jobsamtale som gravid!?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.201 visninger
12 svar
0 synes godt om
17. september 2011

Anonym trådstarter

Ville du fortælle om din graviditet? Har du evt. stået i denne situation?

Håber mange vil gi et indput.

Er godt nok i tvivl. Vil være i uge 8-9 stykker til samtalen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Fam. Madsen

Anonym skriver:

da jeg var gravid med min ælste søn skulle jeg ud og søge job efter jeg var bleven færdig med min udd. og jeg fortalt det til jobsamtalen som det var at jeg var gravid og havde termin i juni mdr. jeg fik jobbet. det var dog også kun et virkar job 

Anmeld

17. september 2011

Kris89

jeg ville fortælle det som det var... eller rettere, det ville jeg være nødsaget til.

(er landmand og dermed ville der være ting jeg ikke kan eller skulle stoppe med et godt stykke tid inden termin)

synes ikke det er fair, at være til samtale og ikke fortælle det. ved godt at der i 8-9 uge stadig er stor risiko for SA, men dette kan man jo også godt sige...

Anmeld

17. september 2011

ESV

Anonym skriver:

Jeg syntes personligt det vil være mega dårlig stil at holde det hemmeligt. Mange steder spørger de om du fejler noget/eller har omstændigheder der kan have indvirkning på dit job. Siger du nej kan de efterfølgende fyre dig for at have løjet til ansættelses samtalen da du så er ansat på falsk grundlag.

Du er desuden ikke berettiget til løn under barsel hvis du har været ansat mindre end 9 måneder fra den dag du nedkommer.

Anmeld

17. september 2011

Den lykkelige

Jeg blev fyret da jeg var gravid i 7 uge.. Jeg søgte så en masse job INDEN maven kom.. men når alt kom til alt så havde jeg ikke samvittigheden til at lyve for dem.. så fortalte det alle stederne.. men endte jo så også i jeg intet job fik  Så man er nok nødt til at lyve med mindre du så heldig at finde vikariat som kun løber indtil du skal på barsel..

Anmeld

17. september 2011

<3

Iflg loven skal du først sige det når du er 6mdr henne. Og det er der en grund til. Den lov er til for at beskytte dig. Jeg kan godt forstå et firma kan have svært med at skulle betale for et barsel men sådan er det. Loven er lige for alle. Så må de lade være med at hive kvinder i den fødedygtige alder ind hvis de ikke har råd til evt barsel. Jeg ville ikke sige det. Og ville først sige det når det blev tid eller for tydeligt! Kh Kirsten

Anmeld

17. september 2011

lycly

Hvis jeg ikke var særlig langt henne ville jeg ikke sige noget. Og så altid bruge undskyldningen "ville lige over de 12 uger før jeg sagde det til nogen", hvis man får jobbet. Men hvis jeg skulle søge job indenfor butiksfaget (hvilket jeg jo nok skulle når det er det jeg er ved at uddannes inden for) så ville jeg nok være nødt til at sige det. Fordi det er et fysisk hårdt og krævende job

Anmeld

17. september 2011

Mira0911

Anonym skriver:

Da jeg ventede Julie, skulle jeg også til jobsamtale, og på det tidspunkt havde jeg ingen gener... 

Jeg valgte ikke at sige noget til samtalen, for jeg var usikker på om jeg vil få jobbet hvis jeg fortalte at jeg var gravid... 

Jeg fik ikke jobbet... Inden jeg fik svar på det, kom kvalmen og opkasten i stride strømme... 

Men gør hvad du selv synes er bedst.. 

Anmeld

17. september 2011

kitra

Anonym skriver:

Da jeg var gravid med min den første var jeg også ledig og da jeg var til den første samtale efter testen havde 2 striber fortalte jeg selvfølgelig at jeg var gravid, jeg fik ikke jobbet. men noget helt andet er at da jeg så var til samtale ved kommunen ang at jeg var ledig så snakkede vi om at jeg var gravid og jeg sagde at jeg havde fortalt det til den job samtale hvor damen fra kommunen så siger at det må jeg ikke for det er lidt som at sige noget negativt for ikke at få jobbet. så hvis du har længere end 3 mdr tilbage til termin må man ikke fortælle at man er gravid kun hvis du bliver spurgt direkte ellers kan du miste retten til dagpenge

Anmeld

17. september 2011

havana

Er der ikke noget med at man kun er beretiget til barsel med løn, hvis man har været ansat mindst 9 mdr. før termin?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.