Lykkelig gravid. Og dog...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

397 visninger
7 svar
0 synes godt om
15. september 2011

lupe

Hej alle sammen.

Jeg står i den situation at jeg er blevet gravid imens jeg var på P-piller. Det var meget uventet, men vi blev begge glade da vi har snakket om at få børn. - Det skulle bare ikke ske nu. 

Jeg er studerende og færdig med min uddannelse om 1 år og 1 måned. Min kæreste er lærling og færdig om 2 ½ år.
Vi er meget i tvivl om vi skal have barnet, men da jeg er 10 uger henne er der ikke meget tid til at tænke.. 

Vi vil virkelig gerne have barnet. Men.. Vi er bange for ikke at kunne få det til at hænge sammen økonomisk. 
Efter alle faste udgifter er betalt har vi et rådighedbeløb på 5500,- og vi plejer at bruge ca. 1500,- på mad.

Vi vil, hvis vi vælger at få det, give vores barn alt hvad det kunne have brug for. Og vi er meget bange for at pengene ikke rækker til det. 

Vi har virkelig brug for råd, da det ikke rigtig er til at hente hos familien. 
På forhånd tak!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Som jeg ser det, så mener jeg i har rigeligt penge til at kunne give baby hvad h*n ønsker og har behov for.

Min kæreste og jeg har mindre penge end jer, og vi kan sagtens se os ud af det og få råd til det hele

Anmeld

15. september 2011

-Sigrid-

lupe skriver:

Hej alle sammen.

Jeg står i den situation at jeg er blevet gravid imens jeg var på P-piller. Det var meget uventet, men vi blev begge glade da vi har snakket om at få børn. - Det skulle bare ikke ske nu. 

Jeg er studerende og færdig med min uddannelse om 1 år og 1 måned. Min kæreste er lærling og færdig om 2 ½ år.
Vi er meget i tvivl om vi skal have barnet, men da jeg er 10 uger henne er der ikke meget tid til at tænke.. 

Vi vil virkelig gerne have barnet. Men.. Vi er bange for ikke at kunne få det til at hænge sammen økonomisk. 
Efter alle faste udgifter er betalt har vi et rådighedbeløb på 5500,- og vi plejer at bruge ca. 1500,- på mad.

Vi vil, hvis vi vælger at få det, give vores barn alt hvad det kunne have brug for. Og vi er meget bange for at pengene ikke rækker til det. 

Vi har virkelig brug for råd, da det ikke rigtig er til at hente hos familien. 
På forhånd tak!!

Behold barnet, I vil gerne beholde det, og som jeg ser det har I råd

Anmeld

15. september 2011

Caroline86

hvis I vil have det barn, så skal I det

I skal nok få det til at fungere med pengene

Vi var begge på su da vi fik Laura! Det havde vi planlagt fordi vi gerne ville have tiden fremfor pengene - og det har vist sig at være det hele værd

Undersøg hvad I kan få af hjælp og tilskud gennem uddannelse og kommunen! Måske kan det give Jer et par 1000 ekstra om måneden?

Tillykke med spiren, uanset hvad

Knus Caroline

Anmeld

15. september 2011

lupe

Tusind tak for jeres svar. Det er skønt og høre at i mener vi vil have råd.
Man bliver jo nervøs når mange omkring én siger at det ikke kan lade sig gøre.

Vi bor i en 2 værelses på 70 kvm, men hvor gammel vil i mene at barnet skal være før det har behov for eget værelse?
- Det bliver vi jo nødt til også at tage med i overvejelsen, da vi ikke vil have råd til at flytte i noget større før jeg er færdig med uddannelsen. 

- Og så til noget lidt andet.
Jeg har snakket med min kusine og min fars kone om det, og de har begge snakket om at, hvad nu hvis vi går fra hinanden. Det gør ondt fordi de taler om det som om at de regner med, at vi går fra hinanden.

Ting der blandt andet har været sagt:
'Du skal huske på at du om 1 år kan risikere at stå alene med et lille barn, uden penge og nogle steder at tage hen'

Og 'I har kun været sammen i 1 år, i kender jo ikke hinanden, hvad hvis han går fra dig og ikke vil have noget med dig og barnet at gøre?'

Hvad er jeres mening om det? 

Anmeld

15. september 2011

signe.

lupe skriver:

Vi bor i en 2 værelses på 70 kvm, men hvor gammel vil i mene at barnet skal være før det har behov for eget værelse?
- Det bliver vi jo nødt til også at tage med i overvejelsen, da vi ikke vil have råd til at flytte i noget større før jeg er færdig med uddannelsen. 

Jeg har snakket med min kusine og min fars kone om det, og de har begge snakket om at, hvad nu hvis vi går fra hinanden. Det gør ondt fordi de taler om det som om at de regner med, at vi går fra hinanden.

'Du skal huske på at du om 1 år kan risikere at stå alene med et lille barn, uden penge og nogle steder at tage hen'

Og 'I har kun været sammen i 1 år, i kender jo ikke hinanden, hvad hvis han går fra dig og ikke vil have noget med dig og barnet at gøre?'

det kan de slet ikke tillade sig at sige... Man er jo ALDRIG sikker på at man IKKE går fra hinanden, men hvorfor tage sorgerne på forskud og bare tage det som en selvfølge... synes i skal lade dem snakke, og ikke tage det til jer.. Hvis I havde været sammen i 10 år er man jo stadig ikke sikker på at man er sammen for evigt... det er i hvert fald en dårlig begrundelse fra deres side af, at I ikke har været sammen længere tid.. I skal følge jeres hjerter

Anmeld

15. september 2011

Miin'Baby'Mus

lupe skriver:

Du skal overhovedet ikke tænke på hvad andre mener. Ja selvfølgelig kan i gå fra hinanden, men folk der har været sammen i 10 år går altså også fra hinanden.

Hvis det er noget i begge ønsker, så gør det dog. I virker til at have tænkt over tingene.

Jeg flyttede sammen med min kæreste efter et halvt år, og her 5 år senere er vi altså stadig sammen. Alt handler jo om vilje og tålmodighed. Tror du selv i at i både har vilje og tålmodighed til at ville det her, jamen så gør det da 

Anmeld

15. september 2011

mortilflere

vi har kun 4000 mere om mdr end jer og snart 4 børn flere

og ser det ik som et problem 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.