Vægtscanning?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.576 visninger
5 svar
0 synes godt om
19. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

Hvornår får man tilbudt det, og hvorfor? Og hvordan foregår det?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

banditten2011

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

jeg fik det tilbudt da jordmoderen på hospitalet ikk rigtig syntes han var vokset fra sidst jeg var til jordmoder..

og så sendte de mig en tid og så foregår det ligesom en normal scanning her ska hun vist bar kun måle hoved talje og vist nok lår knoglen mener jeg og så regner de vægten ud fra det

Anmeld

19. september 2011

Alexis - i den virtuelle verden!

banditten2011 skriver:

jeg fik det tilbudt da jordmoderen på hospitalet ikk rigtig syntes han var vokset fra sidst jeg var til jordmoder..

og så sendte de mig en tid og så foregår det ligesom en normal scanning her ska hun vist bar kun måle hoved talje og vist nok lår knoglen mener jeg og så regner de vægten ud fra det

Ah, smart. Tusind tak! 

Anmeld

19. september 2011

Tona

Man kan få det tilbudt fordi man har et BMI på over 30. Så er det standard at man vægtscanner.

Jeg fik en vægtscanning fordi man måske gerne ville sætte mig i gang til termin (pga fibromyalgi og bækkenløsning) og også fordi de var bange for at barnet var meget stort. Det viste sig dog bare at være fordi der var meget fostervand, for Amanda var ikke for stor eller noget. Hun blev skønnet til 3000 g til vægtscanning og da hun blev født vejede hun 3970 g, men gik så også 14 dage over tiden

Det var ligesom alle andre scanninger på sygehuset og på en eller anden måde kan de så måle og sjusse sig frem til vægt og størrelse

Anmeld

19. september 2011

Tona

Nå ja og som regl scannes man vist omkring uge 35

Anmeld

19. september 2011

Mor til L&S

Hej

Jeg fik tilbudt en vægtscanningen ca 1½ mdr før termin.

Dette pga at JM ikke syntes hun var vokset fra sidst og pga de havde mistanke om svangerskabsforgiftning...

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.