Bedøvelse hos tandlægen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.978 visninger
7 svar
0 synes godt om
20. januar 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg har holdt lidt lav profil, med at skrive i 'prøver at blive gravid', fordi vi som sådan prøver, men ikke fuldstændig PRØVER, men tager det stille og roligt denne gang (vi har lige været igennem at miste et barn efter nakkefoldsscanning i uge 15).

MEN - Faktum er jo, at jeg KAN være gravid nu... Selvom det ikke er super meget vi har haft tid til alle de sjove øvelser. Men jeg skal til tandlægen på fredag og have trukket en tand ud der sidder skævt og er træls.

HVordan er det med bedøvelse, hos tandlægen, hvis man er gravid? HVIS jeg er gravid, er det jo kun lige en lille bitte myre nu. (skal have mens omkring den 1. feb.)

Hvis jeg ikke bliver gravid i denne eller næste cyklus, så holder vi pause i et par måneder, da jeg ikke vil have et julebarn. (er selv julebarn, og syntes det er træls at have fødselsdag der...)

Men altså - det var mest det med bedøvelsen jeg har gået og spekuleret på. Jeg er ikke sådan en der skal have lattergas og alt muligt gejl, bare lokalbedøvelse... tak..

Håber der er nogen der er kloge...

KRAM

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. januar 2009

Miss BananaHammock

Jeg har selv lige været igennem den store trække tand ud, og lave huller tur og spurgte min tandlæge hvordan og hvorledes med at være gravid og blive bedøvet og han sagde at der ikke skete noget. Kan ikke huske hans begrundelse, men du kan da prøve at ringe ned til din tandlæge og forhøre dig! :-)

MVH
Nena, der selv snart skal til tandlæge og have lavet to nye fortænder

Anmeld

20. januar 2009

Moderator

Nena skriver:

Jeg har selv lige været igennem den store trække tand ud, og lave huller tur og spurgte min tandlæge hvordan og hvorledes med at være gravid og blive bedøvet og han sagde at der ikke skete noget. Kan ikke huske hans begrundelse, men du kan da prøve at ringe ned til din tandlæge og forhøre dig! :-)

MVH
Nena, der selv snart skal til tandlæge og have lavet to nye fortænder

Hehe... Problemet er at jeg ikke 'har' nogen tandlæge... Jeg har ikke gået til tandlægen regelmæssigt, siden jeg var 18 år og har kun fået lavet noget (i april) fordi jeg skulle igennen den HELT store operation for at få 2 krabater, af nogen visdomstænder ud... Men jeg har ingen huller eller noget, så jeg har virkelig været for doven til at have en tandlæge, så længe der ikke er noget galt... Derfor syntes jeg det føles lidt sært, at ringe til en tandlæge man skal til for første gang og spørge, når jeg ikke engang ved om jeg er gravid eller ej.. mmm...

Anmeld

20. januar 2009

Marie;-)

Det er vist nok kun hvis du skal have taget røntgenbilleder at det ikke er så godt hvis man er gravid. Ved dog ikke om dette stadig gælder for der er vist kommet nyere maskiner til....

Og kan du så se at få ringet! Synes sagtens at du kan nævne at du muligvis er gravid - anden forklaring behøver han/hun jo ikke at få.

:-) Marie

Anmeld

20. januar 2009

Miss BananaHammock

Sidst jeg var til tandlæge, havde jeg ikke fået et reglmæssigt eftersyn i næsten halvandet år, pga. et uheld der resulterede i et par knækkede fortænder. Har tandlæge skræk, så det var nok for mig at koncentere mig om at få lavet noget på fortænderne. Her før jul var jeg så afsted til et normalt eftersyn hvilket viste 5 huller. 4 almindelige og 1 i en visdomstand der ville kræve rodbehandling. Så jeg har lært at det kan betale sig at tage afsted hvert halve år, også selvom man ikke har tendens til huller.

Mht. at ringe når du ikke har været der før, så synes jeg bare du skal ringe og sige at du muligvis er gravid og at du er i tvivl om hvordan og hvorledes med tandlæge indgreb. Det er "næsten" altid nogle søde kvinder der sidder og tager telefonen, og de plejer at kunne svare på det meste.

Knus

Anmeld

20. januar 2009

Kvindemin

Zafir skriver:

Hehe... Problemet er at jeg ikke 'har' nogen tandlæge... Jeg har ikke gået til tandlægen regelmæssigt, siden jeg var 18 år og har kun fået lavet noget (i april) fordi jeg skulle igennen den HELT store operation for at få 2 krabater, af nogen visdomstænder ud... Men jeg har ingen huller eller noget, så jeg har virkelig været for doven til at have en tandlæge, så længe der ikke er noget galt... Derfor syntes jeg det føles lidt sært, at ringe til en tandlæge man skal til for første gang og spørge, når jeg ikke engang ved om jeg er gravid eller ej.. mmm...

Gerne sprøjte, ikke lattergas. Og under fotografi, for du noget over maven for ikke at 'skade' det mulige lille foster

Anmeld

20. januar 2009

82Miraklet

Har selv lige været afsted til tandlægen for at få lavet en rodbehandling... Jeg måtte ikke få det almindelig bedøvelse fordi jeg var gravid, men skulle bare have et andet mærke de godt må give gravide, så ingen lattergas der !!!

Men ellers så bare sig at der er mulighed for at du er gravid og gerne vil ahve at de tager deres forbehold..

Held og Lykke..

Mvh maria som har STOR tandlægeskræk og kun kommer der i virkelig Nød !

Anmeld

20. januar 2009

Moderator

Maria82 skriver:

Har selv lige været afsted til tandlægen for at få lavet en rodbehandling... Jeg måtte ikke få det almindelig bedøvelse fordi jeg var gravid, men skulle bare have et andet mærke de godt må give gravide, så ingen lattergas der !!!

Men ellers så bare sig at der er mulighed for at du er gravid og gerne vil ahve at de tager deres forbehold..

Held og Lykke..

Mvh maria som har STOR tandlægeskræk og kun kommer der i virkelig Nød !

Tak Jeg skal nok lige sige det på fredag... Jeg 'regner' med at det bliver en stille og fredelig omgang, da jeg sidst blev slået, flået, revet, banket, hamret, mejslet, savet, kløvet, slebet, både i kæbeknogle, visdomstænder mv... Sååeee... Det bliver nok 'bare et smut' med en knibtang - MEN - jeg er glad for at det lyder som om at den er fin med bedøvelse!!

Og det skal lige siges, at jeg har faktisk ikke tændlægeskræk... Jeg er bare 'tandlæge-træt' tror jeg. hehe. Jeg faldt i gryden som teenager, fordi jeg havde bøgle i hele kæften i maaaaaaaaaange år og var til tandlægen mange gange om måneden i flere år. Så det er nok derfor, jeg kun går til tandlægen, når der er noget at lave hehe...

Men jeg glæder mig til at få den ud, for den sidder rigtig dumt og giver mig spændingshovedpine. ARGH.. :

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.