I skal vel i grunden først skrive specialisering efter praktikken, ikke sandt?
Jeg ville først se hvilke børn der fangede min interesse når jeg begyndte i praktikken og hvilke problemstillinger de har eller står med i instititutionen før jeg kunne træffe mit valg for rapporten..
Jeg har lige bestået min specialisering og er igang med pædagogikopgaven, men skrev om unge med generelle indlæringsvanskeligheder og æstetiske læreprocesser..
Vuggestuebørn i naturen?
Vuggestuebørn + aktivitet - sanglege/drama... måske noget der kan kobles på dit linjefag..
Vuggestuebørn, får de nok voksenkontakt?
Vuggestuebørn - barnets udvikling?
Vuggestuebørns samspil?
... Vuggestuebørn og fingermaling,... en lille gruppe hvis du er eneste voksen og to børn, lad dem rende rundt i body/tshirt der kan blive beskidt ... det er en sansende oplevelse og den bruger de hele kroppen til så istedet for at placere dem ved et bord, så lad dem rende rundt og sætte spor evt. med ssjove ting såsom en legetøjsbil, en bold, en fjer - spaghetti - brug et stort stykke papir og læg det på gulvet, pensler - og sørg for fingermalingen ikke er giftig... sanser, motorik, udvikling, fantasi, nysgerrighed... skabende, sætte spor, sætte aftryk og lav så en fernisering for forældrene til sidst hvor de kan se hvad deres børn har lavet i forløbet.. det er ikke resultatet, men processen ...
Jeg lavede et i min øvelsespraktik med vuggestuebørn - og noget lignende det... rent faktisk meget lig det... 2 børn, gulv, helt hvidt rum - afskærmet og een farve... pensler, kop med vand... men der er ingen begrænsninger, så fold dig bare ud med de små, de vil elske det! Uden tvivl 
Husk at informer forældrene om dit projekt 
God arbejdslyst 