LunaLykke skriver:
Hendes afføring skifter lidt imellem at være gul/orange og grøn.
Der går ca 1½ time imellem hver amning. Og så sutter hun 7-8 minutter på det ene bryst . Så bliver hun sur og urolig, så får hun det andet bryst og sutter 2-3 minutter. Og så enten bøvser eller gylper hun. Så jeg skifter altid bryst under amningen, og så næste gang jeg ammer starter jeg med det bryst hun fik sidst, hvor hun kun suttede et par minutter.
1,5 time mellem amningerne om dagen når hun ikke er ældre syntes jeg personligt lyder ok.. og på det tidspunkt har du nået og gendanne næsten 100% af din mælkemængde.
men når hun tilider har grøn aff, kan en af grundende være at hun få formeget af formælken.. og derved forlidt af den fede mælk..
mit forslag er at når hun brokker sig ved efter de der 7-8 min og sluprelydende forsivinder er det forde hun skal til og arbejde lidt hårde da hun er nået til den fede mættende mælk..
så jeg ville prøve og få hende til og tage det samme bryst igen.. også ville jeg gå over til at amme eks i 3 timer på det ene bryst og 3 timer på det andet, det virker ofte bedre for både mor og barn når man fris ammer.
Anmeld