Onsdag aften kørte jeg på fødegangen i Randers fordi jeg ikke have mærket så meget liv som normalt. Da de kører en kurve på mig viser det sig hurtigt, at det ikke er hende, der er noget galt med - det er mig. Har omkring 40 plukkeveer i den time jeg ligger der, og bliver hurtigt kørt til scanning hvor det viser sig, at min livmoderhals er 9 mm kort. Så bliver vi indlagt.
Nogle timer senere bliver jeg overflyttet til Skejby sygehus, da jeg kun er 27+5 og Randers først kan tage i mod spædbørn fra 28+0. Her får jeg lungemodnende medicin samt ve-hæmmende medicin (drop i 48 timer). Det ser ud til at hjælpe og lørdag formiddag bliver jeg kørt tilbage til Randers sygehus (uden ret mange plukkeveer). Isabel bliver skønnet til at veje 1099g ved en scanning om fredagen. Lykken er dog kort, da jeg går i fødsel en times tid efter ankomst og de når lige akkurat at bremse fødslen.
Er nu på ve-hæmmende medicin igen, indtil mandag aften, det hjælper heldigvis, men derefter må jeg ikke få mere. De regner med, at jeg går i fødsel tirsdag og så skal vores lille Isabel tages med kejsersnit.
Har det efter omstændighederne godt, er træt, forvirret og lidt bange, men de giver vores datter rigtig gode chancer og hver dag hun bliver inde tæller.
Anmeld