Hvornår begynder de selv at kunne spise med fingre/ske

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.039 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. september 2011

Pinkrose

Hej ville egentlig bare høre hvor langt i ændre er med det? Lader i den sidde og spise med fingrene eller hvordan Sophia gider slet ikke hvis det ligger på bordet foran hende ryger det på gulvet aldrig i munden hehe.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

Kit

Altså grøntsagsstænger, kiks og nogle stykker bolle kan Alberte godt klare fra bord til mund med fingrene. Det fra ca. 6 mdr. - tror jeg nok

Men vi er ikke gået i gang med, at hun skal styre skeen med mad på selv. Ved ikke hvornår man skal det, men inden da skal vi have anskaffet et forklæde med lange ærmer til den lille grisling

Anmeld

20. september 2011

Pinkrose

Kit skriver:

Altså grøntsagsstænger, kiks og nogle stykker bolle kan Alberte godt klare fra bord til mund med fingrene. Det fra ca. 6 mdr. - tror jeg nok

Men vi er ikke gået i gang med, at hun skal styre skeen med mad på selv. Ved ikke hvornår man skal det, men inden da skal vi have anskaffet et forklæde med lange ærmer til den lille grisling

Hehe Sophia er godt nok os en gris når det kommer til mad svineri menok, altså giver i også rå grønsags stænger?

Anmeld

20. september 2011

piadas

Ida er 7 mdr. og et par dage. Hun kan ikke endnu!

Når hun får brød, lægger jeg altid et par stykker på bordet foran hende, men hun har ikke fundet ud af at få dem i munden endnu. De bliver bare kvast med fingrene og ender som regel på gulvet i stedet....hvilket er utrolig mærkeligt for alt andet, hun kan få fingrene i, kommer hun i munden. Men det der er beregnet til at komme i munden, ryger på gulvet!

Dog kan hun godt sidde og gnave i gulerods- og agurkestænger eller en skive melon.

Anmeld

21. september 2011

Kit

Denisep skriver:

giver i også rå grønsags stænger?

Ja, rå agurk, gulerod, peberfrugt får hun i stænger ved aftensmadsbordet efter hendes mad. Så kan hun hygge med dem mens vi spiser færdig.

Anmeld

23. september 2011

Sofia

Hmm ved det engentlig ikke. Alfred er 6 mdr og han kan i hvert fald ikke.

Anmeld

30. september 2011

DK

Richard kan spise selv. Ikke med ske men med fingrene (altså vi har ikke prøvet med ske men det er jeg da helt sikker på at han ikke kan).

Han tager maden med en hånd, åbner munden på vid gab, og bruger så den anden hånd til at hjælpe med at få maden proppet ind. Det er ret griner at kigge på, da han bare sidder med munden helt åbnet op, allerede når han samler maden op fra bordet

Han har nok selv kunne spise i 1 mdr. nu, altså fra han var 7 mdr. Men han har jo også fået bidder længe nu. Han kan både spise rugbrød, kartofler, kød, grøntsager osv. selv, plus at han kan sidde med en riskiks eller æblestav og spise af også.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.