Ja, jeg synes lige, jeg vil dele eftermiddagens sjove episode med jer :)
Jeg har Marcus hjemme fra børnehaven, da han fik konstateret akut bronkitis onsdag eftermiddag.
Han har også fået dårlig/tynd mave. Men efter vi undlod at give ham mælkeprodukter igår, er det lidt bedre.
Men i eftermiddags havde han altså lavet i bleen, og da jeg så skulle skifte ham, var det selvfølgelig kommet udenfor bleen og ud på body og i bukserne, så han skulle jo lige vaskes og have rent tøj på.
Da jeg så skal til at give ham bukser på, vil jeg give et par bløde bukser på af velour, som Tues mor har syet til ham. Da han ser dem, siger han bare: "Nej nej", "Nej nej". Men jeg vælger at ignorere det og giver ham dem på.
Da jeg så står ude på badeværelset og vasker fingre, går han hen til sin kommode og åbner skuffen med bukser i og peger på nogle han har af blå babyfløjl og siger: "Tak", "Mer mer", som for at sige, jeg vil have de der på, mor. Jeg beder ham om at lukke skuffen igen, og da han ikke gør det, lukker jeg den. Det bliver han sur/ked af det over og åbner skuffen igen og gentager hvad han lige har sagt med en lidt mere ynkelig mine.
Så tager jeg de bukser op, som han peger på, og spørger ham, om han vil have dem på, hvorefter han griner som ja til mit spørgsmål.
Jeg synes det er lidt vildt, at han allerede begynder at have en ide om, hvad han vil have på og ikke vil have på... Gad vide hvordan det bliver, når han bliver større... :-o ;)
Rigtig god weekend til alle I skønne medmødre :)
Knus Dorthe
Anmeld