Anbefalingsværdig vuggestuer/int. institutioner i Århus...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.221 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. september 2011

Rsa

Står med håret i postkassen!

Min datter er pt.9 måneder og jeg har ikke noget imod, at have hende hjemme til hun er 1 år...

Prognosen fra pladsanvisningen ser desværre elendig ud - har valgt at prioritere fremfor at ønske garantiplads (kender området da jeg selv er pædagog og har en del vuggestuer jeg IKKE vil have min datter i!)

En af vores 3 prioriteter vil vi først kunne få til februar/marts - der er min datter altså 14-15 måneder og jeg kan ikke gå hjemme så lang tid!

Vil ikke have hende i dagpleje, det er udelukket..

Så vil høre om der er nogle af jer Århusianere der kan anbefale nogle vuggestuer/int.institutioner - gerne i C eller N?

På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2011

trunte24

Hejsa.

Min søn er lige startet i Int. inst Lindehuset som ligge lige bag ved Veri Centeret, jeg ved ikke om det er i det område du tænker?

Men hvor om alting er, så er er vi i hvert fald MEGET glade for den institution. Det er en fuld integreret institution, hvor de er blandet med børnehavebørnene på stuerne.

Først kunne jeg ikke rigtigt se meget positivt i den måde at "drive" institution på, men efter han er startet der oppe, kunne jeg slet ikke forestille mig noget bedre!

De voksner er så dejlige og varme, man kan tydeligt mærke, at de kan lide deres arbejde, og elsker børnene. Der er altid tydelige og imødekommende voksne når man aflevere og henter. Der er aldrig problemer med at finde en voksen der vil tage ham, nå jeg skal sige farvel og han græder sjældent når jeg går der fra.

Alt fungere på børnenes premisser, dvs. de sover når de er trætte, spiser når de er sultne(kun de små selvfølgelig) Og ellers har de hele fællesrumme for sig selv, mens de større sover til middag/er på legepladsen.

Han græder aldrig når jeg kommer for at hente ha, og de kan altid fortælle hvor meget han har spist, hvorfor han har et rødt mærke i panden, hvordan han har sovet og hvornår han sidst er blevet skiftet.

Ja, jeg kunne blive ved i lange POSITIVE baner om denne institution.

Det skal lige nævnens, at de også får varm mad til middag hver da, der er 2 damer i køkkenet, der skiftes til at lave mad, som primært er økologisk, hvilket dog betyder, at der ikke er råd til kød så tit, men til gengæld for de fisk 1 gang om ugen.

Puhaa...Det blev langt.

Desværre tror jeg også der er lange udsigter her, for at få en plads...Er der i grunden ikke det alle steder? Ved i hvert fald at de integrerede er mere eftertragtede end de alm. vuggestuer.

Held og lykke med jagten.

Mvh Line

Anmeld

20. september 2011

aarhusmor

Jeg kender desværre kun til Århus Syd, men vil gerne anbefale følgende:

Holmetræet i Holme (praktik)

Holmehulen i Holme (eget barn)

Troldehøjen i Hasselager (eget barn)

Anmeld

20. september 2011

Rsa

Tak for jeres svar, vi bor selv i Århus C, ved botanisk have... Holme/højbjerg og Vejlby bliver desværre lidt langt at skulle transportere vores datter

Men det ville nu nok være nemmere at få en plads lidt længere uden for byen, for det er da et stort gedemarked her!

Anmeld

20. september 2011

Sara.

DII Nørrestenbro er simpelthen den BEDSTE institution i Århus!!!!!!

Anmeld

20. september 2011

Lunae

Rsa skriver:

Står med håret i postkassen!

Min datter er pt.9 måneder og jeg har ikke noget imod, at have hende hjemme til hun er 1 år...

Prognosen fra pladsanvisningen ser desværre elendig ud - har valgt at prioritere fremfor at ønske garantiplads (kender området da jeg selv er pædagog og har en del vuggestuer jeg IKKE vil have min datter i!)

En af vores 3 prioriteter vil vi først kunne få til februar/marts - der er min datter altså 14-15 måneder og jeg kan ikke gå hjemme så lang tid!

Vil ikke have hende i dagpleje, det er udelukket..

Så vil høre om der er nogle af jer Århusianere der kan anbefale nogle vuggestuer/int.institutioner - gerne i C eller N?

På forhånd tak

Jeg kan anbefale vuggestuen jægergårdsgade og jeg er ret sikker på, at den som ligger opaf er ganske udemærket også!

Anmeld

20. september 2011

Rsa

Tak for jeres respons, vil i hvert fald tjekke op på dem...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.