16. uge og bløder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.300 visninger
14 svar
0 synes godt om
23. januar 2009

Mathilde

Jeg er nu i 16. uge eller helt præcis 15+2.
Da jeg stod op i morges og gik på toilet var det blod på toiletpapiret... Der har så ikke været mere før for lidt siden, hvor der kom noget helt mørkt, måske gammelt blod (undskyld detaljerne).
Jeg var ved jordemoder i onsdags og alt var fint, den var vokset og vi hørte hjertelyd og spark

Jeg ved at slimhinderne kan blive følsomme, men kan det bare være det eller skal jeg mon være bekymret?

Knus Mathilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej Mathilde

Det er rigtig træls men rigtig almindeligt at pletbløde, når man er gravid. Nemlig, som du skriver, fordi slimhinderne er sarte. Der skal hos nogle gravide ikke så meget til, før slimhinderne irriteres og bløder en smule, f.eks. hvis du har været sammen med din kæreste.

Mørkt blod er gammelt blod, så jeg tror ikke, at du skal være bekymret. Men hvis det kommer igen, og hvis det er friskt, ville jeg nok lige prøve at ringe til lægen eller jordemoderen, om ikke andet så for at blive beroliget.

Jeg blødte også i starten af alle mine graviditeter, og det var lige ubehageligt hver gang. For man kan jo aldrig vide med sikkerhed, hvad det skyldes.

Karoline

Anmeld

23. januar 2009

Mca<3

Hej ,,
Jeg blødte jo ca 5 gange ret voldsomt hver gang fra ca uge 13 til 18 .
Det startede med gammelt blod men blev friskt efter nogen tid .
Blev scannet de første 3 gange og intet var unormalt.
Er nu i uge 31 og han har det godt den lille ..
Jeg ringede nu til svangre gangen hver gang jeg blødte også for lige at blive beroliget

Anmeld

23. januar 2009

Mathilde

Karoline skriver:

Hej Mathilde

Det er rigtig træls men rigtig almindeligt at pletbløde, når man er gravid. Nemlig, som du skriver, fordi slimhinderne er sarte. Der skal hos nogle gravide ikke så meget til, før slimhinderne irriteres og bløder en smule, f.eks. hvis du har været sammen med din kæreste.

Mørkt blod er gammelt blod, så jeg tror ikke, at du skal være bekymret. Men hvis det kommer igen, og hvis det er friskt, ville jeg nok lige prøve at ringe til lægen eller jordemoderen, om ikke andet så for at blive beroliget.

Jeg blødte også i starten af alle mine graviditeter, og det var lige ubehageligt hver gang. For man kan jo aldrig vide med sikkerhed, hvad det skyldes.

Karoline

Hej Karoline

Jeg har ikke været sammen med min kæreste, men jeg nyser rigtig meget (op til næsten 50 gange på 1døgn) så måske kan det være årsagen. Jeg blødte også helt i starten af min graviditet uden det betød noget, så jeg satser på at det her også bare var en ubetydelig blødning...
Tak for dit svar og god weekend.

Anmeld

23. januar 2009

Mathilde

3 gangs mor skriver:

Hej ,,
Jeg blødte jo ca 5 gange ret voldsomt hver gang fra ca uge 13 til 18 .
Det startede med gammelt blod men blev friskt efter nogen tid .
Blev scannet de første 3 gange og intet var unormalt.
Er nu i uge 31 og han har det godt den lille ..
Jeg ringede nu til svangre gangen hver gang jeg blødte også for lige at blive beroliget

Hej Tanja

Tak for dit svar
Puh hvor væmmeligt pludselig at bløde voldsomt! Godt der ikke var noget galt og at den lille har det godt.

God weekend.

Anmeld

23. januar 2009

Mca<3

De sagde i øvrigt det var helt ok at bløde , bare helst ikke efter uge 20 så tag det roligt,,

Anmeld

23. januar 2009

Diana...

Jeg nøs os rigtig meget på et tidspunkt men har dog aldrig blød men har fået at det er helt normal i starten og slutninge.

Anmeld

23. januar 2009

Mathilde

3 gangs mor skriver:

De sagde i øvrigt det var helt ok at bløde , bare helst ikke efter uge 20 så tag det roligt,,

Super Tak skal du have! Dejligt at vide.

Knus

Anmeld

23. januar 2009

Mathilde

Diana/Claus skriver:

Jeg nøs os rigtig meget på et tidspunkt men har dog aldrig blød men har fået at det er helt normal i starten og slutninge.

Tak skal du have Jeg troede kun det var normalt helt i starten, altså inden 12. uge og så helt til sidst, så derfor blev jeg bekymret.

God weekend

Anmeld

23. januar 2009

Marie;-)

Vi kan jo komme med mange gode svar til dig, men jeg ville altså alligevel lige ringe til jordmoderen. De er der for at høre dine bekymringer. :-)

Så ring lige - bare for en sikkerheds skyld! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.