mor

Hvis hun flytter hjemmefra kan hun igennem kommunen søge indskudslån, det er rentefrit og hun skal først begynde at afdrage 5 år efter, og hun bestemmer selv hvad hun afdrager om måneden.

Og også ved kommunen kan hun søge, jeg ved ikke lige hvad det hedder, men sådan at kommunen betaler de mest nødvendige ting til bebs. Altså seng, badekar, puslebord, barnevogn o.l.

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, og om hun har arbejde. Men hun kan jo også søge kontanthjælp.

Anmeld

22. september 2011

Anonym trådstarter

benjamins'mor skriver:

Hvis hun flytter hjemmefra kan hun igennem kommunen søge indskudslån, det er rentefrit og hun skal først begynde at afdrage 5 år efter, og hun bestemmer selv hvad hun afdrager om måneden.

Og også ved kommunen kan hun søge, jeg ved ikke lige hvad det hedder, men sådan at kommunen betaler de mest nødvendige ting til bebs. Altså seng, badekar, puslebord, barnevogn o.l.

Nu ved jeg ikke hvor gammel hun er, og om hun har arbejde. Men hun kan jo også søge kontanthjælp.

Min søster er 20, og har ikke arbejde, så der skal jo søges kontanthjælp når hendes adresse er flytte tilbage til vores mor.

Falder udbetalingen ikke enormt meget når man er hjemmeboende?

Anmeld

22. september 2011

helle85

benjamins'mor skriver:

man kan kun søge indskudslån hvis det er et boligselvskab, elleres er det en enkelydelse man skal søge

Anmeld

22. september 2011

Anonym trådstarter

helle85 skriver:

man kan kun søge indskudslån hvis det er et boligselvskab, elleres er det en enkelydelse man skal søge

Super 

Og tak for dit svar 

Anmeld

22. september 2011

Benjamins'mor

helle85 skriver:

Nårh, ja. Vidste egentligt godt, bare ikke lige noget jeg tænkte over, 

Anmeld

22. september 2011

Benjamins'mor

Anonym skriver:

Min søster er 20, og har ikke arbejde, så der skal jo søges kontanthjælp når hendes adresse er flytte tilbage til vores mor.

Falder udbetalingen ikke enormt meget når man er hjemmeboende?

Nej, tror hun får 6000 udbetalt som alene og hjemmeboende. Og udeboende med barn får hun 13tusind og noget inden skat.

Anmeld

22. september 2011

miinimeal

hun kan søge rentefrit indskudslån igennem kommunen, og så self kontanthjælp.
derudover kan hun søge enkeltydelse til baby ting eller nødvendig huslige ting(:

og når hun får barnet er der faderbidrag og børnepenge-

Anmeld

22. september 2011

Isabella_mor

Anonym skriver:

Hej med jer alle sammen.

hvor gammel er hun???

det er nok lige en info som kan være en vigtig info før en afgørende for hvad hun skal søge.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.