Fødselsforberedelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

558 visninger
6 svar
0 synes godt om
17. september 2011

PernilleogDennis

Hvor mange af jer har gået til fødselsforberedelse/har bestemt at i vil til fødselsforberedelse? Tænker på om det er noget man får noget ud af, eller?? Og hvornår starter man typisk?

Hvor langt er man henne??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

B&J

Vi syntes det var død sygt ind til jeg fik at vide jeg skulle have en EP. også var jeg endelig glad for jeg havde hørt alt det om den så jeg var mere rolig og det sker jo kun engang så få det overstået vi fik en liste af jordmoren om hvornår de forskellige møder var

Anmeld

17. september 2011

Mira0911

Jeg har ikke gået til det nogle af gangene... 

Anmeld

18. september 2011

inpe

jeg gik til fødselsforberedese i vand med den første, men her med nr 2 har jeg ikke gjort det. Ved ikke hvor meget jeg fik ud af det første gang andet en en masse skrækhistorie, men det kommer jo an på hvad men vil have ud af det. vandgymnastikken har jeg været glad for, og det var da også hyggeligt nok.

Men da nok anbefale en første gangsfødende, at gå til fødselsforberedelse. Det giver en nogle informationer, også om hvad der sker hvis en fødsel ikke forløber normalt.

Min svigerinde gik ikke til det, og hun klarede det fint, og jordmoren fortæller og vejleder jo en undervejs.

Anmeld

18. september 2011

LinLin

I aarhus skal man selv betale og det synes jeg ærligt talt ikke jeg ville bruge penge på (var på SU med den første) + jeg tænkte også at der nok skulle være folk til stede der kunne fortælle hvad jeg skulle gøre

Anmeld

18. september 2011

modesty

Mener du privat FF eller det som hospitalerne tilbyder? Riget har 3 foredrag - om amning/den lille bebs, om selve fødslen og om smertelindring.

Jeg vil klart anbefale at som minimum at tage det offentlige tilbud, hvis dit hospital tilbyder det.

Derudover har jeg taget et privat kursus, som jeg har været glad for. Det har både været teori, omkring hvad der sker i de forskellige faser i fødslen, og så en masse praksis, både noget gymnastik, men vigtigst af alt synes jeg, afspændingsteknikker til hvordan man kan slappe af og trække vejret rigtigt under veerne. Jeg synes det er rigtig rart at vide hvordan jeg skal forholde mig inden jeg kommer på hosiptalet. Til to af modulerne er manden også med, så han bliver sat ordentligt ind i fødselsforløbet og hvordan han kan hjælpe og støtte mig undervejs.

Der burde være private tilbud over hele landet.

Anmeld

18. september 2011

Eddy

Min mand og jeg har været til det to gange. Vi blev tilbudt det af vores jordmoder. Og vi var rigtig glade for det. Første gang handlede om amning og lidt forskelligt. Anden gang var om fødslen, hvor vi også så fødeafdelingen.

Vi var lidt skeptiske i starten, om at det ikke var værd at bruge sin tid på, men jeg har været rigtig glad for det. Fik besvaret nogle spørgsmål og frygter ikke fødslen så meget som før, for man er i trygge hænder Vpres var i uge 30 og 33

Men det er jo smag og behag...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.