Barselsdagpenge hvordan beregnes det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.832 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. september 2011

Anonym trådstarter

Jeg er studerende med job ved sidden af. Jeg modtager min su hver mdr og betaler skat af det jeg tjener. Men nu når jeg skal på barsel hvordan beregnes mine barselsdagpenge? Beregnes de ud fra hvad jeg har tjent hele året eller udfra hvad jeg har tjent i de sidste 13 uger op til min barsels start??:/

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Pige2009

Prøv at ringe ind på din lokale kommune. De ved det

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Baagøe skriver:

Prøv at ringe ind på din lokale kommune. De ved det

Det er så netop det de ikke ved.. Bopæls kommune pure nægter at de har noget med det at gøre og arbejdsplads bopæls kommune siger det er altså bopælskommune  

Anmeld

15. september 2011

K&S

Anonym skriver:

Det er så netop det de ikke ved.. Bopæls kommune pure nægter at de har noget med det at gøre og arbejdsplads bopæls kommune siger det er altså bopælskommune  

Det er bopælskommunen, der udbetaler dine barselsdagpenge - men jeg tror ikke du modtager barselsdagpenge, når du er på SU  

Stopper du studiet? for ellers får du jo ekstra klip, når du føder. 

Er du medlen af a-kasse?

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Det er bopælskommunen, der udbetaler dine barselsdagpenge - men jeg tror ikke du modtager barselsdagpenge, når du er på SU  

Stopper du studiet? for ellers får du jo ekstra klip, når du føder. 

Er du medlen af a-kasse?

Alle der arbejder har ret til barselsdagpenge

jeg arbejder = jeg har ret til dem Så længe jeg opfylder de 13 uger optil barselsstart hvor der skal arbejdes 120 timer min. samt at jeg har været tilmeldt arbejdsmarkedet i xxx antal mdr

Jeg stopper ikke på mit studie

nope er jeg ikke  

Anmeld

15. september 2011

K&S

Anonym skriver:

Jeg er studerende med job ved sidden af. Jeg modtager min su hver mdr og betaler skat af det jeg tjener. Men nu når jeg skal på barsel hvordan beregnes mine barselsdagpenge? Beregnes de ud fra hvad jeg har tjent hele året eller udfra hvad jeg har tjent i de sidste 13 uger op til min barsels start??:/

Jeg fandt dette på borger.dk:

Får du et barn, mens du går på en uddannelse, der giver ret til SU, har du mulighed for at få ekstra SU. Som udgangspunkt kan du som mor få 12 måneders ekstra SU og som far seks måneders ekstra SU.

Statens Uddannelsesstøtte om ekstra økonomisk støtte til forældre
(nyt vindue)

Barsel - pjece for studerende (nyt vindue)

Bemærk, at du som studerende kun har ret til barseldagpenge, hvis du har et fast deltidsarbejde, eller hvis du skal være elev i lønnet praktik i en uddannelse.

Hvis du ikke inden for de første 46 uger efter barnets fødsel har været på arbejdsmarkedet, får du ikke senere ret til barselsdagpenge til dette barn.

Anmeld

15. september 2011

K&S

Anonym skriver:

Alle der arbejder har ret til barselsdagpenge

jeg arbejder = jeg har ret til dem Så længe jeg opfylder de 13 uger optil barselsstart hvor der skal arbejdes 120 timer min. samt at jeg har været tilmeldt arbejdsmarkedet i xxx antal mdr

Jeg stopper ikke på mit studie

nope er jeg ikke  

Der står lidt om satser m.m. her:

http://patienthaandbogen.dk/sundhedsoplysning/sociale-ydelser/sociale-ydelser/barselsorlov-og-barselsdagpenge-17646.html

Jeg troede faktisk, man skulle være medlem af a-kasse for at modtage dagpenge (af den ene eller den anden art) - ellers troede jeg, man modtog kontanthjælp (barsels-sats).

Men man lærer jo hver dag

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

K&S skriver:

Der står lidt om satser m.m. her:

http://patienthaandbogen.dk/sundhedsoplysning/sociale-ydelser/sociale-ydelser/barselsorlov-og-barselsdagpenge-17646.html

Jeg troede faktisk, man skulle være medlem af a-kasse for at modtage dagpenge (af den ene eller den anden art) - ellers troede jeg, man modtog kontanthjælp (barsels-sats).

Men man lærer jo hver dag

tak tak men ja alle kommer til at tænke på nye ting hver dag

Må nok bare bede om et møde på kommunen så de kan give mig deres præcise tal og beregninger

men tak for at du tog dig tid til at svare  

Anmeld

15. september 2011

K&S

Anonym skriver:

tak tak men ja alle kommer til at tænke på nye ting hver dag

Må nok bare bede om et møde på kommunen så de kan give mig deres præcise tal og beregninger

men tak for at du tog dig tid til at svare  

Det var da lidt  med ja, få fat i kommunen igen - de må lige tage sig sammen og lave deres arbejde

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.