Det hele startede lørdag formiddag, hvor jeg synes at mine meget kraftige plukveer kom en del tættere på hinanden og med større kraft.. Jeg tænkte, at hvis vi var heldige, så kom bebse snart ud til os, men ville ikke ligge mere i det - man ved jo aldrig 
Kl. 11 tog min kæretse på arbejde, og jeg sagde, at jeg nok skulle ringe, hvis der skete mere..
Jeg gik hele dagen med, hvad jeg nu vidste var rigtige veer, da der var 10 minutter imellem dem og de var ikke lige så milde, som de plukveer jeg havde gået med dagene inden.
Kl. 18 ringede jeg til fødegangen for at høre hvordan jeg skulle forholde mig. Jordemoderen sagde, at jeg kunne tage nogle smertestillende, eller et langt bad, for at mildne smerterne lidt. Men gjorde altså ingen af delene, da jeg godt synes jeg kunne holde det ud. Men jeg skulle bare ringe igen, hvis der blev noget, eller jeg havde andre spørgsmål. Der var 10 minutter imellem veerne og de varede ca. 30 sek.
Kl. 21 - Efter at have ringet forgæves til min kæreste, skrev jeg en sms til ham, hvor jeg sagde, at han skulle komme lige hjem fra arbejde, fordi jeg nu havde veer, men han skulle bare blive på arbejdet, for det var ikke så vildt endnu.. Han ringede et par sekunder efter, og var helt chokket. Han ringede igen lidt efter for at høre det igen - Han havde vidst ikke helt fattet det 
Kl. 22.30 kommer min kæreste hjem fra arbejde og vi snakker lidt, og lidt efter går vi i seng. Jeg sover slet ikke hele natten pga. veer, kun lige nogle minutter af gangen.
Kl. 6 næste morgen tager vi ind til fødegangen igen, og siger, at nu er det altså taget til, og der er 6 minutter imellem hver ve. De varer nu ca. 45 sek.
Der bliver sat eksternt CTG, og jeg får taget temperatur. Alt ser fint ud, og jeg har åbnet mig ca. 1 cm.
Kl. 8 får vi at vide, at hvis vi har lyst, kan vi bare tage hjem igen, men vi må også gerne blive, hvis vi vil det. Jeg vil helst være hjemme, så vi tager hjem igen, med beskeden, at vi skal komme igen kl. 14 til tjek, medmindre der sker noget inden.
Derhjemme bliver veerne kun værre, og jeg synes det gør ret ondt nu. Vi tager ind på fødegangen igen kl. 13.30 ca. Jordemoderen undersøger mig og jeg er nu 4 cm åben. Jeg får klyx.
Kl. 16 - Nellie har nu roteret i mit bækken, men jeg stadig kun 4 cm åben. Jordemoderen tager vandet - nøøj, det var en skøn fornemmelse, men HOLD da op, det sætter gang i løjerne! Jordemoderen spørger om jeg vil prøve akupunktur, og jeg takker ja. Men det hjælper ikke på veerne, så de ryger ud igen efter lidt tid.
Kl. 17 - Jordemoderen fylder vand i karet, og jeg kommer derop. Det er dejlig varmt og en god fornemmelse at være vægtløs. Jeg får det pludselig dårligt og skal kaste op. Puuha, det er ikke nemt midt i en ve!
Men vi klarer den selvfølgelig..
Jeg op igen for at blive tjekket, og er nu 5 cm åben. Heldigvis er der da sket en smule - Jordemodren tilbyder mig lattergas, og jeg siger ja. Veerne piner mig nu!!!
Jeg kommer op i karet igen, med lattergas denne gang, men det hjælper bare ingenting! Jordemoderen siger, at jeg skal prøve at trække været overfladisk, og det hjælper mig OK igennem veerne, som virkelig trækker tænder ud nu! Jeg skriger ig hænger i min kærestes trøje - skaber mig helt vildt! Men wow, hvor gjorde det ondt..
Kl. 18.30 - Jeg bliver tjekket igen, og er nu 7 cm åben. Nu sker der noget!
Det er vi glade for at høre.. Vi synes det har været en hård omgang at nå dertil, og så er vi ikke engang færdige.. Jeg har nu ca. 3-4 veer på 10 minutter, og er virkelig forpint, og kan ikke klare flere kraftige smerter efter så mange timer! Vi prøver dog lige saltvandspabler.. det skulle jeg aldrig ha' gjort!! Det var nærmest værre end at have veer!! Arrrrh 
Kl. 18.50 - Jeg siger, at jeg gerne vil have noget smertestillende der hjælper, da intet andet har hjulpet endnu.. Og vi aftaler, at jordemoderen kontakter narkosen, så jeg kan få lagt epidural-blokade..
Kl. 19 - Snart i mål, men er bare så udkørt og i vilde smerter, så jeg føler ikke jeg kan mere.. og epiduralen bliver lagt kl. 19.30. Det var ikke behageligt, men meget bedre end kraftige veer lige på det tidspunkt.. Åh! Hvilken lettelse! Det bedste nogensinde - blev fuldstændig smertefri kort tid efter epiduralen blev lagt 
Nu synes jeg det presser under veerne.. Jeg er nu 9 cm åben 
Kl. 19.50 - 4 veer på 10 min. Jeg får en sandwich at spise 
Kl. 20.56 - Nu er jeg helt åben
Og vi afventer presseveer..
Epiduralen har givet mig kløe - Det er vildt mærkeligt!
Kl. ca. 22.45 beder jordemoderen mig om at forsøge at presse lidt, for at mærke hvordan det føles.. Men har bare ingen pressetrang, men presser alligvel.. Jordemoderen reducerer epiduralen, så jeg kan mærke hvornår jeg skal presse, og der bliver lagt ve-drop, som hjælper på det..
Kl. 23.30 kommer jeg ned og sidde i en fødestol - meget skør opfindelse, men jeg presser med bedre kraft nu!
Kl. 23.40 har jeg gode veer, der hjælper mig, når jeg presser. Jeg er kommet op på fødelejet igen, og jordemoderen ligger en intern CTG på Nellie's hoved, fordi de ikke rigtig kan fange hendes puls og hjerteslag.
Kl. 23.55 - Nellie bliver født efter jeg havde presset 45 minutter
Navlestengen 2 gange om halsen og 1 gang om kroppen, men spræl-levende, og hun skriger igennem. Hun kommer op på mit bryst og falder til ro, og far klipper navlestrengen - smukke lille pige! 3010 gram og 50 centimeter af kærlighed..
Kl. 00.10 føder jeg moderkagen helt ukompliceret.. Er ikke rigtig gået i stykker, andet end en lille revne, som bliver syet med 3 sting..
Fortryllende oplevelse.. Og jeg gør det gerne igen..
Tænk at det er 3 måneder siden nu.... Og bliver kun mere og mere forelsket i hende for hver dag der går! Nellie - mors lille tuller..