Til jer der har prøvet piller mod mælkestop..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.754 visninger
10 svar
0 synes godt om
21. september 2011

Taniakb

Hej tøser.

Jeg har fra fødslen af indtil nu hvor hun er 6 uger gammel malket ud.

Nu står jeg så i den kedelig siutation at min mælk er stoppet med at løbe til..
Da vi var til lægen igår til 5 ugers undersøgelse, snakkede jeg med lægen om det og det endte med at jeg fik piller mod mælke stop, da jeg er nervøs for bryst betændelse.
(Heldigvis fortalte lægen mig at hun også havde været ude for mælkestop med hendes første og at det bare skete for nogen kvinder)

Jeg skal så tage en halv pille morgen og aften i to dage og har så lige nu her taget min 3. pille.
Men mine bryster spænder enormt og føler mere at mælken løber til end det stopper.

Er der nogen der har erfaring med det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Fam. Madsen

Taniakb skriver:

Hej tøser.

Da vi var til lægen igår til 5 ugers undersøgelse, snakkede jeg med lægen om det og det endte med at jeg fik piller mod mælke stop, da jeg er nervøs for bryst betændelse.
(Heldigvis fortalte lægen mig at hun også havde været ude for mælkestop med hendes første og at det bare skete for nogen kvinder)

Jeg skal så tage en halv pille morgen og aften i to dage og har så lige nu her taget min 3. pille.
Men mine bryster spænder enormt og føler mere at mælken løber til end det stopper.

jeg prøvet for 7 uger siden og få de piller og jeg følte allerede dagen efter en ændring. men jeg havde også kun ammet i en uge og min mælk løb aldrig rigtig til. 

men du må jo godt malke ud med hånden sådan at spæningerne stopper.  

Anmeld

21. september 2011

Fleur07

Jeg fik også piller da jeg skulle stoppe med at amme ( blev afvist af min søn)Min bryster voksede til dolly parton fordi jeg ikke måtte malke ud, fordi kroppen selv skal klare det. De blev så ømme at jeg ikke kunne løfte knægten. Så tror bare du skal tage den med ro, det går i sig selv igen

Anmeld

21. september 2011

Benjamins'mor

Altså jeg startede med at tage pillerne dagen efter jeg havde født.  Man tager ½ pille om dagen i 4 dage, og ved mig stoppede mælkeproduktionen helt med det samme. 

Anmeld

21. september 2011

Taniakb

Fam. Madsen skriver:

jeg prøvet for 7 uger siden og få de piller og jeg følte allerede dagen efter en ændring. men jeg havde også kun ammet i en uge og min mælk løb aldrig rigtig til. 

men du må jo godt malke ud med hånden sådan at spæningerne stopper.  

Jeg har lige købt en pumpe for 2 ½ uge siden, så kunne jo sagtes bruge pumpen, jeg er bare bange for at jeg provokere 'brystet', så mælken måske ikke stopper?! ..

Anmeld

21. september 2011

Fam. Madsen

Taniakb skriver:

Jeg har lige købt en pumpe for 2 ½ uge siden, så kunne jo sagtes bruge pumpen, jeg er bare bange for at jeg provokere 'brystet', så mælken måske ikke stopper?! ..

det er derfor du kun lige skal pumpe ud så de ikke spænder mere og hvis du bruger pumpen skal du køre på den laveste hastighed

Anmeld

21. september 2011

Taniakb

Fleur07 skriver:

Jeg fik også piller da jeg skulle stoppe med at amme ( blev afvist af min søn)Min bryster voksede til dolly parton fordi jeg ikke måtte malke ud, fordi kroppen selv skal klare det. De blev så ømme at jeg ikke kunne løfte knægten. Så tror bare du skal tage den med ro, det går i sig selv igen

Puha ja, Dolly Parton perioden har jeg været igennem.. Kunne ikke trække vejret når jeg lå på ryggen og måtte sidde op og sove. øv !

Fik du afvide at du ikke måtte malke ud? Jeg er jo bare lidt nervøs for at mælken måske bliver derinde ved intet at gøre. Men har så heller ik lyst til at provokere kroppen ved eventuelt at 'lette' trykket.

Anmeld

21. september 2011

Lise

Taniakb skriver:

Hej tøser.

Jeg tog en pille da min første søn var syv måneder. Men mit problem var ikke mangel på mælk, men en baby der var alt for afhængig af sin hårdt prøvede mor.

Jeg tog pillen, og efter ca 12 timer ville han ikke længere ammes. Men brysterne var sprængfyldte, og det løb stadig til. Og det gjorde allerhelvedes NALLER!!! Det viste sig bare at være mælkevand (hvidligt vand - noget tyndt sjask). Jeg malkede lidt ud i et varmt bad et par gange. Kun en smule, for ikke at stimulere produktionen. Der gik kun kort tid, så stoppede det...

Anmeld

21. september 2011

MetteS81

Jeg har også prøvet pillerne og min mælk hobede sig også op og gjorde ondt derinde!

Hvis det blir for slemt så masser brysterne under den varme bruser eller læg varme klude henover... hold øje med mælkeknuder, de skal masseres væk for ellers kan du risikere brystbetændelse og det gør altså AV!  

Du må også gerne malke en lille smule ud, men kun hvis du slet ik kan holde det ud...og så kun malke lidt ud, bare for at fjerne det værste tryk.

Et stramt tørklæde eller en meget stram bh er også en god ide, for det skulle stoppe mælkeproduktionen.

Jeg gjorde alle tingene her og min mælk forsvandt efter lidt over en uge tror jeg....men de første 4-5 dage var ret slemme og jeg kunne næsten ik bære min datter. Men lige pludselig løb al mælken bare ud og så var det overstået  Så hold ud

Anmeld

22. september 2011

Fleur07

Jeg måtte ikke malke ud, men et enkelt tryk på de værste knuder der kom udløste en stråle uden lige, så lidt kom ud. Men det som om kroppen selv optager det så det forsvinder igen

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.