Hvem er blevet sat igang :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

541 visninger
8 svar
0 synes godt om
17. september 2011

Troldemommi

Hejsa

så sidder man her er i uge 41 plus 2 vi var til Jordemoder igår alt ser fint ud vi venter bare på at den lille skat skal komme ud

Jeg bliver sat igang på torsdag hvis der stadig ikke er sket noget, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre fra andre der har prøvet at blive sat igang?

Vil i ikke fortælle om jeres fødsel hvad var plus og minus ved at blive sat igang ?????

Håber der er nogen der vil dele deres oplevelse :-)

Monica 41 plus 2

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

Clisolka

Monica P skriver:

Hejsa

så sidder man her er i uge 41 plus 2 vi var til Jordemoder igår alt ser fint ud vi venter bare på at den lille skat skal komme ud

Jeg bliver sat igang på torsdag hvis der stadig ikke er sket noget, men jeg kunne virkelig godt tænke mig at høre fra andre der har prøvet at blive sat igang?

Vil i ikke fortælle om jeres fødsel hvad var plus og minus ved at blive sat igang ?????

Monica 41 plus 2

Jo, jeg er! 

Jeg blev sat i gang 4 dage før termin. Det gik rimelig stærkt hos mig, fordi de kunne tage vandet med det samme (jeg var 3-4 cm åben). Jeg havde frygtet 3 dage med stikpiller. 

Efter 15 timers veer blev jeg mor ved at akut kejsersnit. Isabella havde sat sig fast i mit bækken, og ville hverken den ene eller den anden vej 

Jeg ved ikke rigtigt om jeg kan stille det op i plus og minus - men du kan da læse min FB på min profil 

Anmeld

17. september 2011

Tona

Hejsa

Monica 41 plus 2

Jeg blev sat i gang da jeg gik 14 dage over tiden.

Ulemper: stærkere veer fra start og straks med kun 2 min. mellemrum, halv-lang fødsel (16 timer), ve-drop da veerne ikke blev effektive nok af sig selv, fik prikket hul så vandet gik.

På trods af ulemperne ville jeg vælge det samme igen i den situation for det var nødvendigt at hun skulle ud der. Jeg syntes ikke man skal vælge at blive sat i gang bare "for at få det overstået", for det er en hårdere fødsel, i alt fald rent ve-mæssigt. Men det er heller ikke værre, end at jeg klart vil anbefale det hvis det er nødvendigt. Og jeg ville selv gøre det igen hvis det bliver nødvendigt.

Man skal bare gøre sig klart at veerne kan blive værre end ellers, og at bedøvelse så måske bliver aktuelt, men der er jo så gode muligheder for bedøvelse. Selv fik jeg en epiduralblokade hvilket jeg var meget glad for, (selv om jeg havde svoret inden at jeg aldrig ville gøre det. Men efter 9 timer var jeg færdig med at spille helt).

Men til gengæld er det ikke rigtigt, som man troede indtil for nyligt, at igangsættelser øger risikoen for kejsersnit og andre komplikationer.

Jeg var i alt fald glad for det valg jeg tog, for jeg tror ikke at det er godt for barnet at gå over tid. Man sætter jo fødslen i gang for at passe på barnet

Anmeld

17. september 2011

Benjamins'mor

For mig var det et plus, fra jeg fik ve-drop til jeg havde født gik der 3 timer og 42 min. Skal lige siges at mit Vand var gået 2 uger forinden men min krop kunne ikke producerer veer.

Anmeld

17. september 2011

mortilflere

Min bedste fødsel 3 timer og 18 min så gik jeg ned på barsel gangen , havde en kanon fødsel hvor jeg bare kunne følge med

OG jeg er en stor pive skid

Anmeld

17. september 2011

Dansker I Holland

Hey jeg blev sat i gang med min første, fordi at jeg havde haft vandafgang i mere end 24 timer, og så skulle hun bare ud. Jeg fik en stikpille kl 12.20 og 12.40 fik jeg min første ve, og hun er født kl 01.09

Anmeld

17. september 2011

B&J

bort set fra mit vand gik skulle de stadig sætte mig igang men jeg tror helt klart dit ville gå hurtiger ind mit da du er gået over tid og det var jeg ikke..

mit vand kig den 1 og først den 4 fødte jeg og fik først veer den 3 kl 21.00 om aften og fødte den 4 kl 12.10 ca... men jeg blev sat igang med stik piller fra den 1 til den 3 men ellers alt kig godt

Anmeld

17. september 2011

Bshizzle

Jeg blev sat igang da jeg var 42+2..

Jeg mødte op på OUH Fredag formiddag og fik en stikpille ved en 12 tiden ca.. 
Kl 17 ca gik jeg i fødsel ( som sygeplejsken så tvivlede på.. men hun blev overrasket )
Og kl 20.36 kom min dejlige dreng til verden..

Hurtig nem fødsel..

Anmeld

17. september 2011

Troldemommi

hej og mange tak for alle jeres beretninger, det er rart at vide man ikke er ene om at have svært ved at gå i fødsel men man skal have lidt hjælp :-)

Jeg håber meget min fødsel meget snart går i gang uden hjælpemidler men hvis den ikke gør så er jeg mere rolig ved det nu

TAK

Monica 41 plus 2

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.