Barnet skriger ved ammning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.499 visninger
7 svar
0 synes godt om
21. januar 2009

Anetski

Hej

Jeg har en 3 maaneder lille dreng som er begyndt at skrige naar jeg ammer ham. Det begynder mest efter han er faerdig med nr 1 bryst. Jeg proever saa at give ham nr 2 som han saa nogengange tager og andre gange ikke.

Han holder op med at skrige efter en 2-5 min tid efter at jeg har gaaet rundt med ham paa armen. Og saa er det slut med skrigeriet og alt er godt igen.

Det er noget der foerst er kommet for 2 uger siden og det er faktisk hver gang.
Han tager fint paa i vaegt saa det er ikke problemet.

Har andre proevet noget lignende?

Anette

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. januar 2009

malou

ja det gør lile victor også... han er 10 uger gammel. men han får ikke bryst (desværre). ligeså snart jeg stopper hans måltid for at tage en bøvsepause... skriger han som en sirene.. det lyder nu meget sødt... smiler... hos os er det nok tegn på at han vil have mere mad... fordi ligeså snart han er mæt og får sin sut... er han helt rolig igen...

knus malou

Anmeld

21. januar 2009

Mca<3

Anetski skriver:

Hej

Jeg har en 3 maaneder lille dreng som er begyndt at skrige naar jeg ammer ham. Det begynder mest efter han er faerdig med nr 1 bryst. Jeg proever saa at give ham nr 2 som han saa nogengange tager og andre gange ikke.

Han holder op med at skrige efter en 2-5 min tid efter at jeg har gaaet rundt med ham paa armen. Og saa er det slut med skrigeriet og alt er godt igen.

Det er noget der foerst er kommet for 2 uger siden og det er faktisk hver gang.
Han tager fint paa i vaegt saa det er ikke problemet.

Har andre proevet noget lignende?

Anette

Han er da bare utålmodig Det varer jo lidt inden mælken løber når du starter ved nr 2 bryst og han kommer fra et bryst hvor det gik fint Han er da bare blevet mere bevidst nu han er blevet ældre ...

Anmeld

21. januar 2009

Anja

Esther gør nogle gange det samme. Hun er godt 3 mdr. Jeg tror bare hun er utålmodig, hun vil have mad med det samme og der går jo lige et minutstid eller noget inden mælken for alvor løber.

Når hun er mæt, er hun glad igen

Anmeld

21. januar 2009

Anetski

Ja det har jeg ogsaa taenkt paa men naar min maelk loeber i det foerste bryst loeber det ogsaa i det andet saa han faar det med det samme. Nogen gange saa det spoejter lige i hovedet paa ham.

Tak for svarene.

Anmeld

16. november 2009

bubbers mor

Hejsa

Vores lille dreng på 2 mån kan også blive hys - både føsrt hvis det går for langsom med at blive lagt til .men også imens han spiser - det lyder som jeg stikker ham med en nål...!!! så synd

Hvorfor han gør det ved vi ikke helt - tror det nogle gang skyldes at mælken er for langsom om at komme opg der skal knokles lidt (bruger brik) men nogle gange især de høje korte skrig tror  vi skyldes at hans mave er gået i stå om aftenen? og først skal til at arbejde igen når der kommer mad ned - hvertfald hvad vi har fået af vide....

hvorfor han så ik gør det så meget om daghen ved jeg ikke...

Anmeld

17. november 2009

Riwe

Det gjorde min datter også og andre i mødregruppen fortalte om det samme. En af de andre mødre havde fået at vide fra sin Shp at det var fordi barnet havde nået en alder, hvor det blev bevidst om/klar over at det selv skulle gøre noget (sutte) for at få mad. Før det havde barnet bare gjort det automatisk. Synes det lyder som en fin forklaring... Der var lidt forskel på hvor gamle børnene var da det stod på og hvor længe det varrede. En enkelt endte med at gå over til flaske da det havde varret meget lang tid.

Anmeld

17. november 2009

Hjaltesmor

jeg kan se, at flere foreslår, at det kan være, fordi mælken ikke løbet hurtigt nok ved 2. bryst.

Herhjemme er det omvendte tilfældet. Når jeg lægger ham til 2. bryst, er der jo, fordi det første bryst er "tomt". Han har altså lige vænnet sig til, at det går ret langsomt med at få noget ud. Når han bliver skiftet til det fyldte bryst, løber det pludseligt meget hurtigt, og så bliver han ked af det, hvis han egentligt er mæt og bare har lyst til at sutte uden at få mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.