For lavt blodtryk???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.540 visninger
14 svar
0 synes godt om
20. september 2011

Highlander

Jeg synes hele tiden jeg hører, at gravide ofte har for højt blodtryk, men mit er hele tiden i den lavere ende... Jeg ved ikke hvad det skyldes, gør i?

Sidst jeg var til JM i uge 32 var det helt nede på 78/54, men jeg var også blevet rigtig dårlig af at ligge ned, så vi ventede 5 min. og prøvede så igen da jeg var kommet op og sidde, så var det heldigvis steget til 99/54, men jeg synes stadig det er meget lavt... JM mente nu ikke at det var bekymrende, men har nogen af jer et lige så lavt, og ved i hvad det skyldes? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

2babygirls

Highlander skriver:

Jeg synes hele tiden jeg hører, at gravide ofte har for højt blodtryk, men mit er hele tiden i den lavere ende... Jeg ved ikke hvad det skyldes, gør i?

Sidst jeg var til JM i uge 32 var det helt nede på 78/54, men jeg var også blevet rigtig dårlig af at ligge ned, så vi ventede 5 min. og prøvede så igen da jeg var kommet op og sidde, så var det heldigvis steget til 99/54, men jeg synes stadig det er meget lavt... JM mente nu ikke at det var bekymrende, men har nogen af jer et lige så lavt, og ved i hvad det skyldes? 

Mon ikke det er fordi du har sådan en god kondi?

Anmeld

20. september 2011

Highlander

Tina&Martin skriver:

Mon ikke det er fordi du har sådan en god kondi?

Haha det prøver jeg også at tænke  men det hænger ikke helt sammen med, at jeg pruster og stønner når jeg skal op på 1. sal hehe 

Anmeld

20. september 2011

4kløver

Mit er også lav gravid eller ej. Og min jm sagde vis den blev høj viste de der var noget galt..

Anmeld

20. september 2011

KittyMaMa

Hej du.

Jeg har også haft lavt blodtryk i denne graviditet. - Og jeg besvimede også for et par uger siden, - hvilket gjorde at jeg besøgte lægen, som sagde, at det forekom hos nogle gravide, og der var ikke noget at gøre ved det (??), - andet end at slappe af, passe sin seng og spise regelmæssige sunde måltider. Det har hjulpet mig meget, at tage den med ro, - men jeg synes stadig, jeg ofte har/får det ret skidt...

Jeg håber der er nogen der andre der ved lidt mere, -  for jeg vil da også gerne vide mere...

Håber du får det bedre!

/Katja 

Anmeld

20. september 2011

2babygirls

Highlander skriver:

Haha det prøver jeg også at tænke  men det hænger ikke helt sammen med, at jeg pruster og stønner når jeg skal op på 1. sal hehe 

Det er jo fordi du ikke er vant at være så tung fortil

Anmeld

20. september 2011

Københavnermor

Jeg har også altid lavt blodtryk..

Min læge sagde at jeg ikke behøvede at bekymre mig over det, og at det bare var sådan min krop var. Det eneste det gør for mig er at jeg lettere bliver svimmel, og skal huske ikke at rejse mig for hurtigt. 

Jeg havde også lavt blodtryk inden jeg blev gravid, så det skyldes ikke graviditeten.. 

Anmeld

20. september 2011

Øst

Jeg har også lavt blodtryk og min jordemoder snakkede noget om lav blodvolumen som gravide ofte får. Hun anbefalede mig jernpiller og masser af vand for at få volumen op. 

Ved ik om det hjælper på blodtrykket men er ik ligeså træt længere og ik så svimmel. 

Anmeld

20. september 2011

Highlander

Øst skriver:

Jeg har også lavt blodtryk og min jordemoder snakkede noget om lav blodvolumen som gravide ofte får. Hun anbefalede mig jernpiller og masser af vand for at få volumen op. 

Ved ik om det hjælper på blodtrykket men er ik ligeså træt længere og ik så svimmel. 

Jeg spiser også jernpiller og drikker rigtig meget vand, og er også ret svimmel ligesom dig, men der er nok ikke så meget andet at gøre ved det, og heldigvis mener JM ikke det er farligt 

Anmeld

20. september 2011

Koen.

Highlander skriver:

1 . graviditet fik jeg os af vide hver gang at mit blodtryk var lidt lavt og nu her 2.gang har jeg os allerede fået det af vide 1 gang Så kigger med om der er nogen der ved hvad det skyldes

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.