smerter i underlivet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
10 svar
0 synes godt om
18. september 2011

Anonym trådstarter

Er det normalt at have mange menstrautions smerter i starten af graviditeten? Jeg har normalt aldrig smerter i mens. så derfor virker det her jo helt vildt for mig.. Er kun 4+6 idag.. Måske er jeg bare en tøsepige, eller møg nervøs pga tidligere SA..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2011

Anonym trådstarter

slet ingen der kan svare mig?

Anmeld

18. september 2011

metski83

Det kan være ligament smerter. Kroppen gør sig klar til at maven/livmoderen skal vokse.

Det er helt naturligt.

Du kan læse om det på adskillige graviditets sider, hvis det kan beroglige dig.

Anmeld

18. september 2011

Anonym trådstarter

metski83 skriver:

Det kan være ligament smerter. Kroppen gør sig klar til at maven/livmoderen skal vokse.

Det er helt naturligt.

Du kan læse om det på adskillige graviditets sider, hvis det kan beroglige dig.

mange tak.. Vil lige søge lidt om det :-)
jeg er rimelig nervøs over denne graviditet.. Hehe

Anmeld

18. september 2011

metski83

Anonym skriver:

mange tak.. Vil lige søge lidt om det :-)
jeg er rimelig nervøs over denne graviditet.. Hehe

Dette er taget fra vores helt eget baby.dk

Graviditet » Ligamentsmerter

Mange gravide har de første måneder menstruationslignende, stikkende fornemmelser i underlivet, som let kan forveksles med præmenstruelle fornemmelser.

Det skyldes, at livmoderen hurtigt begynder at vokse og giver tyngdefornemmelse, og at der kommer træk på de ligamenter (ledbånd), der holder livmoderen. Ligamenterne strækker sig, efterhånden som livmoderen vokser, og dette sker nogle gange i ryk. Derfor kan du opleve ligamentsmerter under hele graviditeten.

Det er helt normalt og ufarligt, men kan være meget ubehageligt og smertefuldt. Stop op og hvil dig, hvis de kommer, når du bevæger dig. Bliver smerterne stærkere, eller kommer der blødning, bør du straks kontakte din læge eller fødestedet.

Det er bare et af de steder det står.

håber det bedste for dig.

Og håber at de anderledes mens smerter jeg har denne gang, er en graviditet.

Anmeld

18. september 2011

Filippa & Liva

Det lyder som ligament smerter.

Jeg havde også mange menstruations smerter lige i starten af graviditeten og det er fordi livmoderen allerede nu gør klar til at vokse og udvide sig.

Anmeld

18. september 2011

camillakrath

Anonym skriver:

Er det normalt at have mange menstrautions smerter i starten af graviditeten? Jeg har normalt aldrig smerter i mens. så derfor virker det her jo helt vildt for mig.. Er kun 4+6 idag.. Måske er jeg bare en tøsepige, eller møg nervøs pga tidligere SA..

Det er meget normalt. Så bare helt rolig.

Det er garanteret ligamentsmerter, fordi livmoderen vokser og ledbåndene giver sig.

Men varme hjælper rigtig meget (synes jeg). Og så skal man sørge for ikke at ligge på den samme side hele tiden, men helst skifte lidt.

Jeg havde det selv rigtig rigtig meget, så du kan bare skrive PB, hvis du har lyst til at snakke.

Anmeld

18. september 2011

Gaia

Helt alm. Øget blodtilførsel og livmoderen der vokser så der trækkes i ledbåndene, de såkaldte ligamentsmerter...skarpe jag ofte nr du vender dig fra side til side eller rejser dig hurtigt op. Livmoderen hænger i disse bånd. Mens smerterne er både pga. Øget blodtilførsel til livmoderen og pga ligamenter. Den øget blodtilførsel gør også at du i perioder skal tisse hele tiden

Anmeld

19. september 2011

Anonym trådstarter

Tusind tak for alle jeres svar.. Jeg håber i har ret.. Men det lyder jo rimelig sansynligt

Anmeld

22. september 2011

Inge Nielsen

Anonym skriver:

Ja, ligamentsmerter kan være ret smertefuldt i underlivet. Jeg tror dog ikke, at det er ligamentsmerter - normalt kommer kommer ligamentsmerter først i graviditetens 2. og 3. trimester - forebered dig på en anden årsag til smerterne i underlivet. Man skal ALDRIG tage smerter i underlivet for givet - slet ikke, når man er gravid.

I stedet for at tage for givet, at det er ligamentsmerter - hvilket det sandsynligvis ikke er - så bør du udelukke alle muligheder for komplikationer ved at opsøge gynækolog med det samme, så du kan få undersøgt dit underliv. Smerterne i dit underliv er sandsynligvis harmløse, men man kan aldrig være for sikker.  

Håber, at alt er vel. Men gør dig selv den tjeneste at opsøge en JM eller en gynækolog for en sikkerheds skyld 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.