pas på med køb fra private

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

890 visninger
9 svar
0 synes godt om
21. september 2011

Anonym trådstarter

vi købte for nylig en hel kvie fra en bekendt (derfor ano) prisen var meget lav, så vi følte det var et godt tilbud. men men men

for det første måtte vi vente meget længe på den (ca ½ år) for det andet opdagede vi at der manglede 1/5 af kødet. da vi kontaktede sælger, fik vi af vide at vi havde betalt for de kilo der var da den blev slagtet, og at slagteriet smider mange af benene ud.

pludselig ser vores regnstykke så meget anderledes ud, og kødet har pludselig en kilopris der var meget dyrere end den vi havde kalkuleret med.

derfor denne lille advarsel til folk der køber kød hos private. vær sikker på om i betaler for de kilo kødet vejer ved slagtning, eller det antal kilo i faktisk modtager.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2011

Moster Lagkage

sådan er det altid når man køber kød i de mængder der betaler man det dyret vejer, og ikke det man får. dvs man betaler også for benene.

så tror ikke du skal tænke du er blevet snydt, da det er helt normal.

Anmeld

21. september 2011

Anonym trådstarter

ja det var også det jeg fik fortalt. men det bliver til rigtig mange penge når man køber så stor en mængde.

skal lige siges at sælger prøvede at kontakte slagteriet så vi ku få udleveret benene, og da det ikke lykkedes, tilbød han at give os 2/3 af det tabte beløb tilbage.

Anmeld

21. september 2011

Corn

Anonym skriver:

vi købte for nylig en hel kvie fra en bekendt (derfor ano) prisen var meget lav, så vi følte det var et godt tilbud. men men men

for det første måtte vi vente meget længe på den (ca ½ år) for det andet opdagede vi at der manglede 1/5 af kødet. da vi kontaktede sælger, fik vi af vide at vi havde betalt for de kilo der var da den blev slagtet, og at slagteriet smider mange af benene ud.

pludselig ser vores regnstykke så meget anderledes ud, og kødet har pludselig en kilopris der var meget dyrere end den vi havde kalkuleret med.

derfor denne lille advarsel til folk der køber kød hos private. vær sikker på om i betaler for de kilo kødet vejer ved slagtning, eller det antal kilo i faktisk modtager.

Sådan har man da "altid" regnet kødpris ud, så forstår faktisk ikke helt dit indlæg, da det jo er helt normalt

Anmeld

21. september 2011

CamiRon

Anonym skriver:

Det er sådan det regnes ud - så jeg kan ikke at du er blevet snydt for noget. Måske har du ikke undersøgt det ordentligt inden du sagde ja tak?

Anmeld

21. september 2011

Anonym trådstarter

Corn skriver:

Sådan har man da "altid" regnet kødpris ud, så forstår faktisk ikke helt dit indlæg, da det jo er helt normalt

de gange jeg tidligere har købt kød, der har jeg vitterligt fået den mængde som jeg betalte for, og jeg har aldrig oplevet at 1/5 af kødet manglede.

Anmeld

21. september 2011

Anonym trådstarter

CamiRon skriver:

Det er sådan det regnes ud - så jeg kan ikke at du er blevet snydt for noget. Måske har du ikke undersøgt det ordentligt inden du sagde ja tak?

jamen slet ingen tvivl der. jeg forventede sørme at få de kilo som jeg betalte for. så da der manglede 47kg.... så blev jeg noget chokeret.

Anmeld

21. september 2011

Zeus

Måske hun skriver det til alle os, som ikke har købt en hel ko før? At hun tænker, at siden hun ikke vidste det, så var der andre som heller ikke gjorde

Anmeld

21. september 2011

Malonde1985

Zeus skriver:

Måske hun skriver det til alle os, som ikke har købt en hel ko før? At hun tænker, at siden hun ikke vidste det, så var der andre som heller ikke gjorde

Anmeld

22. september 2011

Anonym trådstarter

Zeus skriver:

præcis. tak skal du ha.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.