Blevet alene, hvad gør jeg nu?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

775 visninger
2 svar
0 synes godt om
20. september 2011

Anonym trådstarter

Godaften piger

Jeg står i den situation at min mand gennem seks år, har valgt at afslutte vores forhold efter det har gået ned af bakke et godt stykke tid. Jeg er selv afklaret med det, selv om det da bliver hårdt.

Hvad gør jeg nu rent praktisk? Vi skal jo separeres, jeg har tænkt mig at søge fuld forældremyndighed over vores barn plus en ordning hvor jeg har hende 4 dage den ene uge/han 3 dage og så den anden uge hvor jeg har hende 5 dage/han har hende 2 dage.. Altså 9 dage til mig og 5 til ham hver 14 dag.. Men hvem afgør dette?

Fortæl mig endelig hvad jeg skal gøre, hvem jeg skal kontakte osv..

Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

muzen

ring til mødrehjælpen og få en tid ved en advokat og en socialgådgiver

Anmeld

20. september 2011

N&J

Først og fremmest skal du eller din mand flytte jeres adresse og selvfølgelig flytte ud, så skal du et smut på kommunen og søge om ekstra ordinære og det ordinære bidrag (hvis du mener det er nødvendigt) og så søge om boligtilskud hvis du har brug for det, tror du skal have lidt papirer med, men det burde du kunne finde på nettet. 

Mht. forældremyndigheden så tror jeg ikke du skal regne med at du kan få fuld, medmindre din mand afskriver sig forældremyndigheden, men du kan søge om bopælsretten hvis I ikke er enige om hvor jeres barn skal bo, ellers kan I kontakte statsamtet hvis I ikke kan blive enige om en samværdsplan, men kan I ordne det hele selv så skulle der ikke være noget i vejen for det. 

Derudover så skal den der har bopælspligten bede den modsatte part om tilskud til barnet, satsen må stå inde på statsamtets hjemmeside, og så aftaler I så om de penge skal komme 1. hver mdr., ved barnets fødselsdag, kvartal eller halvårlig, men hvis I kan ordne alt det her selv så er der ingen grund til at inddrage andre.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.