er ikke for god til at skrive her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

501 visninger
6 svar
0 synes godt om
21. januar 2009

Tina Andersen

Men læser da med synes lige at det er lidt uoverskueligt men gider ihvertfald ikke NB mere.
Nå men her går det ellers godt lillefisen bliver 8 mdr i dag og det går godt både med hende og også med storebror.
Kan slet ikke forstå at han snart er 5 som tiden dog flyver (men det er jo nok fordi at det går godt)

Vi har gået lidt og puslet med tanken om at bygge til (har fået lavet tegninger) men er kommet i tvivl om det er det vi skal. vi har fået en mulighed for at få en næsten gratis byggegrund på svigerfars jord og den leger vi lidt med nu. altså fordele og ulemper.
Det vildeste er jo at det kræver at vi flytter tilbage til Viborg men vi kan ikke rigtigt finde ud af om det er det vi vil (vi ender der nok engang når Jens arver familiegården) så mon ikke det var smartest at rykke nordpå inden Emil skal starte i skole? Puha det er svært.
MEn det ville uden tvivl også være en fordel at få hele familien tættere på al vores familie bor i viborg så føler egentlig ikke ta der er noget valg.

Hvad ville i gøre i sådan en situation? jeg har det lidt bob bob med at bo i svigermors baghave men på den anden side så er de ved at være oppe i årene så det er ikke sikkert at det bliver så længe (de er 74 & 67) og det er ved at være hårdt for dem at bo derude det er noget med at man skal op og fyre for at få varme på (altså noget gammelt skod de bor i og vi vil IKKE bo i deres hus det er for gammelt og for skod.)

Men det er nok vores største chance for at kunne få lige præcis det hus vi gerne vil uden at det kommer til at koste en herregård. Der er så heller ikke rigtigt nogen naboer så børnene skal køres til alting og det tror jeg bliver svært når vi er vant til tætte naboer og Emil kan jo selv løbe over til dem.

Vi har da heldigvis lige lidt betænkningstid endnu men vi skal jo heller ikke vente forlænge da det jo ikke er til at vide om man kan sælge huset i disse nedgangstider.

Sorry det blev så langt

Tina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2009

Tina2

Huha Tina, det er også en svær beslutning.... Hvad hælder I mest til?

Ku jo være fedt med nyt hus og familien tæt på, men ja, der er da også ulemper ved at der ikke er naboer tæt på.... Vi er i hvert fald super glade for at ha naboerne tæt på og Filuca leger utrolig meget med Daniel inde ved siden af og løber selv derover....

Hvis dine svigerforældre ikke er nogen der sådan render jer på dørene, tror jeg nu heller ikke de vil gøre det hvis I flytter derop...Det må næsten være det perfekte spørgsmål til Susan, der jo bor meget tæt på sin svigermor:-)

Ja, det går stærkt med dem, jeg fatter simpelthen ikke at Filusen blir 5 år, synes dog næsten det er gået endnu stærkere med Milas- synes sgu lige jeg har født ham....

Håber I når frem til en beslutning, glæder mig i hvert fald til at høre hvad I beslutter jer for)

Knus Tina (som er hjemme med snottet og hostende Milas idag)

Anmeld

21. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator

Hej Tina

Jeg forstod ikke helt det med, om I skulle bygge til, om det så var på svigerfars grund, eller om det på svigerfars grund, er at bygge helt nyt hus? eller... mmm.. hihi...

Men det lyder spændende det hele. Hvis det var mig, så ville jeg nok rykke nu, hvis vi alligevel vidste at vi skulle rykke på et tidspunkt. Men det er jo bare mig Jeg ville ikke have lyst til at bygge til, for at alligevel, at flytte på et tidspunkt... mmm

Det er bare så skønt at der nu er billeder på indlægggene. Så er det meget nemmere at sætte ansigter på...

Anmeld

21. januar 2009

karina1980

altså jeg bor jo dør om dør med svigerfamilien, der er faktisk kun en havelåge imellem os, fra vores have ind til deres have,

og det fungere fint, vi var begge meget nervøse ved at skulle bo så tæt, men vi har lavet nogle klare aftaler om at vi selvfølgelig ikke render hinanden på døren, børnene ikke render ind til dem uden at vi(forældrene) har spurgt dem(svigerforældrene) om det okay,

al råben over hækken er ikke okay, man må selvfølgelig gerne sige hej og har de tid og ingen gæster kan man også godt sludre lidt,

det har altså fungeret fint i snart 3 år, tro faktisk det ville være underligt hvis de ikke boede der, og endnu en fordel er så at vi jo har vores babysitter tæt på

jeg ville jo nok vælge hvis jeg vidste at jeg alligevel en dag skulle flytte, så tage springet nu, inden skolestart, af erfaring ved jeg hvor træls det er at flytte skole, og så ville jeg da mene det var bedre nu, så kunne de nå at få lidt venner inden skolestart,

med hensyn til at kører dem rundt så vænner man sig altså hurtigt til det, det bliver en del af hverdagen at skulle hente sine børn i hver sin ende af byen fordi de er med venner hjemme, eller til fødselsdag eller sport,

phillip som er 7 år er vi godt igang med at lærer at cykle korrekt i trafikken så han om 1 års tid eller 2 selv kan cykle rundt til de nærmeste venner, af stisystemerne(de få vi har) og så han kan cykle i skole her om sommeren sammen med mig, istedet for at tage bus,

men jeg ville som sagt nok vælge at flytte i stedet for at bygge til, især når man har fået et godt tilbud

Anmeld

21. januar 2009

Muslingen

Hej Tina.
Jeg gad godt bo tæt på min mor - hun bor i den anden ende af landet. Det er virkelig tit jeg savner hende som babysitter og børnene savner hende meget. Jeg tror det kan fungere godt, så længe man ikke bor i samme hus og så længe man har klare aftaler som Karina skriver.
Jeg ville tage springet nu inden skolestart.
Kh Fie

Anmeld

21. januar 2009

Tina2

Ja, det kan ha store fordele at bo tæt på familien... Vores er sådan midt imellem, vi har 100 km til Thisted, det tager ca 5 kvarter hver vej, men det kører vi gerne når de fx passer ungerne. De plejer så at hente eller bringe...
Vi har ikke voldsomt mange der kan passe ungerne så det er faktisk kun mine forældre som gør det, men det vil de heldigvis rigtig gerne:-)

Glæder mig meget til at høre hvad det bliver til. Men ja, ville da klart være bedst at tage springet INDEN Emil skal i skole:-)

Anmeld

21. januar 2009

Tina Andersen

Altså jeg hælder jo mest til at vi skal flytte, det er vist mere manden min der ikke kan overskue det.
Han skal vist have lidt tid til at vænne sig til tanken. Men mon ikke at det ender med at vi flytter.
Tak for inputtene, dejligt at høre andres meninger. Men tror ihvertfald at det er vigtigt at man har klare linier så der ikke opstår gnidninger når man bor så tæt på hinanden.
Jeg synes ihvertfald klart at der er flest fordele, men så må vi lige bearbejde husbonni lidt

Tina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.