Så var der da lige et spm om mad igen igen...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

739 visninger
13 svar
0 synes godt om
15. september 2011

Karina84

Hejsa!

Vi er nu for alvor begyndt med aftensmaden herhjemme, vores SP har sagt at nu hvor de er nået 6mdr skal vi ikke være bange for at gi dem det samme som vi får og de må få næsten alt.

Vi kan godt få ham til at spise kartoffelmos med kød og sauce, MEN - det er jo ikke altid vi lige får sauce til aftensmad, og han vil helst ha at det smager af noget og tror også at det, at det bliver mere blød/grødagtig med saucen gør at han vil spise det.

Men som sagt er det jo ikke lige hver aften vi får noget med sauce til, og jeg syns ikke jeg vil stå og lave sauce når han stadig spiser så lidt.

Hvad gør i?

Undskyld hvis det blev lidt rodet

Mange hilsner herfra  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Maria-s

Hvis det er kartofler og grøntsager i får, hvorfor så ikke bare lige mose lidt til ham med mælk og smør i? Det kan jo bare moses groft med en gaffel.... Vi er ikke kommet helt så langt herhjemme endnu, men det ville jeg nok gøre

Anmeld

15. september 2011

Sofia

Hvis vores aftensmad ikke egner sig til Alfred giver jeg ham en mad med leverpostej eller en portion grød i stedet..

Anmeld

15. september 2011

Maja88

hvad med at lave en portion sovs og så fryse det i isterninge bakker..

Anmeld

15. september 2011

DK

Vi kommer en god smørklat på når/hvis vi ikke får sovs.

Anmeld

15. september 2011

piadas

Jeg bruger smør + noget af det vand, jeg har brugt til at koge grøntsager, kødboller osv.

Anmeld

16. september 2011

Karina84

Maria-s skriver:

Hvis det er kartofler og grøntsager i får, hvorfor så ikke bare lige mose lidt til ham med mælk og smør i? Det kan jo bare moses groft med en gaffel.... Vi er ikke kommet helt så langt herhjemme endnu, men det ville jeg nok gøre

Mælk kommer vi også i - eller dvs. erstatning, måske det smager bedre med sødmælk, men hvor meget er det lige de må få af det

Smør tror jeg helt sikkert jeg vil prøve

Anmeld

16. september 2011

Karina84

Sofia skriver:

Hvis vores aftensmad ikke egner sig til Alfred giver jeg ham en mad med leverpostej eller en portion grød i stedet..

Vi har ikke lige prøvet rugbrøderne endnu, er bange for at han kløjs i det  Men han fik kartoffelmos og torskerogn i går og det var et hit  

Tror snart hans første tænder titter frem ( &nbsp , og så vil jeg helt sikkert forsøge med små rugbrøder med leverståhej

Anmeld

16. september 2011

Karina84

Maja88 skriver:

hvad med at lave en portion sovs og så fryse det i isterninge bakker..

Jaaa det var da en mulighed  tak for tippet!

Anmeld

16. september 2011

Karina84

DK skriver:

Vi kommer en god smørklat på når/hvis vi ikke får sovs.

Tak det vil jeg da prøve

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.