Hvad er chancen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

711 visninger
12 svar
0 synes godt om
13. september 2011

Anonym trådstarter

Eller.. I mit tilfælde - risikoen?

Jeg glemte en p-pille tirsdag d. 6/9.

Læser indlægsedlen så snart jeg kommer i tanke om det.

Her står der, at hvis pillen er glemt i første uge (hvilket den er) og man har haft ubeskyttet sex inden, er der mulighed for at være blevet gravid..

Vi havde ubeskyttet sex d.2/9 - hvad er risikoen for at jeg kan være gravid? Kan slet ikke se sammenhængen i, at man kan blive gravid, når man glemmer pillen fem dage EFTER sex.

Kunne forstå det, hvis jeg havde glemt den tirsdag og dyrket ubeskyttet sex onsdag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. september 2011

Anonym trådstarter

Ingen...?

Anmeld

13. september 2011

MLT

Hm, det kan jeg ikke forstå, at du kan, men det kan sikkert godt lade sig at gøre

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

EmmaJosephine skriver:

Hm, det kan jeg ikke forstå, at du kan, men det kan sikkert godt lade sig at gøre

At jeg kan hvad...?

Anmeld

13. september 2011

MLT

Anonym skriver:

At jeg kan hvad...?

Blive gravid.. Hvis der står, at du kan, så er der sikkert chance for det? 

Anmeld

13. september 2011

MorTilEn2013Dreng

tror du kan være helt rolig.. det er vist meget sjælendt sådanne noget sker nogen er os så uheldige og blive gravid på p piller og har husket den hver eneste dag

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

EmmaJosephine skriver:

Blive gravid.. Hvis der står, at du kan, så er der sikkert chance for det? 

Risiko.. Ja, men hvordan skulle det kunne lade sig gøre?

Anmeld

13. september 2011

Kris89

alt er muligt, men vil sige chancen/risikoen er ekstrem lille.

men det kommer også an på hvordan din krop har det med p-piller. altså de fleste der stopper med at tage p-piller for at blive gravide venter jo gerne nogle måneder og flere før p-pillerne er ude af kroppen.

nogle lykkedes det selvf. for i første forsøg og det er jo i større risiko for at blive gravid i en situation som du beskriver end de hvor der går flere måneder efter p-pillestop til graviditet.

håber det gav lidt mening

Anmeld

13. september 2011

Anonym trådstarter

Kris89 skriver:

alt er muligt, men vil sige chancen/risikoen er ekstrem lille.

men det kommer også an på hvordan din krop har det med p-piller. altså de fleste der stopper med at tage p-piller for at blive gravide venter jo gerne nogle måneder og flere før p-pillerne er ude af kroppen.

nogle lykkedes det selvf. for i første forsøg og det er jo i større risiko for at blive gravid i en situation som du beskriver end de hvor der går flere måneder efter p-pillestop til graviditet.

håber det gav lidt mening

Åh nej... Jeg må bare ikke være gravid! Jeg kan ikke få et barn mere og jeg kan heller ikke få en abort!

Jeg håber godt nok på, at min krop forstår at vi ikke skal lave flere børn!

Anmeld

13. september 2011

Kris89

Anonym skriver:

Åh nej... Jeg må bare ikke være gravid! Jeg kan ikke få et barn mere og jeg kan heller ikke få en abort!

Jeg håber godt nok på, at min krop forstår at vi ikke skal lave flere børn!

du skal samtidig tænke på p-pille producenten. de SKAL jo skrive det i indlægssedlen, for hvis ikke de har kan de jo blive sagsøgt...

risikoen vil jeg sige virkelig er minimal. hvornår i perioden var det du glemte og hvornår i perioden havde i sex.

altså hvor langt fra mens?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.