Tror ikke at jeg har mælk nok ?? Hjæælp :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. september 2011

raca

LunaLykke skriver:

Hendes afføring skifter lidt imellem at være gul/orange og grøn.

Der går ca 1½ time imellem hver amning. Og så sutter hun 7-8 minutter på det ene bryst . Så bliver hun sur og urolig, så får hun det andet bryst og sutter 2-3 minutter. Og så enten bøvser eller gylper hun. Så jeg skifter altid bryst under amningen, og så næste gang jeg ammer starter jeg med det bryst hun fik sidst, hvor hun kun suttede et par minutter.

1,5 time mellem amningerne om dagen når hun ikke er ældre syntes jeg personligt lyder ok.. og på det tidspunkt har du nået og gendanne næsten 100% af din mælkemængde.

men når hun tilider har grøn aff, kan en af grundende være at hun få formeget af formælken.. og derved forlidt af den fede mælk..

mit forslag er at når hun brokker sig ved efter de der 7-8 min og sluprelydende forsivinder er det forde hun skal til og arbejde lidt hårde da hun er nået til den fede mættende mælk..

så jeg ville prøve og få hende til og tage det samme bryst igen.. også ville jeg gå over til at amme eks i 3 timer på det ene bryst og 3 timer på det andet, det virker ofte bedre for både mor og barn når man fris ammer.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. september 2011

Annette A

Hej, har samme problem og har haft det med begge mine børn. Men ammer det jeg kan og giver modermælkserstatning ved siden af. Nu er det jo ikke alle børn der vil begge ting, men det har været den eneste løsning her, da de ellers ikke får det de skal have. 

Anmeld

15. september 2011

Maja88

hvor gammel er hun...

ville også efter de 7 min lade hende bøvse og så ligge hende til det samme bryst igen så hun får den fede mælk

Anmeld

15. september 2011

Davidsen87

Jo mere din datter sutter jo mere mælk kommer der  

Anmeld

15. september 2011

lycly

Davidsen87 skriver:

Jo mere din datter sutter jo mere mælk kommer der  

Ja, men problemet er jo at hun ikke vil sutte i ret lang tid . 

Anmeld

15. september 2011

inpe

prøv at malke ud, og se hvor meget du få, og om der er nok.

Jeg havde langt fra nok mælk og kunne på et døgn malke ud til et helt måltid til hende den lille. Men ellers snak med sp.

Anmeld

15. september 2011

raca

inpe skriver:

prøv at malke ud, og se hvor meget du få, og om der er nok.

Jeg havde langt fra nok mælk og kunne på et døgn malke ud til et helt måltid til hende den lille. Men ellers snak med sp.

så enkelt er det ikke.. man kan ikke sammenligne den mænde barnet får med den mængde man kan mælke ud..

jeg kunne malke 10mm ud da jeg fuldammede.. ej en dag nåde jeg helt op på 60ml

men brystpumpen tømmer ikke brysten halvt så effektivt som barnet, så hvis man skal havde et realt billede skal man veje babyen før og efter hver amning.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.