Må man spise

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.549 visninger
9 svar
0 synes godt om
17. september 2011

Gaia

Stegt camenbert når man er gravid???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. september 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Man skal helst ikke spise skimmelost og så er det vel lige meget om det er stegt eller ej

Anmeld

17. september 2011

Gaia

Droppede også ideen. Better safe than sorry

Anmeld

17. september 2011

SussieThyssen

Gaia skriver:

Stegt camenbert når man er gravid???

Ost er ost, og så længe den er ordentlig behandlet, så kan jeg overhovedet ikke se noget problem i det.

Ja jeg ved godt at så må man ikke spise det ene og så ikke det andet, men sådan har det altid været.
Under mine graviditeter var det nogle andre ting man ikke måtte spise, og det må man så gerne nu.
Køb dansk og produkter lavet under ordentlige hygieinisk kontrolerede forhold, så er der minimal risiko for noget som helst, og ikke mere end der er ved alt andet man indtager.

Brug din sunde fornuft, har du lyst til en gang stegt camenbert (eller hvordan det nu staves) så spis det bare..du skal bare ikke overdrive ligesom med alt andet.

Kærligst
Sussie

Anmeld

17. september 2011

Tona

Så længe osten er lavet af pasturiseret mælk må man gerne spise den siger sundhedsstyrelsen

Anmeld

17. september 2011

Gaia

Jeg kan bare ikke læse mig til om den er pasturiseret ( staves) står ingen steder.... : /

Anmeld

17. september 2011

Nitz - <3 David

Jeg tror ikke der laves ost af ikke pastiuseret mælk i DK.. Ellers må du finde producenten og spørge dem.. Det burde stå i "indholdsfortegnelsen"

Jeg har det sådan at hvis det ikke er noget man stopper sig med dagligt så spis det da.. Der er SÅ mange ting efterhånden som man ikke må spise.. I gamle dage drak man da frisk mælk direkte fra koen i landbruget.. Og jeg tror skam ikke der skete en ski ved det.. Tværdigmod er der flere børn idag med alverdens allergier osv.. Man skal heller ikke pakkes ind i vat "bare" fordi man er gravid

Anmeld

17. september 2011

Gaia

Helt enig..problemet ved denne vare her er at den er tysk så vidt jeg kan se.

Anmeld

17. september 2011

Nitz - <3 David

Gaia skriver:

Helt enig..problemet ved denne vare her er at den er tysk så vidt jeg kan se.

her er lige noget jeg fandt på google.. fra en anden debat om samme emne.. :

Du må GERNE spise en friturestegt camembert!

De eneste oste man decideret fraråder gravide at spise, er råmælksoste eller oste af upasteuriseret mælk, da de i sjældne tilfælde kan indeholde listeria-bakterier, der kan medføre abort. Camembert eller brie af pasteuriseret mælk frarådes i nogle bøger, mens andre regner risikoen for listeria i disse for så godt som ikke eksisterende. Hvad enten du holder til den ene eller den anden teori, så kan du i hvert fald være ganske rolig, når først din camembert har været i frituren eller på panden, er der ikke noget at være bange for. Ud over kalorierne, selvfølgelig

Anmeld

17. september 2011

Gaia

Nitz - Med en lille Akrobat i hulen :) skriver:

her er lige noget jeg fandt på google.. fra en anden debat om samme emne.. :

Du må GERNE spise en friturestegt camembert!

De eneste oste man decideret fraråder gravide at spise, er råmælksoste eller oste af upasteuriseret mælk, da de i sjældne tilfælde kan indeholde listeria-bakterier, der kan medføre abort. Camembert eller brie af pasteuriseret mælk frarådes i nogle bøger, mens andre regner risikoen for listeria i disse for så godt som ikke eksisterende. Hvad enten du holder til den ene eller den anden teori, så kan du i hvert fald være ganske rolig, når først din camembert har været i frituren eller på panden, er der ikke noget at være bange for. Ud over kalorierne, selvfølgelig

Tak godt at høre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.