Baby ikke så aktiv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.094 visninger
6 svar
0 synes godt om
18. september 2011

Sofiedk

Hej tøser!

Nu har jeg gået igår og idag og tænkt på at oprette et indlæg. Har flere gange sagt til mig selv at det sikkert er helt unødvendigt, men nu gør jeg det alligevel.

Har i dage hvor baby er mindre aktiv end andre?

Igår og idag har baby været væsentlig mindre aktiv. Altså han har sparket en del gange i løbet af dagen synes jeg, men dagene før det har jeg simpelthen kunne se meget tydelige spark på maven og i forgårs sparkede han simpelthen løs nærmest hele dagen uafbrudt. Jeg har vel mærket ham en 8-10 gange i løbet af dagen, de gange jeg har lagt mærke til det og har lige fået en 8-10 spark nu her for 2 min siden, men bliver alligvel lidt bekymret over de ikke er lige så kraftige? Er det måske bare fordi han har skiftet lidt position og er det helt normalt?

Kh. Sofie (23+3)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2011

TbCp

Det tror jeg slet ikke er noget du skal bekymre dig om. Der er bare forskel, fra dag til dag, hvor aktive de små er og ja, det kan sagtens være fordi han ligger på en anden måde derind.

Nogle dage mærker jeg slet ikke babyen hele dagen, først når jeg kommer i seng om aftenen begynder den at give nogle spark. Så længe du stadig mærker den ville jeg ikke være bekymret.

MEN... hvis du går og er nervøs over det og ikke kan skubbe det fra dig, så ring engang til din jordmoder, hun kan garanteret berolige dig

Anmeld

19. september 2011

-Sigrid-

Sofiekdk skriver:

Hej tøser!

Nu har jeg gået igår og idag og tænkt på at oprette et indlæg. Har flere gange sagt til mig selv at det sikkert er helt unødvendigt, men nu gør jeg det alligevel.

Har i dage hvor baby er mindre aktiv end andre?

Igår og idag har baby været væsentlig mindre aktiv. Altså han har sparket en del gange i løbet af dagen synes jeg, men dagene før det har jeg simpelthen kunne se meget tydelige spark på maven og i forgårs sparkede han simpelthen løs nærmest hele dagen uafbrudt. Jeg har vel mærket ham en 8-10 gange i løbet af dagen, de gange jeg har lagt mærke til det og har lige fået en 8-10 spark nu her for 2 min siden, men bliver alligvel lidt bekymret over de ikke er lige så kraftige? Er det måske bare fordi han har skiftet lidt position og er det helt normalt?

Kh. Sofie (23+3)

Min lille pige har gjort det samme, det er helt normalt... Men hvis du virkelig er nervøs, så ring til FG, de vil helt sikkert snakke med dig... Når baby har sparket hver dag i en længere periode, vil de heller ikke have noget imod at tage dig ind og lytte noget hjertelyd  - som regl bare for at berolige dig Altså hvis baby ikke har sparket hele dagen 

Anmeld

19. september 2011

Sofiedk

Jeg synes ikke jeg som sådan er super nervøs. Kan mærke min mave er super spændt, så tror måske ikke kan har mega meget plads eller også sparker han ind mod kroppen. Har godt nok kun mærket ham 2 gange indtil videre idag, men han er altid mest aktiv om aftenen sent.

Må se i aften og ellers en tur til jordemoder

Anmeld

19. september 2011

-Sigrid-

Sofiekdk skriver:

Jeg synes ikke jeg som sådan er super nervøs. Kan mærke min mave er super spændt, så tror måske ikke kan har mega meget plads eller også sparker han ind mod kroppen. Har godt nok kun mærket ham 2 gange indtil videre idag, men han er altid mest aktiv om aftenen sent.

Må se i aften og ellers en tur til jordemoder

Hvis du HAR mærket ham er alt jo fint, det er først hvis du ikke mærker ham overhoved der kan være noget galt

Det er de fleste, min den bette skubber også mest når jeg ligger mig 

Anmeld

19. september 2011

Sofiedk

Jeg overgav mig tidligere på aften og tog min angelsound babylytter frem og fik lyttet til hjertet, som jeg selvfølgelig fandt med det samme og som hamrede helt fint derud af. Rytmen var præcis som den plejer at være med de omkrin 144 i minuttet, når jeg tæller det (hvilket jeg sikkert ikke er helt præcis med)

Plus at da jeg så lagde mig ind i sengen og tog en ordenlig gang koldt vand kom der gang i ham og fik en del spark i rap og kunne se hele maven bevæge sig rundt

Jeg føler mig dog MEGET stram i hele maven idag, føler virkelig ikke der er plads til ham længere og selv mine trusser er ubehagelige at have på fordi han fylder så meget i min mave nu. Krydser fingre for at livmoderen vokser her når jeg rammer de 24 uger så der igen bliver plads til at lillemanden kan boltre sig rundt

Anmeld

19. september 2011

-Sigrid-

Sofiekdk skriver:

Jeg overgav mig tidligere på aften og tog min angelsound babylytter frem og fik lyttet til hjertet, som jeg selvfølgelig fandt med det samme og som hamrede helt fint derud af. Rytmen var præcis som den plejer at være med de omkrin 144 i minuttet, når jeg tæller det (hvilket jeg sikkert ikke er helt præcis med)

Plus at da jeg så lagde mig ind i sengen og tog en ordenlig gang koldt vand kom der gang i ham og fik en del spark i rap og kunne se hele maven bevæge sig rundt

Jeg føler mig dog MEGET stram i hele maven idag, føler virkelig ikke der er plads til ham længere og selv mine trusser er ubehagelige at have på fordi han fylder så meget i min mave nu. Krydser fingre for at livmoderen vokser her når jeg rammer de 24 uger så der igen bliver plads til at lillemanden kan boltre sig rundt

Okaay, feed Er det det hele værd, finder du nemt hjertelyden? Jeg havde overvejet den, men fik så af vide at det ikke var sikkert man kunne finde hjertelyden, og derofr blev bekymret

Ej hvor dejligt, gode spark er noget aller det bedste i verdenen 

Haha det samme her, min mave er begyndt at "strække" sig for oven, og det føltes bare sært, og det er tydeligt at hun snart ender med at lide af pladsmangel derinde Min mave ser ud som om jeg er i 3.-4. måned

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.