Råd søges vedr. forældremyndighed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

656 visninger
9 svar
0 synes godt om
13. september 2011

Anonym trådstarter

Hej piger, har valgt og være ano i denne tråd, kunne godt tænke mig jeres syn på mit "problem" sag...

Sagen er den, at min søn selvf. har en "far" hvis man kan kalde ham det. Grunden til at ham og jeg gik fra hinanden, var pga svære psykiske problemer (parnoid skizofren mm). Han har haft samvær, men det fik jeg annulleret for snart 3 år siden pga. han tog en overdosis af noget medicin. 

Har har været indlagt mange gange, ved jeg og sikkert flere end jeg ved og over en lang periode. Dvs at han ikke er så god til at tage vare på sig selv..

Det er som sagt nu, snart 3 år siden at han har set min søn og så til det egentlige "problem": Vi har stadig fælles forældre myndighed!

Jeg vil selvf. gerne have den fulde, men har ikke søgt endnu, da jeg et eller andet sted tænker, at tiden ligeså godt kan gå, des nemmere vil det jo blive for mig, mht fuld forældremyndighed. Og et eller andet sted har jeg det, jo som hvis jeg havde den fulde.. Men har jo nogle ting jeg godt vil have lavet om osv..

Jeg tænker, at jeg en af dagene vil ringe til statsforvaltningen én af de kommende dage, for at høre dem ad, om jeg har gode chancer i min "sag".. Ved jo ikke om manden vil overgive mig den fulde f.m...

Undskyld det blev langt.. Men til jer der har prøvet det eller har gode råd osv.. Tror i jeg har en reel chance?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. september 2011

Anonym trådstarter

Slet ingen?

Anmeld

14. september 2011

serinasmor

ret umiddelbart så tror jeg ikke det bliver det store problem for dig at få den fulde forældremyndighed ..

han lyder ikke som om han kan tage vare på jeres barn ..

men ring og hør ad

Anmeld

14. september 2011

Alba

Ring til statsforvaltningen og hør hvad de siger du skal gøre. Så kan du notere og tage den derfra.

Har ikke selv prøvet at skulle søge fuld forældremyndighed så kan ikke give råd med erfaring. desværre.

Anmeld

14. september 2011

wamse

Har du prøvet at snakke med ham om det? det gjorde jeg med min datters far, og han gav mig selv den fulde forældremyndighed.

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Det er også det je selv tænker.. Det ville gøre livet bare lidt og nået kun nemmere for mig 

Tror jeg ringer imorgen..

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

wamse skriver:

Har du prøvet at snakke med ham om det? det gjorde jeg med min datters far, og han gav mig selv den fulde forældremyndighed.

Nej, har hverken set eller snakket med ham i over 3 år nærmest.. Så det er ikke lige en mulighed..

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Alba skriver:

Ring til statsforvaltningen og hør hvad de siger du skal gøre. Så kan du notere og tage den derfra.

Har ikke selv prøvet at skulle søge fuld forældremyndighed så kan ikke give råd med erfaring. desværre.

Jep det er også min plan.. Ville jo lige høre om der evt var nogen der havde prøvet at evt stå i sammen situation..

Anmeld

14. september 2011

wamse

Anonym skriver:

Nej, har hverken set eller snakket med ham i over 3 år nærmest.. Så det er ikke lige en mulighed..

Jeg tænker at du jo også kan risikere at han trives lige pt, og så vil søge samvær fordi der bliver rusket lidt op i det?

Anmeld

14. september 2011

Anonym trådstarter

Ja også det.. og som jeg skrev indledningsvis, så kan man jo ligeså godt lade tiden gå.. 

Men tror nu ikke han gør det.. eller ved det jo ikke.. tror ikk han vil søge noget..

Vil helst gerne undgå samvær..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.