splittet - valg

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

Alba

Anonym skriver:

hvem bliver statsmin. hvis man stemmer radikale?

radikale peger på Helle Thorning som statsminister. [snak i krogene om at det ikke holder hvis rød taber]

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Anonym trådstarter

Alba skriver:

personligt ville jeg:

lave en liste med de ting jeg finder vigtigt efter valgt, altså mine egne "mærke sager" og bagefter gøre op hvem der er tættest eller opfylder flest af mine krav. Jeg er selv splittet politisk men ser ud over personerne da det er deres politik jeg må stole på de vil gøre det patiet står for.

har du sat dig meget ind i politik? Og i så fald ville du kunne lave et lille opremsning med de vigstigste ting begge partier står for?

Anmeld

15. september 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Jeg er så splittet med hvor jeg skal sætte mit kryds...

Jeg bryder mig ikke om hverken Helle eller Willy men nogle af deres politiske holdninger synes jeg er ok..

Men der er også noget på den blå side der tiltaler mig...

Jeg stemmer på rød blok (enhedslisten) og vil jo selvfølgelig så altid råde dig til at gøre det samme, da jeg er af den overbevisning. Men kan da godt se at det er ærgerligt stadig at være "tvivler" på dagen. Det kan være svært at gennemskue politikken, men skal jeg sætte det op (rød mod blå) vil jeg mene at blå blok glemmer de små i samfundet og DK har ikke brug for flere nedskæringer og lavere skatter til de rige, da der er nok fattige familier i DK som man bestemt ikke må glemme, derfor stemmer jeg fx personligt enhedslisten. Blå blok vil HIVE os ud af krisen ved at vi skal løbe stærkere, fremme dem som allerede er gode og lidt glemme de dårligere, men det kan man bare ikke uanset hvordan man vender og drejer det, da det lidt svarer til en person som har en depression og som så bliver bedt om at lave en hel masse for på den måde at få det bedre, - sådan virker tingene altså bare ikke. Jeg tror at DK bliver et meget dårligt sted at bo (for os almindelige danskere) hvis blå blok kommer til magten. Men som Winnie siger, så se igennem personerne og lyt til politikken, så finder du nok ud af hvor dit kryds skal sættes  

Mange knus

Stefanie 

Anmeld

15. september 2011

Wimmie

Stefanie8 skriver:

Jeg stemmer på rød blok (enhedslisten) og vil jo selvfølgelig så altid råde dig til at gøre det samme, da jeg er af den overbevisning. Men kan da godt se at det er ærgerligt stadig at være "tvivler" på dagen. Det kan være svært at gennemskue politikken, men skal jeg sætte det op (rød mod blå) vil jeg mene at blå blok glemmer de små i samfundet og DK har ikke brug for flere nedskæringer og lavere skatter til de rige, da der er nok fattige familier i DK som man bestemt ikke må glemme, derfor stemmer jeg fx personligt enhedslisten. Blå blok vil HIVE os ud af krisen ved at vi skal løbe stærkere, fremme dem som allerede er gode og lidt glemme de dårligere, men det kan man bare ikke uanset hvordan man vender og drejer det, da det lidt svarer til en person som har en depression og som så bliver bedt om at lave en hel masse for på den måde at få det bedre, - sådan virker tingene altså bare ikke. Jeg tror at DK bliver et meget dårligt sted at bo (for os almindelige danskere) hvis blå blok kommer til magten. Men som Winnie siger, så se igennem personerne og lyt til politikken, så finder du nok ud af hvor dit kryds skal sættes  

Mange knus

Stefanie 

Anmeld

15. september 2011

Alba

Anonym skriver:

har du sat dig meget ind i politik? Og i så fald ville du kunne lave et lille opremsning med de vigstigste ting begge partier står for?

Jeg synes faktisk både rød og blå vil det samme, altså bedre og sikker fremtid mht. krisen, de har bare to forskellige veje dertil, altså måder at få pengene på.

rød: vil lave nogle afgifter på indre bytrafik, usunde madvarer og sådan og de famøse 12 minutter.

blå: skatte lettelse og privatisering på nogle sundheds områder.

Dette er mit indtryk, så synes du måske skal gå ind på tv2.dk og tage en test om hvem du er mest enig med. der kommer 6 resultater, 3 du er meget enige med og 3 du ikke er enige med.

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Stefanie8 skriver:

Mange knus

Stefanie 

du virker rimelig farvet Derfor er det svært lige at se objektivt på de to fløje

Anmeld

15. september 2011

Anonym trådstarter

Alba skriver:

Jeg synes faktisk både rød og blå vil det samme, altså bedre og sikker fremtid mht. krisen, de har bare to forskellige veje dertil, altså måder at få pengene på.

rød: vil lave nogle afgifter på indre bytrafik, usunde madvarer og sådan og de famøse 12 minutter.

blå: skatte lettelse og privatisering på nogle sundheds områder.

Dette er mit indtryk, så synes du måske skal gå ind på tv2.dk og tage en test om hvem du er mest enig med. der kommer 6 resultater, 3 du er meget enige med og 3 du ikke er enige med.

okay tak for dit indlæg

Anmeld

15. september 2011

1000Ben

Anonym skriver:

du virker rimelig farvet Derfor er det svært lige at se objektivt på de to fløje

Ja det kan jeg godt forstå og ja jeg er også ret klar omkring hvad jeg mener. Har bare så svært ved at se at blå blok gør noget for nogle andre end dem som allerede har nok. Vi har set den ene nedskæring efter den anden de sidste 10 år og det synes jeg er rigtig ærgerligt. Men måske der er én herinde som stemmer blå som kan komme med noget positivt omkring dem, for dér har du altså ret, jeg har lidt svært ved det. 

Knus

Stefanie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.