mad!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

831 visninger
12 svar
0 synes godt om
16. september 2011

Maja88

Hvordan laver i kartoffelmos med torskerogn.. moser i bare kartoflen med rognen og hvor meget...

og hvor tidligt begyndte i på rugbrød

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. september 2011

Sofia

Jeg moser bare de kartofler vi giver og putter et eller andet i, torskerogn eller noget fiskefrikkadelle eller hvad vi lige får.

Anmeld

16. september 2011

Maja88

får han samme mad som jer ellers????

Aprilla har for første gang i dag spist havregrød.. de andre gange jeg har tilbudt det mindste klumper har hun afvist det

Anmeld

16. september 2011

Sofia

Maja88 skriver:

får han samme mad som jer ellers????

Aprilla har for første gang i dag spist havregrød.. de andre gange jeg har tilbudt det mindste klumper har hun afvist det

Ja altså hvis vi får noget der egner sig til ham, får han det. Fx lasagne, fiskefrikadeller, fars, kartofler, ris osv.. Jeg tror bare de skal vænne sig til at tygge det og jo før jo bedre, jeg har læst at ved 7 mdrs alderen skal man som minimum være igang da barnet ellers kan risikere at afvise almindelig mad fremover..

Anmeld

16. september 2011

Maja88

Sofia skriver:

Ja altså hvis vi får noget der egner sig til ham, får han det. Fx lasagne, fiskefrikadeller, fars, kartofler, ris osv.. Jeg tror bare de skal vænne sig til at tygge det og jo før jo bedre, jeg har læst at ved 7 mdrs alderen skal man som minimum være igang da barnet ellers kan risikere at afvise almindelig mad fremover..

ej nu giver du mig stress.. det er hun jo lige om lidt..

tænkte på at give hende lasagne i går, men troede ikk hun måtte få det da der var hvidløg i...

men kan da godt være jeg skal overvinde min frygt og så komme igang

Anmeld

16. september 2011

Sofia

Maja88 skriver:

ej nu giver du mig stress.. det er hun jo lige om lidt..

tænkte på at give hende lasagne i går, men troede ikk hun måtte få det da der var hvidløg i...

men kan da godt være jeg skal overvinde min frygt og så komme igang

Altså jeg ved jo kun hvad jeg læser, om det passer ved jeg ikke, men jeg mener jeg har læst det i den der folder/bog ting man får fra sundhedsstyrelsen omkring barnets kost..

Anmeld

16. september 2011

Maja88

Sofia skriver:

Altså jeg ved jo kun hvad jeg læser, om det passer ved jeg ikke, men jeg mener jeg har læst det i den der folder/bog ting man får fra sundhedsstyrelsen omkring barnets kost..

jamen sidder og læser om det nu og det er helt korrekt.. men der står med rugbrød og det at det er til barnet som kan tykke

Anmeld

16. september 2011

Sofia

Maja88 skriver:

jamen sidder og læser om det nu og det er helt korrekt.. men der står med rugbrød og det at det er til barnet som kan tykke

Okay ja Alfred kan jo ikke som sådan tygge da han ikke har tænder, man han bruger gummerne og tror det er vigtigt at udfordre dem så de lærer at gummerne kan bruges, måske skal du starte med at lave en lidt grovere mos osv, så hun vænner sig til at tygge og så senere gå over til brød..

Anmeld

16. september 2011

AnneBJ

Sofia skriver:

Okay ja Alfred kan jo ikke som sådan tygge da han ikke har tænder, man han bruger gummerne og tror det er vigtigt at udfordre dem så de lærer at gummerne kan bruges, måske skal du starte med at lave en lidt grovere mos osv, så hun vænner sig til at tygge og så senere gå over til brød..

Anmeld

16. september 2011

Maja88

hun vil gerne have grøntsagsmos med lidt klumper

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.